ادلب حلب سوریه

با آزادسازی فرودگاه ابوظهور، نیروهای مقاومت به ۲۰ کیلومتری شهر راهبردی «سراقب» در شمال شرق استان ادلب رسیدند؛ این شهرک در حومه جنوب شرق دو شهرک شیعه نشین محاصره شده الفوعه و کفریا واقع شده است.

به گزارش مشرق، مرحله نخست عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در استان های ادلب و حلب با پشتیبانی جنگنده های روسی پس از ۹۰ روز درگیری سنگین با موفقیت به پایان رسید.

صبح روز شنبه، آخرین بخش از مرحله نخست عملیات رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای متحد آغاز و با آزادسازی فرودگاه ابوظهور و محاصره عناصر تروریستی در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه تکمیل شد.

در گام نخست این عملیات نیروهای جبهه مقاومت مواضع خود را در  جنوب غرب حلب در شهرک «قیطل» تثبیت کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند خود را به شهرک «عقله بویدر» برسانند تا تروریست ها در مساحت هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربعی در جنوب حلب و شرق حماه محاصره شوند.


**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**
 

همزمان با انجام عملیات محاصره تروریست ها، رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های روسی و آتش توپخانه حملات خود را برای آزادی فرودگاه ابوظهور از دو محور جنوب و جنوب شرق آغاز کردند و در نهایت عصر روز گذشته این فرودگاه راهبردی پس از ۳ سال از اشغال عناصر تروریستی خارج شد.

با آزادسازی فرودگاه ابوظهور، نیروهای مقاومت به ۲۰ کیلومتری شهر راهبردی «سراقب»   در شمال شرق استان ادلب رسیدند؛ این شهرک در حومه جنوب شرق دو شهرک شیعه نشین محاصره شده الفوعه و کفریا واقع شده و همین مسئله اهمیت آن را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، عملیات رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در جنوب غرب استان حلب و شرق استان ادلب از دو محور در حال انجام است؛ حومه غربی فرودگاه «ابوظهور» و حومه غربی شهرک «تل الضمان»، دو نقطه ای به شمار می آیند که فشار بر تروریست ها تشدید شده است.

در محور نخست، نیروهای مقاومت درصدد هستند با پاکسازی شهرک های حومه، امنیت فرودگاه ابوظهور را تامین کنند و همزمان فاصله خود را با خط راه آهن «دمشق - حلب» به حداقل کاهش دهند.


**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**
 

در محور دوم عملیات هم نیروهای مقاومت و ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی شهرک های حومه غربی «تل الضمان» همزمان خود را به خط راه آهن دمشق - حلب برسانند تا این مسیر ارتباطی پس از ۵ سال از اشغال تروریست ها خارج شود.

نیروهای جبهه مقاومت از شروع عملیات در مهرماه سال جاری که منجر به پاکسازی بخش های وسیعی از مناطق شمالی و جنوبی استان های حماه و ادلب شده تاکنون بیش از ۹۰ درصد مسیر راه آهن دمشق - حلب را به کترل خود در آورده اند.

برآیند عملیات نیروهای متحد در دو محور نشان می دهد، پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست ها در مثلث «تل الضمان، جبل الاربعین و فرودگاه نظامی ابوظهور» و رسیدن به مسیر راه آهن در دستور کار قرار دارد. در ساعات گذشته بیش از ۱۰ شهرک در دو محور آزاد شده است.

به گزارش مشرق، در مجموع عملیات سه ماه گذشته نیروهای جبهه مقاومت مساحتی بالغ  بر ۳ و ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع در جنوب استان ادلب، جنوب غرب استان حلب و شمال استان حماه از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت آزاد شده در جنوب استان ادلب و شمال شرق استان حماه قرار دارند و هزار و ۶۵۰ کیلومتر مربع هم جنوب غرب استان حلب از اشغال تروریست ها خارج شده است.

آزادسازی شهرک های راهبردی «ابودالی و سنجار» در جنوب و جنوب شرق استان ادلب و شهرک «تل الضمان» در جنوب غرب استان حلب، تیر خلاصی بود بر پیکره نحیف عناصر تروریستی چرا که با پاکسازی این شهرک ها، سایر مناطق اشغالی به صورت دومینوار سقوط کرد.

در جریان عملیات نیروهای جبهه مقاومت بیش از ۱۶۰ شهرک، روستا و ارتفاع از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد؛ گروه های تروریستی در جریان عملیات تلاش های نصف و نیمه ای را برای تصرف دوباره برخی مناطق انجام دادند که واکنش قاطه نیروهای مقاومت ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، از شروع عملیات تاکنون ۸۵۰ تن از عناصر تروریستی «جبهه النصره، احرارالشام، فیلق الشام، جیش العزه و ...» در جریان درگیری ها کشته و زخمی شده اند؛ نام ۷۵ فرمانده میدانی گروه های تروریستی هم در لیست کشته شدگان دیده می شود که یک شکست بی سابقه به شمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    43 0
    تنها موردی که با مشرق اشتراک عقیده دارم گزارشهای سوریه و محور مقاومت است که از چهار سال قبل به طور پیوسته پیگیری می کنم
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    28 0
    مطالب مفیدی است که خیلی کم بقیه ی جاها کم میبینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس