تصاویر زائران خارجی از مسیر پیاده روی اربعین

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر رفع اشکالات اربعین ۹۶ گفت: باید بررسی کنیم که در توافق با عراق در زمینه مراسم اربعین، چه اصلاحاتی باید انجام شود.

به گزارش مشرق،‌ حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در دومین جلسه ستاد مرکزی اربعین سال۹۷ اظهار کرد: ارزیابی مسئولان ایران و عراق از برگزاری مراسم اربعین ۹۶ این بود که این مراسم به خوبی برگزار شد البته برای بهتر برگزار کردن مراسم اربعین سال آینده باید نقاط ضعف و قوت مراسم امسال به دقت شناسایی شود.

وی با تاکید بر تمرکز لازم برای رفع اشکالات تصریح کرد: در روند برگزاری مراسم اربعین امسال‌ نقاط قوت زیادی وجود داشت که البته اشکالاتی هم به‌وجود آمد که باید با بررسی‌های لازم، این اشکالات برطرف شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: ما باید بر اشکالات متمرکز شویم تا برای سال آینده رفع شود و همچنین باید بررسی کنیم که در توافق با عراق در زمینه مراسم اربعین، چه اصلاحاتی باید انجام شود تا این موارد را جمع بندی و دنبال کنیم.

دستاوردهای ستاد مرکزی اربعین با همکاری همه مسئولان به‌دست آمد

شهریار حیدری؛ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز با ارائه گزارشی از مراسم اربعین حسینی در سال ۹۶ تصریح کرد: دستاوردهای ستاد مرکزی اربعین با همکاری و هماهنگی همه مسئولان ذیربط و اجرایی کردن دقیق تصمیمات ستاد به‌دست آمده است.

وی با تشریح عملکرد کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: ممانعت از خروج افراد فاقد ویزا، برخورد با جعل ویزا، تامین امنیت زائران، تبدیل دلار به ریال به عنوان ارز مورد استفاده در صدور ویزا، صدور ویزای انفرادی، تامین زیرساخت‌های لازم، هماهنگی با طرف عراقی، وحدت رویه در ارائه خدمات رفاهی و درمانی بخشی از مهم‌ترین دستاوردها و نقاط قوت ستاد مرکزی اربعین بوده است.

مدیرکل امور مرزی در ادامه با اشاره به نقاط ضعف مراسم اربعین خاطرنشان کرد: پیشنهادات ما برای برگزاری بهتر مراسم اربعین در سال آینده شامل مواردی همچون ادامه تکمیل زیرساخت‌ها، تغییر رویکرد اطلاع‌رسانی، فراهم کردن زمینه مدیریت غیرمتمرکز، بسترسازی در راستای اجرای اصل مردم‌محور شدن اربعین، برگزاری همایش بین‌المللی اربعین، تبیین وظایف دستگاههای حاکمیتی و غیرحاکمیتی، عضویت اعضای جدید در شورای راهبردی، پیگیری نشست دو جانبه با عراق و چهارجانبه با عراق، افغانستان و پاکستان، بازگشایی مرز خسروی و چیلات، استمرار صدور ویزای انفرادی، بازنگری در ارائه خدمات درمانی و بیمه و ایجاد توقف گاههای مناسب است.

در ادامه این جلسه، نمایندگان وزارت کشور، هلال احمر، سازمان راهداری، صداوسیما، بعثه مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی، استاندار کرمانشاه، وزارت اطلاعات، ستاد بازسازی عتبات، نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای رفع اشکالات و تقویت نقاط قوت مراسم اربعین بیان کردند.

در پایان جلسه ذوالفقاری بر لزوم پیگیری پیشنهادات بیان شده از جمله بازگشایی مرز چیلات و خسروی از هم‌اکنون، جمع‌آوری پیشنهادات برای اصلاح توافق با عراق در زمینه اربعین، ایجاد تمهیدات برای برگزاری همایش بین‌المللی اربعین، ارائه برنامه کمیته زیرساخت برای تکمیل زیرساخت‌ها، اصلاح ساختار ستاد اربعین و راه‌اندازی ستادهای شهرستانی، طراحی مدل بیمه و خدمات بهداشتی و درمانی زائران و پرهیز از موازی کاری دستگاهها تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس