علوی گرگانی

یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه اکنون در حال سپری کردن آزمون‌های الهی هستیم، گفت: حفظ انقلاب اسلامی یک امتحان الهی است و همگان باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امشب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت استان قم با بیان اینکه خداوند متعال نعمت‌های بسیاری را در اختیار انسان‌ها قرار داده است، تصریح کرد: باید قدردان این نعمت‌ها بوده و با شکرگزاری خود برای افزایش آنها گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در حال سپری کردن آزمون‌های الهی هستیم، اظهار کرد: حفظ انقلاب اسلامی یک امتحان الهی است و همگان باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

این مرجع تقلید هدایت انسان‌ها به سمت نورانیت و آگاهی را از وظایف علما و روحانیون برشمرد و عنوان کرد: انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) نیز به دنبال این هدف بودند به همین علت در روایات و احادیث مختلف به این موضوع مهم اشاره کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حفظ انقلاب به عنوان یک اولویت‌های مهم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید دلسوز انقلاب اسلامی باشیم و بدانیم که این انقلاب راحت به‌دست نیامده که به‌راحتی از دست برود.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه نگهداری انقلاب سخت‌تر از برپایی آن است، عنوان کرد: این حرکت‌ها که در دوره‌های مختلف مشاهده شده نشان می‌دهد که دشمنان همچنان در کمین نظام اسلامی هستند و در این مسیر از بهانه‌های مختلف استفاده می‌کنند تا سرمایه و ظرفیت‌های ایران را چپاول کنند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی اجازه نداشتیم در منبرهای دینی به مباحث مورد نیاز مردم اشاره کنیم اما اکنون کشور در اختیار من و شما قرار گرفته و باید از آن نگهداری کنیم و اجازه ندهیم که دشمن به راحتی به اهداف موردنظر خود در این کشور برسد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان با دزدی‌های خود هیچ چیزی برای کشور نمی‌گذارند، گفت: نعمت ولایت، ایمان و نبوت بسیار بزرگ است و تا کنون نتوانسته ایم قدردان این نعمت‌ها باشیم؛ اینکه اکنون چیستی ولایت فقیه برای برخی از جوانان مطرح است نشان می‌دهد که یک درد بزرگ در  جامعه وجود دارد.

وی از شعارهای فتنه‌گران در اغتشاشات اخیر یاد کرد و ادامه داد: برخی در شعارهای خود روحانیت و حوزه را خطاب قرار می‌دهند درحالی که روحانیت به دنبال خواسته‌های مردم است و برای تحول وضعیت اقتصادی کشور دغدغه دارد و در این مسیر برای اجرایی کردن آموزه‌های الهی تلاش می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی افزایش آگاهی اقشار مختلف مردم را یکی از نیازهای مهم کشور برشمرد و افزود: باید از ملت صمیمانه تشکر کنیم که همچنان در صحنه حضور دارند و با راهپیمایی‌های خود علیه فتنه‌گران به خوبی مردمی بودن نظام اسلامی را به اثبات رسانده‌اند، افرادی که آشوب می‌کنند باید متوجه باشند که دست دشمن در کار است و اجازه ندهند که دشمن دلشاد شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید فرزندان خود را نسبت به تهاجمات دشمن آگاه کنند، عنوان کرد: دشمن همیشه به دنبال این است که باطل را حق و حق را باطل نشان دهد به همین علت باید به دنبال بصیرت‌افزایی در جامعه باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه اکنون در شرایط حساسی قرار داریم، مطرح کرد: باید در این شرایط حساس نسبت به تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی اهتمام جدی داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف موردنظر برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس