کد خبر 820358
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
یادداشت نمایه

آنچه رییس جمهور آمریکا جمعه شب انجام داد، ادامه بازی فشرده ۵ ساله اخیر بود؛ احاله کردن مقتضیات کشور به وقتی دیگر.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

آنچه رییس جمهور آمریکا جمعه شب انجام داد، ادامه بازی فشرده ۵ ساله اخیر بود؛ احاله کردن مقتضیات کشور به وقتی دیگر. به هیاهوهای دو ماه پیش بنگرید؛ می‌گفتند او می‌خواهد برجام را لغو کند، اما ترامپ این کار را نکرد و به جایش پروژه نابسامان کردن وضعیت داخلی را با چاشنی افزایش تحریم‌های جدید کلید زد.

حالا هم دوباره همین بازی تکراری، تکرار شده است با یک تفاوت آشکار و آن هم همپیمانی اروپا با ترامپ بر سر تحقق شروط آمریکا. یعنی اروپا در قامت یک دلال سیاسی تلاش کرده و خواهد کرد که سطحی از شروط ترامپ را محقق کند و در این میانه، امیال خود (نظیر درخواست‌های به اصطلاح حقوق بشری) را هم به کرسی بنشاند.

یک بازی برد-برد برای اروپا و آمریکایی که سالی نسبتاً تخاصمی را سپری کرده‌اند و اکنون می‌خواهند نقاط تفاهم را شناسایی و با هم از نزدیک‌تر کار کنند.

متاسفانه حامیان داخلی برجام که در واقع آن‌ها را دوستداران آرزومند باید نامید، می‌گویند که ترامپ نتوانست و از موضعش عقب نشست، حال آن که آن‌ها در حال اجرای نقشه B  هستند و دلیلی ندارد خود را اینچنین ذلیل و خوار کنند؛ بارها گفته شده و باز هم یادآور می‌شود که گام اول، خروج کشور از تعلیق برجامی است و اینکه چشمان سیاستمداران و مدیران بخش‌هایی از دستگاه اداره کننده، متوجه دستان خبیث آمریکایی و شرکایش باشد.

بعد از این خودآگاهی است که می‌توان بر بحران‌ها فائق آمد و به جای جار و جنجال‌های سیاسی، دغدغه‌های اقتصادی- اجتماعی مردم را سامان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس