کد خبر 819001
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
یادداشت نمایه

آمریکا گرفتار بحران مالی است واکنون رییس جمهور کاسب کاری، در آن بر سرکار آمده ؛ ویژگی و ادعاهای او کاهش هزینه‌های مداخلات آمریکا در اقصی نقاط دنیاست وآسیای جنوب غربی در مرکز این سلطه گری ها قرار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

آمریکا گرفتار بحران مالی است و اکنون رییس جمهور کاسب کاری، در آن بر سرکار آمده ؛ ویژگی و ادعاهای او کاهش هزینه‌های مداخلات آمریکا در اقصی نقاط دنیاست و آسیای جنوب غربی در مرکز این سلطه گری ها قرار دارد (به وضعیت کره شمالی و آمریکای لاتین هم بنگرید).

آشوب‌های هفته گذشته مرحله اول ابتدایی از یک طراحی چند مرحله‌ای ضد انقلاب برای موج سواری بر مطالبات به حق مردمی بود؛ شتاب و تعجیل در به نتیجه رساندن شورش و وارد کردن آن به فاز مسلحانه، نمونه‌ای از تعجیلی است که عوامل آمریکایی بحران (در سطح رهبری و سازمان‌های امنیتی) برای تحقق شعار ترامپ داشته‌اند که خوشبختانه تهدید مذکور را به فرصتی برای نظام اسلامی مبدل کرده است.این امر به معنای پایان یافتن اقدامات ایذایی و خرابکارانه دشمنان متکثر و متنوع جمهوری اسلامی نیست؛ اما این باور را به وجود می‌آورد که دولت به عنوان مجموعه اداره کشور و رییس جمهور در جایگاه بالاترین مقام اجرایی، با درک دشواری‌های مردم، زمینه‌ها و بستر شکل‌گیری اغتشاش و آسیب‌پذیری اجتماعی را مختل کنند.

تکرار این درخواست مرتبط با نگرانی‌ای است که از سطح برخوردهای سیاسی جریان دولتی با این پدیده بر می‌آید؛ شعارها، طرح و برنامه‌هایی که به شکل هماهنگ در بیانیه‌های احزاب، فشارهای رسانه‌ای و مصوبات نهادهای عمومی وابسته به اصلاحات  مطرح می‌شود و گفتارهای برخی مقامات دولتی ، این حساسیت را به وجود آورده است که آنها به ریشه اقتصادی - مالی دل نگرانی‌های مردم، اعتقادی دست اول ندارند و حل مشکلات اقتصادی را ناممکن می‌دانند.

گویی در انتخابات هیچ شعار و وعده‌ای برای حل این مسائل نداده‌اند و حالا می‌خواهند با فرا رفتن از مساله اصلی، حاشیه‌هایی بیافرینند. کشور در موقعیت حساسی است؛ حاشیه نروید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس