کد خبر 818949
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
والیبال

فدراسیون جهانی والیبال رای خود درباره شکایت مربی ایتالیایی تیم شهرداری ارومیه را صادر کرد.

به گزارش مشرق، یوبومیر تراویسا و پسرش دراگان درحالی در فصل 94- 95 وارد لیگ والیبال ایران شدند که قرار شد پدر در کسوت سرمربی روی نیمکت بنشیدند و پسر در قامت بازیکن شهرداری ارومیه توپ بزند. همچنین آندره پوزی هم به عنوان مربی به جمع آنها اضافه شد، اما این سه نفر تقریباً یک سال پیش ایران را شاید برای همیشه ترک کردند. 

نماینده والیبال ارومیه در لیگ برتر که سال گذشته، بدترین دوران مالی خود را سپری می‌کرد درحالی از پس پرداخت حقوق و دستمزد خارجی‌هایش برنیامد که تراویساها درست قبل از آغاز سال نو میلادی ایران را ترک کردند تا در نامه‌ای به FIVB بابت پرداخت نشدن حقوق‌شان، شکایت کنند. این موضوع هیچگاه از سوی مسئولان تیم والیبال شهرداری ارومیه و فدراسیون والیبال ایران جدی گرفته نشد. ضمن اینکه مشکلات مالی، در لیگ 96 هم ارومیه را تحت‌الشعاع قرار داد. به گونه‌ای که در آغاز لیگ ثبت قرارداد بازیکنان شهرداری ارومیه به دلیل طلب‌های قبلی هیات والیبال استان به مشکل خورد و حتی در میانه‌های راه کار به تعطیلی تمرینات هم کشید.

آبان‌ ماه امسال خبرگزاری فارس مصاحبه‌ای را با دراگان تراویسا ترتیب داد تا شاید مسئولان به خود بیایند و اقدامی برای رفع مشکلات بکنند. در آن مصاحبه دراگان تراویسا در خصوص دریافت طلبش از باشگاه شهرداری ارومیه اظهار داشت: ما بابت بدهی باشگاه ایرانی به فدراسیون جهانی والیبال شکایت کرده‌ایم، چراکه هنوز هنوز هیچ پولی نگرفته‌ایم! من امیدوارم که شرایط فراهم شده و بتوانیم زودتر به حق‌مان برسیم. پدرم و پوزی هم پیگیر مطالبات خود هستند. متاسفانه پس از اینکه ما با باشگاه خود دچار مشکل شدیم فدراسیون ایران هم کمکی به ما نکرد. به هر حال منتظریم که فدراسیون جهانی نظر نهایی خود را اعلام کند. فکر می‌کنم تا یک یا دو ماه آینده تکلیف‌مان روشن شود. من نمی‌دانم وضعیت بازیکنان ایرانی این باشگاه چگونه است و اینکه آیا شهرداری ارومیه بدون هیچ شرایطی توانسته در لیگ حضور پیدا کند یا خیر؟

پس از گذشت تقریباً یک سال از جدایی آنها از ارومیه، فدراسیون جهانی والیبال رای خود درخصوص شکایت «آندره پوزی» را اعلام کرد که در آن آمده است:

«باشگاه ورزشی شهرداری ارومیه باید مبلغ 32 هزار یورو به همراه 500 فرانک سوئیس به آندره پوزی پرداخت کند. شهرداری ارومیه موظف است این مبلغ را قبل از 9 فوریه 2018 (20 بهمن‌ماه) تسویه کند، در غیر اینصورت از 10 فوریه 2018 فدراسیون جهانی والیبال اجازه هیچ نقل و انتقال بین‌المللی را به این باشگاه نمی‌دهد و تا وقتی این بدهی‌ها پرداخت نشود این شرایط حاکم خواهد بود.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال و طبق تصمیمی که گرفته شده علاوه بر این جرائم، احتمال دارد در آینده در صورت مفتوح بودن پرونده محرومیت‌های سنگین‌تری از سوی مسئولان جهانی برای این باشگاه و والیبال ایران گرفته شود. ضمن اینکه این رای به فدراسیون ایران اعلام شده است و طرفین به مدت 14 روز زمان دارند تا درخواست تجدید نظر کنند. برای درخواست تجدید نظر کافی است به قانون 8 قوانین فدراسیون جهانی والیبال توجه شود. ضمن اینکه طبق قانون 20/10/1 مبلغی هم باید بابت این کار پرداخت شود.»

این اتفاق در حالی رخ داد که روز گذشته هم یکی از بازیکنان خارجی مدنظر مسئولان تیم شهرداری ارومیه مصاحبه‌ای را علیه این باشگاه و والیبال ایران انجام داده بود.با این شرایط باید منتظر ماند و دید که شهرداری ارومیه و مسئولانش از خواب زمستانی برمی‌خیزند تا ترجیح می‌دهند همچنان بدون توجه به این مسائل به مسیر خود ادامه دهند؛ مسیری که احتمال دارد به تعلیق فدراسیون ایران هم منجر شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس