استقلال

مسئولان باشگاه استقلال با وجود اینکه هنوز بازیکنی را در نیم فصل به تیمشان اضافه نکرده‌اند اما روی جذب بازیکن خارجی ساعت‌ها وقت گذاشته تا در نهایت یک بازیکن خوب را جذب این تیم کنند.

به گزارش مشرق، استقلال در فصل نقل و انتقالات یعقوب کریمی، مجتبی جباری، سجاد شهباززاده و حسن‌بیت‌سعید را از دست داد و البته تا امروز بازیکنی را به تیم خود اضافه نکرد البته بهنام برزای و محسن کریمی در تعطیلات نیم‌فصل به جمع آبی‌پوشان اضافه شدند. با این وجود طی هفته‌های گذشته مسئولان باشگاه استقلال تلاش بسیار زیادی را برای جذب ۲ بازیکن خارجی که یکی از آنها هافبک و یکی دیگر مهاجم هستند اما تلاش آنها تا امروز به نتیجه نرسیده است. اینکه چرا استقلالی‌ها تا امروز نتوانستند بازیکنان خارجی مد نظرشان را جذب کنند دلایل بسیار زیادی دارد که بخشی از آن خواندنی است.

در ابتدای تعطیلات نیم‌فصل شفر نام بهنام برزای را به استقلالی‌ها داد و اعلام کرد که این بازیکن باید به تیم اضافه شود. سرمربی آلمانی روی جذب مهاجم نوک اصرار زیادی داشت و به همین علت چندین بار به باشگاه لیست خروجی داد و البته آن را عوض کرد. شفر در ابتدا مخالف جدایی شهباززاده بود و از مسئولان استقلال می‌خواست که شهباززاده حفظ شود تا زمانی که این تیم مهاجم خارجی جذب کند اما وقتی پروسه جذب مهاجم خارجی آغاز شد در نهایت شفر به جدایی شهباززاده رضایت داد.

اولین بازیکنی که استقلالی‌ها در جلسات طولانی با او به صورت تلفنی به توافق رسیدند الحاجی‌گرو بود، مهاجمی که در تماسی که مسئولان استقلال با او گرفتند ابراز رضایت کرد که به ایران سفر کند و حتی مقرر شد بعد از تعطیلات ژانویه به سوئد برود و مذاکرات نهایی را برای جدایی از باشگاهش انجام بدهد. در ادامه، استقلالی‌ها باز هم به مذاکره با یک بازیکن بسنده نکرده و با نفرات دیگری هم مذاکره کردند اما جدی شدن مذاکرات با الحاجی‌گرو پرونده را به سمت جذب این بازیکن هدایت کرد تا اینکه یک هفته قبل از پایان نقل و انتقالات، این مهاجم در تماس با استقلالی‌ها اعلام کرد همسرش به تهران سفر نمی‌کند!  مسئولان استقلال از وی خواستند که وی و همسرش به تهران بیایند و شرایط را ببینند اما هرچه آنها اصرار کردند این بازیکن قبول نکرد و به مسئولان استقلال گفت تنها در یک صورت به این تیم اضافه می‌شود که این باشگاه برای همسر وی در دوبی خانه‌ای مجلل بگیرد تا او در آنجا زندگی کند. همین موضوع باعث مخالفت مسئولان باشگاه استقلال شد و شفر هم از آنها خواست دیگر موضوع را پیگیری نکنند.

بعد از منتفی شدن حضور گرو استقلالی‌ها ۷ فیلم از ۷ مهاجم مختلف را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت رضایت بکامنگا برای حضور در ایران را به دست آوردند. جالب اینجا بود که درست در شبی که قرار بود این بازیکن به تهران سفر کند مدیربرنامه های او نیز از تایلند راهی ایران شد ولی این بازیکن در تماس با مسئولان استقلال اعلام کرد که نمی‌تواند به ایران بیاید، او در تماس خود به مسئولان استقلال گفت که شنیده‌ام ایران ناامن است اما استقلالی‌ها دلایل بسیار زیادی را آورده و اعلام کردند بازیکنان و مربی خارجی بسیار زیادی در ایران مشغول فعالیت هستند و این صحبت‌ها فقط در جهت تخریب در بیرون از کشور مطرح می‌شود اما در نهایت این مهاجم راضی به حضور در استقلال نشد تا پرونده دومین بازیکن نیز بسته شود.

به گزارش فارس، در ادامه باز هم استقلالی‌ها برای جذب یک بازیکن تلاش کرده و در این فاصله یک گزینه اهل کشور چک به شفر پیشنهاد شد که با توجه به رزومه وی این بازیکن مورد قبول قرار گرفت. جالب اینجا است که بازیکن مد نظر استقلال برای حق انتقال رقم سنگینی را پیشنهاد داد  که مسئولان باشگاه این موضوع را پذیرفتند و حاضر شدند بازیکنی با نام دیوید ونه‌چک را به استقلال بیاورند اما او هم در ایمیلی که به مسئولان استقلال زد انصراف خود را اعلام کرد.این بازیکن با 191 سانتی متر قد در لیگ کشور چک بازی می‌کند و 26 ساله و عضو تیم ملی کشورش هم هست اما در نهایت قبول نکرد استقلالی شود.

با پایان این ماجراها استقلالی‌ها بار دیگر مذاکرات را آغاز کرده و این بار با یازالده گومز پینتو توافق کرده و حتی او را به ایران آوردند اما گزارشات پزشکی در مورد این بازیکن به شکلی است که جذب وی برای استقلالی‌ها یک نوع ریسک بزرگ محسوب می‌شود و به همین علت حضور این بازیکن در استقلال تقریباً منتفی شده و حالا دوباره شفر و مسئولان استقلال در تلاش هستند که بازیکن دیگری را به جمع تیمشان اضافه کنند. در این بین کم اتفاق عجیب و غریب در عدم جذب مهاجم خارجی توسط استقلالی‌ها رخ نداده، از ترساندن مهاجم خارجی برای زندگی در ایران تا شایعه بی پولی باشگاه و مسائل دیگر. قرار است مسئولان استقلال امروز دوباره با شفر نشست‌هایی را برگزار و بازیکنان مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و در نهایت یک مهاجم خارجی و یک هافبک نفوذی را به تیم اضافه کنند که البته مهاجم خارجی در اولویت است.

این اتفاقات در حالی رخ داده که هواداران استقلال نگران جذب مهاجم برای این تیم هستند اما مسئولان این باشگاه که ساعت‌ها برای جذب بازیکنان مذاکره و نامه‌نگاری می‌کنند در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن طی روزهای آینده یک مهاجم خوب خارجی را آبی‌پوش کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس