کد خبر 821295
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰
قمه نمایه

مأموران نامحسوس پلیس تهران در اقدامی خطرناک با تیراندازی در یکی از خیابان‌های شلوغ شهر یک سارق تحت تعقیب را به قتل رسانده و ۲ نفر از آنها را بازدداشت کردند.

به گزارش مشرق، این پرونده چندی قبل از شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. بررسی اوراق پرونده حکایت از این داشت که سه‌پسر جوان سوار بر دو موتورسیکلت هوندا با پرسه زدن در خیابان‌های شهر با تهدید قمه و چاقو از مردم زورگیری می‌کنند. یکی از شاکیان در توضیح ماجرا گفت: از پاساژی در خیابان جمهوری خارج شدم تا یک کارتن حاوی گوشی‌های تلفن همراه را به مشتری در خیابان شوش برسانم.

کارتن را پشت موتورم بستم و حرکت کردم. در تقاطع یکی از خیابان‌ها پشت چراغ قرمز توقف کرده بودم که ناگهان دو موتور با سه سرنشین تعادل موتور را به هم زدند و روی زمین افتادم. موتورسوارها پیاده شدند و چاقو و قمه کشیدند. بعد با تهدید، کارتن‌گوشی‌های تلفن همراه را سرقت کرده و فرار کردند.  شاکی دیگری گفت: ابتدای خیابان ایتالیا منتظر تاکسی بودم تا به بیمارستان مصطفی خمینی بروم.

همان لحظه گوشی تلفن همراهم زنگ خورد. در حال جواب دادن به تلفن بودم که مرد جوانی گوشی‌ام را سرقت کرد. او خودش را به دو موتورسوار که منتظرش بودند، رساند و هرسه فرار کردند.  زن جوانی هم در توضیح ماجرا گفت: ابتدای خیابان ملک منتظر تاکسی بودم که دو موتورسوار توقف کردند. آنها با چاقو به من حمله کردند و گردنبندم را سرقت کرده و فرار کردند.  کارآگاهان پلیس بعد از بررسی شکایت‌های مطرح شده و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند یکی از متهمان را که مجرم‌۳۰‌ساله‌ای به نام محمد.‌س بود را شناسایی کنند.

محمد بارها به اتهام سرقت به شیوه موبایل قاپی، کیف قاپی، زورگیری، بارکنی و... دستگیر و روانه زندان شده بود. در بررسی سوابق محمد همچنین معلوم شد که او بیشتر سرقت‌ها را با همدستی برادرانش یا بستگان نزدیکش انجام می‌دهد و در حال حاضر هم دو برادرش به اتهام سرقت‌های خشن در زندان هستند. 

وقتی تصویر محمد به شاکیان نشان داده شد آنها وی را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیس معلوم شد که محمد مدتی قبل از زندان آزاد شده و مخفیگاهش را از دروازه‌غار تغییر داده است.

در حالی که بررسی‌ها در جریان بود، ساعت‌۱۳:۳۰ روز یک‌شنبه‌۱۹‌آذرماه مأموران تجسس کلانتری ۱۰۷‌فلسطین هنگام گشت‌زنی نامحسوس در خیابان حافظ به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت با سه‌سرنشین مشکوک شدند. وقتی مأموران برای بررسی بیشتر به موتورسواران نزدیک شدند آنها از هویت مأموران با خبر شده و اقدام به فرار کردند. بعد از آن بود که عملیات تعقیب و گریز به جریان افتاد. لحظاتی بعد بود که مأموران پلیس به سمت یکی از موتورها شلیک کردند.

مرد موتورسوار هم خودش را تسلیم پلیس کرد، اما دومین موتور با دو سرنشین به فرار خودش ادامه داد و وارد پیاده‌رو شد و بعد از تصادف با چند رهگذر متوقف شد. مأموران پلیس ترک‌نشین موتور را بازداشت کردند، اما راکب همچنان به فرار خود ادامه داد.

مأموران سرانجام او را با شلیک گلوله از ناحیه پا زخمی و بازداشت و راهی بیمارستان کردند.  در حالی که تحقیقات اولیه از دو متهم بازداشت شده در جریان بود از بیمارستان خبر رسید مجروح حادثه که محمد.‌س نام داشت به علت شدت خونریزی فوت شده است.

بررسی سوابق محمد حکایت از این داشت که او بیش از ۱۲‌بار به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود، اما هر بار بعد از رهایی سریال سرقت‌های خودش را شروع کرده بود.  در شاخه دیگری از تحقیقات سوابق دو سارق بازداشت شده به نام‌های باقر ۲۴‌ساله و مهران ۲۵‌ساله بررسی شد. باقر.‌س برادر محمد از سال‌۸۵ هشت‌بار به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود. او آخرین بار دی‌ماه سال قبل به زندان فتاده و چند ماه قبل آزاد شده بود.

مهران.‌س دومین متهم نیز پسرعموی باقر و محمد بود که از سال‌۱۳۸۷ پنج‌بار دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار خردادماه امسال به زندان افتاده بود، اما پس از مدت کوتاهی با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده بود. همچنین در بررسی پرونده‌های قضائی متهمان مشخص شد که مهران دارای محکومیت قطعی هفت‌ساله و باقر نیز دارای دو محکومیت هفت‌ساله و شش‌ساله از دو شعبه اجرای احکام بود که پس از آزادی از زندان متواری شده بودند. 

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: اعضای باند به دهها فقره سرقت سریالی به شیوه‌های مختلف اعتراف و از سوی شاکیان شناسایی شده‌اند. وی ادامه داد: دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شده است. سرهنگ نادربیگی از مالباختگانی که موفق به شناسایی چهره متهمان شده‌اند خواست به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند. 

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    22 0
    این جانورها را به این راحتی رها نکنید اینها انگل های جامعه هستند.
  • P IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    12 0
    چه چهره های مظلومی دارن.... یعنی قشنگ همه فریبشون رو میخورن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس