کد خبر 820747
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
ابراهیم کالین نمایه

ساعتی پس از اعلام خبر نیروی مرزی تحت حمایت اتئتلاف آمریکایی در مرزهای ترکیه و سوریه، ترکیه واکنش شدیدی به این خبر نشان داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به اعلام خبر تصمیم آمریکا برای استفاده از شبه‌نظامیان کرد برای استقرار در مرزهای سوریه و ترکیه، تهدید کرد که آنکارا نیروی نظامی بیشتری در خاک کشور جنگ‌زده همسایه وارد می‌کند.


ساعتی پس از اعلام خبر نیروی مرزی تحت حمایت اتئتلاف آمریکایی در مرزهای ترکیه و سوریه، ترکیه واکنش شدیدی به این خبر نشان داد.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا عصر امروز (یکشنبه) اعلام کرد که به همراه گروه‌های معارض سوریه قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از 30 هزار نفر در سوریه تشکیل دهد؛ نیرویی که حضورش بر مرزهای سوریه با ترکیه، عراق و رودخانه فرات متمرکز خواهد کرد.


آنطور که روزنامه جمهوریت خبر داده، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به این خبر گفته: «ترکیه اقدامات لازم برای دفاع از منافع و امنیت ملی خود را به کار خواهد بست.»

ترکیه که همین حالا هم تحت نام عملیات «سپر فرات» نیروی نظامی به سوریه وارد کرده، در واکنش به عزم آمریکا برای استقرار شبه‌نظامیان کرد در مرزهای ترکیه و سوریه، باز هم به اعزام نیروی نظامی بیشتر به سوریه تهدید کرده است؛ دولت مرکزی سوریه که دولتی قانونی و دارای کرسی در سازمان ملل متحد است، بارها گفته که حضور این نیروها «غیرقانونی» است ولی این شکایت، تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ابراهیم کالین بی‌توجه به این نقض حاکمیت دمشق در روز روشن گفته: «ترکیه حق مداخله نظامی در مناطق حضور این کروه‌های تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند.»

آمریکا که این روزها کردهای مسلح سوریه را در رقه جایگزین داعش کرده، بر سر تروریستی بودن این گروه‌ها با ترکیه اختلاف نظر جدی دارد.

کالین گفته که این تصمیم آمریکا «گامی نگران‌کننده» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سیروان مهابادی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    مشکل اصلی منطقه خاورمیانه اول از همه بودن اسرائیل و دومین معضل کردهای جدایی طلب وابسته به اسرائیل وامریکاست که همیشه در پی تامین منافع صهیونیستها هستند .
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      126 6
      قطعا اولین مشکل منطقه غرب آسیا اسرائیله، اما مشکل دوم رو باید می نوشتی همه تجزیه طلبها از هر گروه و دسته ای ، هیچ فرقی بین گروهکهای تجزیه طلب کردی با پانترکها نیست! تجزیه طلب تجزیه طلبه و مزدور اسرائیل
    • کازیوه IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      12 18
      سالهای سال است که جدایی طلبان کرد درس عبرت نگرفته اند و به این درک و فهم نرسیده اند که بازیچه دست اسرائیل و انگلیس هستند
  • اسوار IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    18 4
    الان به خاطر وضع بد اقتصادی هرکس از مادرش قهر میکنه میخواد از ایران جدا بشه نمونه اش شعارهای جدایی طلبانه هواداران تیم تراکتورِ کی حکومت میخواد با این نوکرای علی اف برخورد کنه ،خدا می دونه
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    3 0
    مایه فتنه امریکاست باید امریکا و مزدورانش را با زور هم که شده وادارشون کنیم گورشونو گم کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس