نقشه های میدانی سوریه

در یک هفته گذشته، درگیری های سنگین میان نیروهای جبهه مقاومت و عناصر تروریستی برای تسلط بر شهرک ابوظهور در بخش های شمالی و غربی به شدت ادامه داشت و کنترل این شهرک برای چندین مرحله دست به دست شد.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت اوایل بهمن ماه سال جاری توانستند بیش از 80 درصد شهرک ابوظهور، یکی از بزرگترین پایگاه گروه تروریستی جبهه النصره را در شرق ادلب به کنترل خود در بیاورند اما عناصر تروریستی با انجام ضد حملاتی توانستند درگیری ها را دوباره به داخل این شهرک بکشانند.

گروه های تروریستی حملات خود را برای اشغال مجدد شهرک ابوظهور از محورهای غرب و شمال انجام دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند خود را به ورودی شهرک برسانند و بخش های شمالی را به تصرف درآورند. شهرک ابوالظهور دروازه غربی برای ورود به فرودگاه نظامی ابوالظهور محسوب می شود که جنوب استان حلب را به مناطق مرکزی استان ادلب متصل می کند.

در یک هفته گذشته، درگیری های سنگین میان نیروهای جبهه مقاومت و عناصر تروریستی برای تسلط بر شهرک ابوظهور در بخش های شمالی و غربی به شدت ادامه داشت و کنترل این شهرک برای چندین مرحله دست به دست شد.

عناصر تروریستی پس از شکست های سنگین و عقب نشینی از فرودگاه ابوظهور، تلاش زیادی کردند تا مواضع خود را در شهرک ابوظهور حفظ کنند اما در نهایت این نیروهای جبهه مقاومت بودند که برتری خود را در میدان نبرد به اثبات رساندند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای جبهه مقاومت در گام نخست تمرکز خود را به پاکسازی حومه شهرک ابوظهور معطوف کردند و توانستند مزارع و ارتفاع « العزو» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و در ادامه هم شهرک های « جفر، الخفیه»، ارتفاع « ضفر الخفیه» و بخش های شمالی و غربی شهرک ابوظهور را به کنترل خود درآوردند.

ساعاتی قبل هم رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه پس از دو هفته درگیری سنگین با عقب راندن عناصر تروریستی « جبهه النصره، جیش العزه و ...» موفق شدند شهرک ابوظهور را به کنترل خود درآورند.

درگیری ها در حوومه شهرک های « الخفیه و جفر » ادامه دارد؛ نیروهای مقاومت درصدد هستند با آزادسازی مناطق شمالی و غربی فرودگاه ابوظهور ،امنیت را در مثلث « جبل الاربعین - تل الضمان و فرودگاه ابوالطهور» به طور کامل تامین کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده در ساعات گذشته، حدود 60 تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در شهرک ابوظهور و مناطق حومه کشته و زخمی شدند. جنگنده های روسی هم به شدت در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در حومه شهرک ابوظهور ( شهر راهبردی سراقب) هستند تا خطوط امداد رسانی آنان در این محور قطع شود.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته، فقط 15 کیلومتر از خط راه آهن « دمشق - حلب» در شرق استان ادلب در اشغال عناصر تروریسی است؛ پیشتر نیروهای جبهه مقاومت بیش از 95 درصد این مسیر را به کنترل خود درآوردند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

در حال حاضر، نیروهای جبهه مقاومت با تسلط بر  ارتفاع و مزارع « العزو» بر تمامی شهرک های غربی، جنوبی و شمالی که در مسیر خط راه آهن قطار دمشق - حلب واقع هستند، اشراف کامل دارند.

در صورت پاکسازی این مساحت آلوده، مسیر ریلی « دمشق - حلب» پس از 5 سال از اشغال تروریست ها خارج می شود؛ با بازسازی این مسیر، امکان انتقال نیرو و تجهزات از مرکز به شمال سوریه فراهم می شود.

به گزارش مشرق، از فرودگاه نظامی ابوالظهور هم خبر می رسد، نیروهای یگان های مهندسی در زمان پاکسازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری،گور دسته جمعی سربازان ارتش سوریه را در این محور کشف کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: این سربازان سال 2015 در زمان سقوط فرودگاه ابوظهور توسط عناصر تروریستی جبهه النصره به اسارت درآمدند و بعد از مقطعی کوتاه به صورت دست جمعی در برابر دوربین رسانه ها بر روی باند فرودگاه اعدام شدند. مقاومت چند ماهه نیروهای ارتش و شهادت دردناک این گروه باعث شد مردم سوریه آنان را با لقب قهرمانان اسطوره ای یاد کنند.

وی با بیان این که احتمال کشف گورهای دست جمعی دیگر در فرودگاه ابوظهور وجود دارد،افزود: بعد از کشف گور دسته جمعی سربازان ارتش سوریه، نیروهای پزشکی و هلال احمر به منطقه اعزام شده اند و اجساد را به بیمارستان دولتی شهر حماه منتقل کردند تا پس از تشخیص هویت، مراسم تشییع برگزار شود.

اسامی برخی از پیکرهای شهدای کشف شده ارتش سوریه به شرح ذیل است:

« أحمد زهرة- جمال ساری العبدالله علی علیوی -محمد موفق غازی-عماد جبر الحسن- أحمد ماجد نجم-عبد الرحیم نبیل أبو حبش- علی أحمد کفا- عدنان محمود بصمه جی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    14 23
    سلام عرض میشه جنابان بوزگورداخ ..همیمانان القاعده....خخخخخ
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      19 7
      درود بر ارتش اسد خوب نقره داغشان کردید احسن آفرین
    • US ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      7 0
      مردک مسخره...
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 25
    سلام عرض میشه جنابان بوزگورداخ ..همیمانان القاعده....خخخخخ
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 3
    ای کاش می شد که عکس های این سربازان مظلوع سوری و بخشی از زندگی نامه شان هم منتشر شود.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      1 2
      خدا شفات بده
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    7 14
    سلام خدمت فرزندان ننه گوزقورد
    • GB ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      6 1
      بانکرد ابله
  • کرمانشان IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    7 15
    اردوغان و النصره هم پیمان.اردوغان فک کرده سلطان سلیمه.مشرق تو که منه بردی تو لیست سانسور
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    4 7
    بو. سوختن میاد. هاهاها
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    10 1
    درود بر جبهه مقاومت، سلام بر سربازان جبهه حق و عدالت، به امید پاکسازی تمام خاک سوریه از تروریستها
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    4 11
    این بوزگوردهای داعشی رو خوب به درک واصل کردید دس مریزاد
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    11 4
    اینقدر گور گور نکنین
    • GB ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      4 0
      مدفن خوبه؟ قبر؟ نهفت؟ مدفن؟
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 5
    عجب تحلیل حرفه ایی بود....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس