شمال سوریه نقشه میدانی.jpg

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه عملیات را علیه مواضع گروه های تروریستی در غرب فرودگاه ابوظهور آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند بیش از ۸۰ درصد شهرک «ابوظهور» را به کنترل در بیاورند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان ادلب حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در فرودگاه نظامی ابوظهور از صبح امروز با پشتیبانی جنگنده های روسی عملیات را علیه عناصر تروریستی در حومه شمالی فرودگاه ادامه دادند.

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه عملیات را علیه مواضع گروه های تروریستی در غرب فرودگاه ابوظهور آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند بیش از ۸۰ درصد شهرک «ابوظهور» را هم به کنترل خود در بیاورند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تلاش نیروهای جبهه مقاومت برای تثبیت مواضع در مناطق آزاد شده شهرک ابوظهور خبر داد و گفت: این عملیات برای تامین امنیت فرودگاه ابوظهور  و جلوگیری از حملات مجدد عناصر تروریستی در حال انجام است.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

وی با بیان این که شهرک ابوظهور، دروازه غربی برای ورود به فرودگاه ابوظهور به شمار می آید، افزود: در جریان درگیری های امروز حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی توسط نیروهای مقاومت شکار  و دهها تن دیگر هم مجروح شدند.

به گزارش مشرق، قطار «دمشق - حلب» از عمق شهرک ابوظهور عبور می کند و همین مسئله اهمیت این شهرک را چند برابر کرده است؛ عملیات برای بیرون راندن کامل تروریست ها از این شهرک ادامه دارد.

غروب روز گذشته هم نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه پس از آزادی فرودگاه ابوظهور، عملیات را در حومه منطقه راهبردی «تل الضمان» ادامه دادند و با استفاده از سر درگمی تروریست ها موفق شدند ۱۰ شهرک دیگر را به کنترل خود در بیاورند.

«جفره، مشیرفه الحاج، مشیرفه الشربتجی، عندان الشیخ، طرفاوی، ابومجاهر، الحیاینه، رابیه الحیایا، زیاره و ابوجوره» شهرک هایی به شمار می آیند که در جریان عملیات شب گذشته از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند. در جریان این عملیات هم ۳۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به اهداف نیروهای جبهه مقاومت در حومه غربی منطقه «تل الضمان» اشاره کرد و افزود: نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه تلاش می کنند در گام نخست امنیت مثلث «تل الضمان، جبل الاربعین، فرودگاه نظامی ابوظهور» تامین کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای متحد در ادامه این عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست ها در حد فاصل خط راه آهن «دمشق - حلب» را دستور کار قرار می دهند؛ این مناطق آلوده در محدوده شهرک ابوظهور تا شهرک «دلامه» در جنوب شهر راهبردی الحاضره واقع شده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت و متحدان درصدد هستند با تکمیل مرحله نخست و دوم عملیات در حومه غربی «تل الضمان»، مسیر راه آهن «دمشق - حلب» را پس از  ۵ سال به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی خارج و دوباره بازگشایی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس