کد خبر 825824
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
فريدون، مجرم ۵۰‌ساله‌

فریدون، مجرم ۵۰‌ساله‌ای برای بار شانزدهم بازداشت و یک‌میلیاردتومان پول و طلای سرقتی هم از مخفیگاهش کشف شد.

به گزارش مشرق، سریال شکایت‌های تازه علیه فریدون از عصر روز ۲۰ فروردین‌ماه امسال دوباره به جریان افتاد. شاکی که زنی ۶۵ ساله و ساکن خیابان حبیب‌اللهی بود با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش سرقت را اعلام کرد.

لحظاتی بعد هم تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۸‌ستارخانه در خانه این زن حاضر شده و از او تحقیق کردند. او گفت: ساعت‌۱۵در خانه‌مشغول استراحت بودم که زنگ در را زدند. آیفون را که برداشتم مردی که لباس سفید به تن داشت خودش را مأمور بانک معرفی کرد و مدعی شد که من در قرعه‌کشی برنده چند میلیون تومان پول شده‌ام و خواست که برای انجام کارهای اداری اوراق شناسایی‌ام را به او بدهم.

من هم در خانه را باز کردم و او وارد شد. برای برداشتن اوراق شناسایی به سراغ کمد دیواری در یکی از اتاق‌ها رفتم.

همان لحظه آن مرد وارد اتاق شد. خواستم که بیرون منتظر بماند اما توجه نکرد. او حمله کرد و با تهدید تمام پول و طلایی که داخل کمد داشتم را سرقت کرده و فرار کرد. 

بعد از مطرح شدن شکایت، پرونده به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه‌۲ تهران، برای بررسی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  بررسی‌های میدانی پلیس در این باره جریان داشت تا اینکه شکایت‌های مشابهی از کلانتری‌های دیگر شهر به کارآگاهان گزارش شد.

مشخصاتی که شاکیان از متهم در اختیار پلیس گذاشته بودند نشان داد که همه سرقت‌ها از سوی یک‌نفر در حال رقم خوردن است. متهم با معرفی خودش به عنوان مأمور بانک یا بیمه با ادعای پرداخت مستمری یا برنده شدن در بانک زنان و مردان سالخورده را فریب داده و از آنها سرقت می‌کرد و سوار بر یک موتور ویو آبی رنگ فرار می‌کرد.  

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان اضافه می‌شد کارآگاهان با مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق شدند متهم را که مردی ۵۰‌ساله به نام فریدون.‌ن بود، شناسایی کنند. بررسی سوابق فریدون نشان داد که او قبلاً ۱۵‌بار به اتهام جرائم مختلف مثل سرقت از منازل، قاپ‌زنی، کلاهبرداری و سرقت تحت عنوان مأمور بانک و بیمه بازداشت شده و به زندان افتاده بود.

همزمان با شناسایی متهم معلوم شد که پرونده‌های مشابهی در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه‌سه تهران تشکیل شده است.

 بنابراین ادامه تحقیقات به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران سپرده شد. یکی از شاکیان گفت: خانه ما حوالی خیابان قلهک است.

ساعتی قبل پدرم ۴میلیون تومان از بانک پول گرفت و وارد خانه شد. همان لحظه زنگ خانه را زدند. وقتی من و پدرم مقابل در رفتیم مردی خودش را نماینده اتحادیه فرش فروشان معرفی کرد و گفت برای پرداخت حقوق بازنشستگی پدرم آمده است. او از پدرم درخواست اوراق شناسایی کرد. من برای آوردن اوراق شناسایی پدرم به طبقه دوم خانه‌مان رفتم. در همان فرصت آن مرد، پدرم را فریب داده و از او خواسته بود پول‌هایی که از بانک گرفته بود را به او نشان دهد.

پدرم هم فریب خورده بود. آن مرد هم ۴ میلیون تومان پول را قاپ زده و با موتورش فرار کرده بود. 

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه فریدون را در میدان شکوفه شناسایی و ساعت ۲۲ شامگاه ۲۷ دی‌ماه او را بازداشت کنند.

او وقتی مورد تحقیق قرار گرفت چاره‌ای جز اعتراف نداشت. فریدون گفت که مقداری از پول و طلاهای سرقتی را داخل یک پژو ۲۰۶ که داخل یک پارکینگ عمومی پارک شده پنهان کرده است. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت خودروی ۲۰۶ توقیف و حدود یک‌میلیارد تومان پول و طلاهای سرقت شده از داخل آن کشف شد.  

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی جرائم ارتکابی متهم در شهر تهران، پرونده‌های متعددی در دادسرهای مختلف تهران از جمله در دادسرای ناحیه‌۳ در حال رسیدگی است. وی ادامه داد: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرائم دستور انتشار تصویر بدون پوشش او از سوی قاضی صادر شده است و مالباختگان می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سهروردی شمالی‌- خیابان خرمشهر– میدان نیلوفر مراجعه کنند. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    4 0
    سال دیگه باز به جرم دزدی دنبالش میگردین البته با 17 بار سابقه دزدی. اینا دیگه معتاد دزدی شدن به هیچ عنوان هم نمیتونن دست بکشن پس چرا به راحتی یکسال نشده آزادش میکنین که به جون مردم بیگناه بیفتن
  • محمود IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    12 0
    از خدا بترسین و یه حکم عادلانه به این سارقان سابقه دار بدین
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    2 0
    کار این اقا از اصلاح ودرمان جلوگیری از تکرار جرم گذشته ماشا...برا خودش یلی شده در سرقت مستمر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس