روزنامه

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم عباس عبدی، درباره شخصی که پرچم ایران را آتش زده نوشته است: او را از زندان بیرون آورید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تعیین تکلیف روزنامه اصلاح طلب برای سردار قاسم سلیمانی؛ باید شخصی که پرچم ایران را آتش زده، آزاد کنید

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت:

«فیلمی از سردار محترم قاسم سلیمانی منتشر شد که در آن اظهار شده: "صحنه‌های عجیبی بود کربلای ۵. ما برای دفاع از هر متر کشورمان، خصوصاً در آن منطقه شهید دادیم. من همین‌جا بگویم وقتی صحنه نابخردانه آن نادان را در آتش‌زدن پرچم ایران دیدم خیلی دلم سوخت. گفتم ای‌کاش به‌جای پرچم، من را ده بار آتش می‌زدند، به‌جای تصویر من. چون ما برای نشاندن پرچم بر سر قله ده‌ها شهید دادیم تا بتوانیم این پرچم را سرافراز و برافراشته نگه داریم"...

به جناب سردار سلیمانی یک پیشنهاد منطقی ارائه می‌کنم. جنابعالی نفوذ و قدرت دارید، دستتان به خیلی از جاها می‌رسد و این برخلاف وضع دیگران از جمله امثال ما است. پیشنهاد می‌کنم بلند شوید و یک ساعت از وقت خود را صرف دیدار با این نوجوان کنید. ظاهراً برحسب اطلاع نیروی انتظامی به سرعت شناسایی و دستگیر شده است. فیلمبردار هم ببرید تا از دیدار شما تصویربرداری کنند. بعید می‌دانم که از آن طرف آب آمده باشد یا به ادعای برخی رابطه‌ای سببی یا نسبی با داماد صدام‌حسین داشته باشد... پس از گفت‌وگو با او اول به مردم بفرمایید که این اتفاق در کدام شهر رخ داد؟ آیا در مناطق شمالی شهر تهران و به قولی مرفهان بی‌درد یا عاشقان فرهنگ غرب بود یا از مناطقی که هم‌اکنون هم باید، منبع بسیج نیروها برای اقدامات دفاعی از کشور باشد؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه با توهین به خانواده شهدا و ایثارگران نوشت:

«اگر به اروپا سری بزنید، هنوز هم در یک روز و ساعت مشخص از هر ماه صدای آژیر در می‌آید تا مردم بدانند آرامش و آسایش امروز خود را مدیون جانفشانی‌های چه کسانی هستند. ولی آن افراد امتیاز ویژه‌ای جز احترام و برخی مساعدت‌های مالی که وظیفه جامعه است دریافت نمی‌کنند و نه در هنگام کنکور دادن این امتیازات به خودشان و فرزندان و نوه‌های‌شان منتقل می‌شود و نه هنگام مباحثه درباره مسائل کشور یا واگذاری پروژه‌ها و...از این حیث امتیازی یا حقانیتی برای آنان منظور می‌شود».

عبدی در پایان نوشت:

«به نظرم ارزش آن را دارد که با این فرد مورد نظر بروید گفت‌وگو کنید، گزارش آن را به‌طور کامل به جامعه بدهید، او را از زندان بیرون آورید، جایش را برای کسانی خالی کنید که منشأ فساد و تباهی و بیکاری و هر درد بی‌درمان دیگر بوده‌اند و اکنون راست راست در حال گشت و گذارند».

عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز شنبه ۳۰ دی :

این روزنامه اصلاح طلب در یادداشت خود تلاش کرده است تا اقدام وقیحانه آتش زدن پرچم ایران را به عملکرد خانواده شهدا و ایثارگران و متدینین نسبت دهد.

اما چند نکته خطاب به آقای عباس عبدی و همفکران ایشان:

اول اینکه شما آدرس را اشتباهی آمدید. آن زمانیکه مردم در تجمعات مسالمت آمیز، مطالبات اقتصادی خود را فریاد می‌زدند و پیش از آن وقتی مردم در «کمپین ما پشیمانیم»، به عملکرد دولت اعتراض کردند، همقطاران شما این جماعت را «دسیسه گر»، «جو گیر»، «نادان»، «اجیر شده» و...خطاب کرده و بدون توجه به مطالبات معیشتی مردم، از اساس وجود هرگونه اشتباه در عملکرد دولت را انکار کردید.

دوم اینکه، وقتی عده‌ای آشوبگر با فراخوان رسانه‌های معاند به میدان آمده و مطالبات اصلی مردم را به حاشیه بردند، باز هم شما بی توجه به مطالبات معیشتی مردم، در نقش وکیل مدافع آشوبگران حاضر شده و خواستار آزادی اغتشاشگران شدید!

سوم اینکه، آن روزیکه مردم از حقوق‌های نجومی گله کردند، رسانه‌های اصلاح طلب، تمام قد به دفاع از نجومی بگیران پرداخته و حرام خواران را ذخیره نظام و امانت دار بزرگ نامیدند!

چهارم اینکه، هر وقت یک مفسد اقتصادی دانه درشت دستگیر می‌شد، رسانه‌های اصلاح طلب به صف شده و از او حمایت می‌کردند و مفسدان اقتصادی را کارآفرین و استیوجابزهای ایرانی می‌نامیدند!

پنجم اینکه، اصلاح طلبان قبل از انتخابات سال ۹۲ بارها تاکید کردند که ۷۰ تا ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به سوءمدیریت و بی‌تدبیری و کوتاهی مدیران داخلی است و تنها ۱۰ تا ۳۰ درصد مشکل به تحریم‌ها مربوط می‌شود؛ اما پس از آغاز به کار دولت یازدهم، تمامی امور حتی آب خوردن مردم را نیز به تحریم‌ها مرتبط کردند! و دیگر خبری از سوءمدیریت و نقش آن در بی تدبیری‌ها نبود!

ششم اینکه، اکنون قریب به پنج سال است که همقطاران شما قوه مجریه را-با آن امکانات گسترده- در دست گرفته‌اند؛ اما همچنان تمامی مشکلات را به گردن دولت پیش از خود می‌اندازند و از پاسخگویی خبری نیست.

هفتم اینکه، وقتی همقطاران شما توان داخلی و ظرفیت‌های عظیم ملی را تحقیر کردند بی اعتمادی به جوانان را فریاد زدند و گفتند که «ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم»، رسانه‌های اصلاح طلب برای او سوت و کف و هورا کشیدند.

هشتم اینکه، شما و همقطاران شما، تاکید کردید که بیکاری، ازدواج، تورم، تولید، مسکن و حتی مشکل آب خوردن مردم با اجرای برجام حل می‌شود، اکنون ۳۰ ماه از امضا و ۲۴ ماه از اجرای برجام سپری شده است! تورم دورقمی شده، دلار از ۳۵۰۰ تومان-در دی ماه ۹۴- به ۴۴۰۰ تومان رسیده و نرخ بیکاری نیز افزایش پیدا کرده است.

نهم اینکه، آقای عبدی بجای آسمان و ریسمان بافتن و انداختن تقصیرها به گردن دیگران، کمی مسئولیت پذیر باشید و اشتباهات خود و همقطاران خود را بپذیرید، دانستن حق مردم است.

دهم و آخر اینکه، وقتی موضوع «ژن خوب» و فعالیت‌های گسترده اقتصادی آقازاده‌های اصلاح طلب در فضای مجازی منتشر شد، رسانه های اصلاح طلب به بایکوت این خبر پرداخته و تاکید کردند که نباید بگذاریم این مسئله کِشدار شود!

** بی دستاوردی برجام بخاطر شعار مرگ بر اسرائیل است!

روزنامه شرق در سرمقاله امروز نوشت:

«دلیل اصلی شدت عمل و برقراری تحریم‌ها علیه ایران تکرار و تأکید بر شعار لزوم محو اسرائیل...و نمایش‌های تحریک‌آمیز در این زمینه بود که بهانه‌ای برای تشدید برنامه «ایران‌هراسی» و لابی اسرائیل در کنگره آمریکا شد... بزرگ‌کردن برخی شعارها در ایران که موجب تشدید ایران‌هراسی می‌شود، اجازه نمی‌دهد لابیگری در کنگره آمریکا بتواند در رفع بحران کنونی کمک کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه با اذعان به دستاورد تقریباً هیچ برجام نوشت:

«مگر آمریکا تاکنون در اجرای برجام و رفع تحریم‌های خود چه اقدامی کرده و کدام تحریم را لغو کرده است که بخواهد فراتر از آن برود؟».

گفتنی است چندی پیش روزنامه آرمان در مطلبی نوشته بود:

«اکنون که برخی از ابعاد برجام پیاده‌سازی نمی‌شود به علت فشارهای آمریکاست...دشمنی‌آمریکا و ایران متصل است به مواضع ایران و تل‌آویو نسبت به هم و این موضوع قطعاً راه حل دارد و ایران می‌تواند با جامعه جهانی ارتباط داشته باشد».

عناوین اخبار روزنامه شرق در روز شنبه ۳۰ دی :

متاسفانه روزنامه‌های اصلاح طلب اصرار دارند که در زمین دشمن بازی کنند. «ریچارد هاویت» - تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران -  سال ۹۵ گفته بود: «توافق هسته‌ای یک نقطه عطف بود، هر چند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق‌بشر حل نشده است». روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز-شهریور ۹۵- در مطلبی نوشت: «آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در یک نامه تازه منتشر شده تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با ایران در گروی به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی تهران است».

یکی از اندیشکده های معروف آمریکا، در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما»- رئیس جمهور سابق آمریکا- پروژه «نرمال سازی ایران» را پیشنهاد کرد. براساس این پروژه آمریکا می‌بایست سلسله اقداماتی را درخصوص ایران اجرا کند.

اولین مورد آن بحث هسته‌ای و از بین بردن دستاوردها و پیشرفت هسته‌ای ما بود به طوری که  مقامات آمریکایی با اجرای برجام تاکید کردند که واشنگتن توانست بدون شلیک حتی یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد. محدودکردن و توقف فعالیت‌های موشکی، قطع حمایت ایران از محور مقاومت، پذیرفتن اینکه ایران نباید قدرت منطقه‌ای باشد، پذیرفتن شروط غرب در مسئله حقوق بشر و در نهایت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی.

در حقیقت برجام نه به عنوان عاملی برای لغو تحریم‌ها، بلکه نقشه راهی برای نرمال سازی ایران است. به همین دلیل است که تاکنون تقریباً و تحقیقاً هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است.

رهبر معظم انقلاب - مهرماه  ۹۵- در دیدار نخبگان فرمودند:«حالا آقایان آمریکایی‌ها که با مسئولین ما دور هم می‌نشینند، از حقیر گله می‌کنند که چرا این‌قدر به ما بدبین است؛ خب من خوش‌بین باشم؟ با این وضعیّتی که شماها دارید، می‌شود به شماها خوش‌بین بود؟ همین چند روز اخیر، یکی از این حضرات راجع به تحریم‌های ایران که صحبت شده، در یک برنامه‌ای که در تلویزیون ما هم پخش شد، اعلان می‌کند که تا وقتی‌که جمهوری اسلامی ایران طرف‌دار «مقاومت «در منطقه است و به مقاومت در منطقه کمک می‌کند، تحریم‌ها معلوم نیست درست تکان بخورد؛ ببینید! این همان چیزی است که من بارها و بارها می‌گفتم؛ هم به مسئولین در جلسات خصوصی گفتم، هم در جلسات عمومیِ اینجا گفتم که [خیال می‌کنید اگر] شما در قبال مسئله هسته‌ای عقب‌نشینی کنید، مسئله شما با آمریکا تمام می‌شود؟ نه آقا، قضیّه موشک پیش می‌آید [که] چرا موشک دارید؛ از قضیّه موشک مأیوس بشوند، قضیّه مقاومت پیش می‌آید که چرا شما از حزب‌الله، از حماس، از فلسطین حمایت می‌کنید؛ این قضیّه را اگر حل کردید، عقب‌نشینی کردید، یک قضیّه دیگر پیش می‌آید، [مثلاً] قضیّه حقوق بشر پیش می‌آید؛ قضیّه حقوق بشر را اگر حلّ‌وفصل کردید و گفتید خیلی خب، ما در حقوق بشر طبق معیارهای شما عمل می‌کنیم، قضیّه دخالت دین در دستگاه دولت [پیش می‌آید]؛ مگر ول می‌کنند شما را؟ حضور یک نظام در یک کشوری با این وسعت، با این جمعیّت، با این امکانات را -که اینها استثنائی است-]نمی‌توانند تحمّل کنند[».

** ریشه اعتراضات، شرایط اقتصادی است

«صادق ملکی» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ریشه اعتراضات، شرایط اقتصادی و فساد است».

اذعان به ارتباط شرایط اقتصادی با اعتراضات مردم از سوی این روزنامه اصلاح طلب در حالی است که در روزهای گذشته اصلاح طلبان بارها و بارها مدعی بودند که اعتراضات مردم ارتباطی با مشکلات معیشتی و اقتصادی نداشته است!

عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز شنبه ۳۰ دی :

در ابتدا، اصلاح طلبان بدون توجه به اعتراضات معیشتی مردم، این تجمعات را به رقبای انتخاباتی روحانی نسبت داده و از آن به تسویه حساب سیاسی تعبیر کردند؛ اما پس از آنکه عده‌ای آشوبگر با موج سواری بر اعتراضات معیشتی مردم به آدم کشی و تخریب اموال عمومی روی آوردند، آن‌ها را معترضین نامیدند و در نقش وکیل مدافع خواستار آزادی اغتشاشگران شدند.

در مرحله بعد وقتی مردم صف خود را از آشوبگران جدا کرده و آدم کشی و تخریب اموال عمومی از سوی این گروه را محکوم کردند، اصلاح طلبان به بایکوت خبری و سانسور راهپیمایی‌های سراسری مردم پرداختند؛ اما قضیه به همین جا ختم نشد، توهین به مردم و استفاده از تعابیری همچون «نمایش خیابانی» و «واکنش شعاری و احساسی» در واکنش به راهپیمایی‌های سراسری علیه آشوبگران، فاز بعدی برخورد اصلاح طلبان با مردم بود.

و اما نقطه مشترک تمامی این مراحل، بی توجهی اصلاح طلبان به مشکلات معیشتی و مطالبات اقتصادی مردم است.

** آمارهای اقتصادی دولت، برای مردم ملموس نیست

روزنامه بهار در گزارشی با عنوان «اعتمادسازی داخلی» نوشت:

«واقعیت آن است که آمارهای اقتصادی مقامات دولتی از بهبود شرایط به نسبت گذشته برای اقشاری از جامعه باورپذیر نیست و آنان بر این عقیده‌اند که این آمارهای مثبت مسئولان اثر ملموسی بر معیشت روزمره آنان نداشته است در نتیجه به آن اعتمادی ندارند».

چندی پیش روزنامه آفتاب یزد در مطلبی نوشته بود:

«علیرغم شعارهای معیشتی حسن روحانی، سفره مردم رونقی ندارد. نیاز به گزافه گویی نیست؛ یک ساعت به معابر پرتردد شهر محل سکونت خود بروید ماجرا دستتان می‌آید».

عناوین اخبار روزنامه بهار در روز شنبه ۳۰ دی :

همچنین چندی پیش «حسین راغفر» کارشناس اقتصادی حامی دولت در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود:«در حوزه اقتصاد داخلی کشور رکود همچنان پابرجاست و حتی می‌توان گفت نسبت به چهارسال قبل رکود عمیق‌تر هم شده است و نشانه‌هایی برای خروج از آن هنوز دیده نمی‌شود. هرچند آمارهای رسمی ممکن است به لحاظ تعاریف فنی حکایت از عبور از دوره رکود را داشته باشد، اما واقعیت ملموس زندگی مردم و پدیده‌های عینی که جامعه با آنها مواجه است، این آمارها را تأیید نمی‌کند».

روزنامه قانون نیز چندی پیش نوشته بود:«سفره‌های مردم کوچک‌تر شده و در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در ترکیب سبد مصرفی خانوار رخ داده و علت اصلی آن نیز کاهش قدرت خرید مردم است. در حالی مسئولان در این سال‌ها بحث کاهش تورم را مطرح می‌کنند که مردم اثری از این کاهش تورم را در زندگی خود حس نکرده‌اند. اجاره‌خانه‌های بالا نفس مردم را گرفته و شهرنشینان مجبورند بیشتر حقوق خود را دودستی تقدیم صاحبخانه‌ها کنند. بسیاری از اقلام از جمله گوشت‌قرمز، برنج، شیر و... که نقش مهمی نیز در سلامتی افراد دارند به دلیل گران بودن، کمتر در سفره‌های مردم یافت می‌شود».

لازم به ذکر است روحانی- مرداد ۹۲ گفته بود: «معیار تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    عبدی،به سپاه کنایه زده و درباره خانواده شهدا متلک انداخته و دولت را تبرئه کرده و همه تقصیرها را انداخته گردن نهادهای حاکمیتی و نظامی.این کار واقعا بی انصافیه
    • پویا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      95 13
      این بی انصافی نیست ، این صفت گربه هست ، که در امنیت حاصل از خون شهدا پشت میزش راحت تمرگیده داره وراجی میکنه ، اگه این دلاور مردان بسیج و سپاه و ارتش نبودند الان مثل... از خونه خودش هم جرأت بیرون آمدن نداشت...
    • مصطفی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      76 11
      بی انصافی نیست خیانته! عبدی باید پاسخگوی حمایت کورکورانه و متعصبانه خودش از اصلاحات باشه..نمیشه داعیه دار اصلاح بود و اون وقت چشم بر همه بی هنری ها و بیکفایتیهای جریان متبوع سیاسی خود بست..ایشون تو آینه نگاه کنه تا شمایل بوق رو به خوبی و از نزدیک ببینه! بوق لیست امید بوق دولت برجام بوق آشوب و فتنه بوق غربزدگی و پشیمانی از انقلابی گری.. سردار رشید اسلام بلد نیست مثل این ها ادا دربیاره ..برا همین حرفش به دل ماها میشینه..واون ها هم از لجی که از این سردار محبو ب دارن باطن خودشون رو محک بزنن.. انار بچه دو ساله بوده نمیهمیده پرچم سوزوندن یعنی چه! پرچم رو کسایی میسوزونن که شما ها و دوستانتون بهشون تلقین کردین رضاشاه خیلی هم بد نبود بلکه قهرمان بود! محمد رضا فرار نکرد ..شماها تئوریسین های - به خیال خودتون باکلاس! -آشوب و براندازی هستید.. خدا شرتون رو به خودتون برگردونه
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      37 4
      تا اندازه ای درسته زندان جای صفدر هاست و نجومی بگیران که از بد حادثه اکثرهم اصلاح طلبند و روی سفره انقلاب نشستند
    • SG ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      14 7
      عبدی ثابت کرد اصلاح طلبها حرفهای ترامپ را داند تکرار میکنند.
    • SG ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      22 5
      عبدی همان حرف اسرائیل و حاکمان آل سعود را تکرار میکند. خاک بر سر عبدی بلندگوی بن سلمان و اسرائیل
    • SG ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      24 2
      آقای عبدی لطفاً یک کنایه هم بزن به مسئولان هم حزبیتان که فقط وعده دروغ و آمارهای ساختگی تحویل مردم میدهند و عرضه تحقق وعده هایشان را تابحال نداشته اند.
    • SG ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      14 5
      آقای عبدی - طبق اخبار شبکه 5 امشب یکنفر در پی تخریب یک ساخمان در منطقه 18 توسط شهرداری کشته شده. جرات داری این جنایت توسط دوست شهردار هم حزبی ات را محکوم کن
    • جواد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      20 1
      فکر کنم باید با جانیان سپاه عمر سعد هم بریم صحبت کنیم ببینم مشکلات معیشتی و اجتماعیشان چی بوده که علی رغم علاقه به امام حسین ع ، شمشیر علیه ایشان و اهل بیتشان کشیدند. هر کی هر غلطی بکنه بعد بندازیم گردن فشارهای اجتماعی!!
    • ازاده IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      20 2
      خوشحالیم که افرادی مثل عباس عبدی تئوریسین های افساد طلبان هستند چون بچه ها هم میدانند که پرچم ناموس یک کشور است خدایا ما را از بی غیرتان قرار نده
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      1 0
      شهید؟
    • ابوذر IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
      0 0
      اینا کارشون همینه ماله کشی و فرافکنی!
  • جولیانو IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    ماشین عبدی را آتش بزنید ببینیم ژست کلاس بالا میاد یا نه. هنوز جای سفت نش.......ده ببینه جامعه آن جیزی نیست که از ویلاهای مجلل بالاشهری به آن نگاه می کنند.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    6 160
    با روحانی تا ۱۴۰۰
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      61 3
      با روحانی دلار 4400
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      52 3
      با روحانی تورم دورقمی
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      38 2
      با روحانی تخم مرغ 2 تا 1400
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      39 3
      متاسفانه باید این سه سال رو تحمل کنیم!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    99 13
    کاش بودجه امثال خبرگزاری ها که وابسته به دولت هستن و بودجه میگیره قطع می شد واقعا حال ادم از نفرت پراکنی خبرگزاری های سیاه دلی مثل شما بهم میخوره
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    حرف عبدی عین حقیقته.اگر تحمل شنیدن حق را داشته باشید؟
    • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      155 8
      حق!! اونم از حلقوم شما جماعت اصلاحطلب شما اگه دنبال حق بودید یقه ریس جمهور عزیزتون میگرفتید تا جواب این بی کفایتی و آشفته بازار بده نه برا سردار چنگال نشون بدید نیش کنایه بزنید پس فعلا بهتره دهانتان ببند
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      82 5
      باسلام البته برای شما و امثال شماها بله پرچم کشورکه هیچ ناموستون را هم که..... مهم نیست چراکه فقط به فکر گذراندن روزگار و سفرهای خارجی و دلبستن به کدخدا به هرقیمت که شده و....!!!!!!!!!!!
    • پدرام IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      8 1
      خدایا این ملت ایران رو از شر هرچی دشمن داخلی و ایرانی نما که بخاطر مال دنیا دارن این سرزمین پاک و مردمش رو دچار رنج و سختی میکنن رو از افت این ملعونین و اربابهاشون نجات بده و تقاص کارهاشون رو زود نشونشون بده این موجودات لیاقت این امنیت رو ندارن.دشمن خارجی هیچ غلطی نمیتونه بکنه این مزدورها هستند که بدترین ضربه رو میزنن خدایا یه حق چهارده معصوم ظهور رو از این که هست نزدیکتر کن الهی امین
    • امانی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      3 1
      حرف اقای عبدی حقه اما چرا باید سردار عزیز سلیمانی بره از اون جوان حال چه دانا وچه نادان بپرسه چرا پرچم را اتش زده سردار عزیز فقط اظهار گلایه کرده این را باید روحانی ودارودسته وزرای ودوستان وخویشاوندان مولتی میلیاردرش که سکان اقتصاد وسیستم اجرایی کشور را بدست دارند پاسخ بدهند که صد البته چون اونها از جناح همفکر عبدی هستند ایشان شرم میکنند وخجالت میکشند که این مطلب را از انها در خواست کنه چرا که سر همه انها توی یک 0000میباشه واز یک منبع مشترک با انها ارتزاق ونون ولنگ بوقلمونی در میارند ومیخورند
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    مشرق نیوز = داعش نیوز اهداف : کوبیدن و ایجاد دو دستگی در جامعه و مردم ، بیان مشکلات جریان مخالف و کور مادرزاد بودن در مقابل مشکلات هم فکرای خودش سرتون ورد نیارم تو ایران هیچ خبرگذاری واسه دل مردم کار نمیکنه و دلشم نمیسوزه واسه کشور همه جیرخور یک جریان هستن چه چپ چه راست
    • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      137 4
      قطعا ما با جماعت عشق کنسرت و رقص جماعتی که با پررویی تمام بی کفایتی دولت منتخبشون گردن دیگران میندازن هیچ نقطه مشترکی نداریم!! شما جماعت افساد طلب یه چیز خوب بلدید اونم فرار به جلو و شونه خالی کردن از گندهایی که زدید
    • پویا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      82 3
      ما با شما احساس یکدستگی نمیکنیم از شما هم بیزاریم ، شما تشریف ببر به همان روزنامه های خودتون سر بزن
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    164 3
    عبدی جان. احمدی نژاد به هلوکاست توپید هنوز ولش نمیکنید. چطور این فرد که به تمام ارزشهای ملی توهین کرده رهایش کنند. البته برا کسایی که دل در گر پرچم آمرییکا دارند بیشتر از این انتظار نیست.شاید پرچم آمریکا بود ناراحت میشد که میبینیم از عیان و انصارشان پرچم نقش شده اسراییل روی زمین را دور میزند!
  • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    27 3
    تا زمانی که در کشور اقایان بر سر قدرت و مقام دارند می جنگنه ایران اباد نخواهد شد
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    10 34
    بوی ساندیس میاد
    • پویا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      36 4
      خدا پدر اون بنده خدایی را بیامرزد که این یه کلمه رو به شما یاد داد وگرنه ، خفه میشدید
    • امیر IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      12 5
      خطاب به 14:27: اگر شما بوی ساندیس استشمام می کنید، ما هم بوی تعفن لاشه یک وطن فروش از امثال شما استشمام می کنیم ، حالا خودت حساب کن کدومش بدتره.
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      5 0
      بوی مزدور وطن فروش میاد
  • هادی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    79 4
    معنی حرف اقای عیدی این است که هرکس احتمالا بهش ظلم شد مجاز است برای انتقام دست بهر کاری بزند.این طرز تفکر کجای دنیا قابل پدیرش است؟اقای عبدی فقط باید گفت برایت متاسفم
    • SG ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      12 0
      عبدی ذهنش مریض است.
    • SG ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      13 3
      عبدی نمیفهمه دارد آب به آسیاب دشمن میریزد.
  • حمیدرضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    37 4
    پیرو یادداشت آقای عبدی: به احتمال زیاد پس از دیدار احتمالی سردار با آن نوجوان، قریب به یقین جایش را باید با امثال آقای عبدی جابجا کنند چون نتیجه این بدبختی های فعلی فساد و کثافت کاری های افرادی چون ایشان بوده است در دوره های مختلف انقلاب
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    52 13
    عشق است قاسم سلیمانی
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      41 12
      درود بر سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی
  • مصطفی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    75 10
    این اصلاح طلبها استاد به گند کشیدن هر حس وطن دوستانه و ملی اند..مثلا عبدی داره واقع بینانه و دور از احساسات حرف میزنه!! اگه همین سردار محترم! که جونت بالا اومده بهش بگی محترم نبود که الان باید یحلونی و بصیونی صرف میکردی.. شما اگه دلتون برا مردم سوخته دست از حمایت دولت... .نه اینکه با این ژست منافقانه ادای روشنفکری دربیارین و برای جنایتکاری که اتفاقا از همین امثال تو خط فکری بی غیرتی و تبعیت از اجنبی رو یاد گرفته دفاع کنین.تا این اصلاح طلبای منافق هستند اوضاع همینه همیشه هم آشوب و اعتراض و بی اعتنایی و ناکارمدی هست ..دستمون به جایی نمیرسه؟! کل دولت دست رحم اجاره ای شماست
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    75 12
    هر جا اغتشاش و آشوبگری است،نام اصلاح طلبان می درخشد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    17 11
    آقای عبدی تو هر چه داری از برکت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است که از امام خمینی آن را انقلاب دوم نامیدند ولی تو از آن کار هم شرمنده و پشیمان شدی و رفتی با باری روزن آمریکایی که زمانی در لانه جاسوسی آمریکا اسیر شما بود ملاقات کردی و در واقع از او عذر خواهی کردی لذا از انقلاب چیزی طلب نداری و بدهکار هم هستی
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    28 3
    تنها مشکل شما سهمیه جانبازان و شهداست !؟ در اروپای سکولارش بیشتر از ایران به جانبازان و خانواده شهداشان می رسند ! چرا چون می فهمند تمام این امتیاز ها در مقابل کسی جان خودش رو برای حفظ کشور و مردمش داده و جانش را به خطر انداخته هیچ است ! مشکل شمام اگه سهمیه کنکوره به بچه ات توصیه کن بیشتر درس بخونه بجای دنبال سهمیه بودن ! شما که مشکلی به سهمیه مناطق محروم ندارید !
  • احدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    29 4
    عبدی از گروه پشیمانان تسخیر لانه جاسوسی حالا هراز چندگاهی حرفایی میزنه برا دلخوشی اربابانشان و تبرئه کردن خودش وطن فروشی که شاخ و دو نداره
  • FR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    12 8
    دلار از 4500 گذشت! فتنه اقتصادی اصلی را برای براندازی کلید خواهkد زدکجای کاری مشرق جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مانی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    16 4
    داداش یاسین تو گوش خر خوندن فایده ای نداره !!! وطن فروش وطن فروشه !!!
  • AU ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    19 10
    مشرق دورود بر جواب که دادی به این بی////که داوطلبانه نوچه غرب هستند. استاد پرفسور روشنفکر نابغه عبدی معنی خط مقدم را نفهمیده و با این سن یادش رفته موشکهایی که با حمایت غرب توسط صدام بر سر ملت ریخته می شد و یادش رفته مردانی که بی ادعا روی مین می رفتند تا یک گروهان از خط عبور کند و یادش رفته مردانی که در حملات شیمیایی ماسک خود را بر میداشتند و بر صورت شهروند کرد می گذاشتند تا جانی را نجات دهند و خود را قربانی می کردند. ... توی تفاله مقاله نویس و حراف چه می فهمی از موجی که کمر به تار و مار کردن این کشور بسته و برایش مذهبی و غیر مذهبی اصلاح طلب یا اصولگرا مطرح نیست و امثال تو و بزرگتر از تو فقط حکم یک داوطلب جاده صاف کن در یک مقطع برای دشمن دارید.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    22 13
    اینارو نگه چی بگه، وقاحت این جماعت حد نداره
    • SG ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      8 2
      اجیرهای ترامپ بجای خجالت از خانواده هایی که توسط اغتشاشگران داغدار شدند دارند از قاتلها حمایت میکنند.
    • SG ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      6 10
      اقای عبدی - کاش از این نوکری برای ترامپ جونت کمی خجالت هم میکشیدی
    • SG ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      6 10
      عبدی با تکرار صحبتهای ترامپ خودش و هم حزبی هایش را بعنوان ستون پنجم ترامپ دیوانه معرفی کرده است.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    9 5
    اگر اهانت کننده به پرچم ایران آزاد بشه! ما خودمون علیه این موضوع به خیابون میریزیم و به جاش عباس عبدی
  • احسان IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    10 3
    به نظر من کسی که پرچم کشورشو به هر دلیلی اتش میزند از ما نیست و برضد ماست ..
  • محمد IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    6 11
    بدرستيكه آنان مفسدانندولي نميفهمند.
  • محموداعرابی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    11 4
    بیشترازاسراییل از این منافقین داخلی بایدترسید
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    9 10
    همه مشکلات اصلاح طلبان در نداشتن یه چیز خلاصه میشه: "غیرت"
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    8 3
    این یعنی چه که طرف بزهکاری انجام میده صرف اینکه دانشجو یا جوانه باید آزاد بشه؟ اینجور که دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    13 10
    برادر ارزشی،نمیشه صبح تا شب پرچم دیگران رو آتش بزنید یا لگدمالی کنید ولی منتقد آتش زدن پرچم خودتان باشید والله نمیشه!
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      6 6
      ما پرچم کشور دشمن رو آتیش میزنیم! که کمترین کاری هست که در قبال جنایت هایی که علیه مون مرتکب شدن انجام داد. نه پرچم خودمون رو! این کسی که بازداشت شده ایرانی بوده که پرچم ایران رو آتیش زده! ماذا فاذا؟!
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      3 1
      عباس عبدی خودش فتنه گر است. چطور به او می گویی ارزشی. او به کدام ارزش پایبند است که چنین حرفی زده است.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    19 6
    اینها خیلی پست وحقیر تشریف دارند که در مورد سوزانده پرچم مقدس کشورم اینگنه وراجی میکنند من نه باچپ نه باراست کاری دارم اما اگر این یاروکه پرچم کشور عزیزم را آتیش زده بدنش بدستم همونجوری مثل پرچم همراه با همفکرانش میسوزانم
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 6
    دولت میداندتنها راه مقابله بادشمن همراه داشتن مردم هست دشمن هم همین را میداند الان برنامه ریزی بر این است که صاحبان اصلی انقلاب از نظام ومسولین دلسرد شوند پس مسولین تا دیر نشده روزنه های دشمن را مسدود کنید
  • US ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    13 8
    به این آقای اعتماد بفرمایید اگه این جانور مزدور دشمن بوده و برای این عمل شنیع پول گرفته که فبها. ولی اگر از سر بیکاری و نداری این کار رو کرده که اولا باید فاتحه ایرانی بودنش رو خوند دوما باید دید به خاطر بی تدبیری کدوم دولت این چنین نا امید و مفلوک شده
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    8 6
    این اصلاح گرهای بی وجدان نه دین دارند نه ناموس اگر داشتند پرچم همانند ناموسشان است پس تعدی به ناموسشان هم مهم نیست
  • DE ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    12 2
    عباس عبدی، كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    10 7
    روحانی و اصلاح طلبان اگر بهشتی بشوند من اگر بهشتی هم باشم جهنم را ترجیح میدهم تا همنشینی با این جماعت خائن و فریبکار.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    16 10
    وقتی از تعرض کنندگان به پرچم ایران حمایت می کنند،خب معلومه که به سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهدا توهین کنند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    14 9
    دیروز برای فتنه گران سینه چاک می کردند امروز برای اغتشاشگران
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 3
    اصلاح طلبان به دنبال فلج کردن دولت هستند
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    6 9
    بی دستاوردی برجام بخاطر اعتماد به شیطان بزرگ است
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    14 11
    پرچم ایران آتش زن را باید از قله دماوند به خلیج همیشه فارس انداخت.
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      7 3
      همچنین حامیان آنها را
  • رضا IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    9 4
    خیلی ناقص العقل در بین این اصلاح طلبان زیاده...
  • AE ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    8 2
    اصلاح طلبان ساخته شدند برای وابستگی و سواری دادن به دشمنان
  • کیا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    15 2
    شما به اصطلاح اصلاح طلبها چقدر پررو هستید ! نه اصلاح میکنم چقدر زیرک هستید و مردم را به تمسخر گرفته اید !! هشت سال موسوی ، هشت سال هاشمی ، هشت سال خاتمی و هشت سال دولت روحانی در ید قدرت شما بوده و هست . اما هنوز هم رفع مشکلات را از دیگران میخواهید . کسی که قرار است مشکلات مردم را حل کند دولت مستقر است .چرا توصیه های خردمندانه تان را به دوستانتان در دولت نمیکنید تا مشکلات مردم حل شود . شما همیشه فرار به جلو های زیرکانه داشته اید و ما مردم هم که کلا با حافظه تاریخ بیگانه ! حق دارید ! آری حق دارید ، شما ، حق ما مردم هستید !!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 3
    وقتی ادمهای بی اصالت قلم بهشون بدی بهتر ازین نمیشن
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    6 0
    اونی که پرچم اتیش میزنه هم دقیقا حساب شده کارکرده خودتو نزن به اون راه اقای عبدی
  • راحله IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    1 1
    سلام وای بر حال روز ابوسفیان های زمانه افرادی مثل عبدی؛ مشکل معیشتی مردم را باید دولت جوابگو باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس