کد خبر 824146
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
بیت کوین

برخی کانال‌های تلگرامی مدعی هستند که برنامه‌های کامپیوتری موجود در بازار را یافته‌اند که همزمان با نصب برنامه، نرم افزار بیت کوین ماینر روی رایانه قربانی نصب می‌کند.

به گزارش مشرق، برخی کانال‌های تلگرامی مدعی هستند که برنامه‌های کامپیوتری موجود در بازار را یافته‌اند که همزمان با نصب برنامه، نرم افزار بیت کوین ماینر روی رایانه قربانی نصب می‌کند. در همین حال مرکز ماهر (مرکز مدیریت و هماهنگی عملیات رخدادهای اینترنتی) نیز با انتشار اطلاعیه‌ای این موضوع را رسماً تأیید و اعلام کرد برخی سایت‌ها از توان پردازشی رایانه بازدیدکنندگان برای استحصال بیت کوین سوءاستفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد با بالا رفتن شدید قیمت بیت کوین، جرائم در این حوزه رو به افزایش است.به گزارش فناوری فرهنگی، یک کانال تلگرامی اخیراً با انتشار مدارکی مدعی شده است که برخی فروشندگان آنتی ویروس ESET این محصول را با قیمت بسیار پایین در بازار عرضه می‌کنند. همین موضوع کنجکاوی صاحب کانال را برانگیخته و او با بررسی فایل‌های موجود در سی دی این آنتی ویروس، به این نتیجه رسیده است که همراه با ESET یک نرم افزار دیتاماینر نیز روی کامپیوتر قربانی نصب می‌شود.براساس این گزارش آنتی ویروس‌های ESET در برخی موارد با قیمت تنها 1000 تا 1500 تومان در بازار به فروش می‌رسند در حالی که قیمت این محصول در سایتی مانند آمازون حدود 32 دلار است.

مدیر این کانال تلگرامی گفته است که مدارک لازم را به مرکز ماهر و مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال نیز ارائه داده اما به دلیل آن که اقدامی روی این موضوع صورت نگرفته است، به ناچار این مدارک را در تلگرام منتشر کرده است.مسوول بخش صیانت و بازرسی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در پاسخ به فناوران در این باره گفته است: این ادعاها به ما نیز اعلام شده است و ما نیز برای بررسی بیشتر موضوع را به پلیس فتا گزارش کردیم؛ اما از آنجا که پلیس فتا پاسخی به ما نداد، ما نیز اجازه ادامه فعالیت به فروشندگان این محصول را دادیم.وی درباره دلیل ارزانی این محصول گفت: به هر حال این‌ها لایسنس‌هایی است که برای چندین کامپیوتر کپی می‌شوند و شرکت‌ها در رقابت با هم قیمت را بیش از اندازه پایین می‌آورند.در عین حال مرکز ماهر در اطلاعیه‌ای با عنوان «هشدار مهم»‫ درخصوص سوءاستفاده برخی سایت‌ها از توان پردازشی رایانه بازدیدکنندگان استحصال بیت کوین هشدار داد.

در اطلاعیه مرکز ماهر آمده است: مشاهدات اخیر نشان داده است که شماری از سایت‌های داخلی وخارجی با سوءاستفاده از توان پردازشی رایانه بازدیدکنندگان خود اقدام به استحصال bitcoin یا سایر ارزهای مجازی می‌کنند. این رفتار از دید کاربر به صورت افزایش درصد فعالیت پردازنده و کندشدن سرعت رایانه هنگام مراجعه به صفحات یک سایت مشخص نمایان می‌شود. البته در این موارد، با بسته شدن صفحه سایت در مرورگر، اضافه بار پردازنده نیز متوقف شده و درواقع آلودگی پایداری روی سیستم عامل صورت نمی‌پذیرد.


این اطلاعیه افزوده است: این اقدام با قرارگیری اسکریپت‌های جاوا اسکریپت استحصال بیت‌کوین در صفحات سایت توسط ادمین یا مهاجمان نفوذ کرده به سایت صورت می‌پذیرد. نمونه‌هایی از نحوه قرارگیری این اسکریپت‌ها نیز در تصاویر ارائه شده است.در پایان این اطلاعیه آمده است: «لازم است مدیران سایت‌های داخلی توجه داشته باشند مسوولیت قانونی این اقدامات بر عهده آنهاست. همچنین کاربران می‌توانند در صورت مشاهده چنین سایت‌هایی موارد را برای پیگیری به اطلاع مرکز ماهر برسانند».این در حالی است که مرکز ماهر تاکنون هیچ یک از سایت‌های خاطی را معرفی نکرده و حتی درباره برخورد با سایت‌هایی که جرمشان اثبات شده، توضیحی ارائه نکرده است.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    4 0
    توضیحات خیلی بد و ناقص بود، در حد گزارش بود نه بررسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس