کد خبر 817388
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
تلفات القاعده در شرق دمشق

مرکز حقوق بشر سوریه از تلفات سنگین گروه های تروریستی تکفیری در نبردهای روزهای اخیر محور عملیاتی حرستا در حاشیه شرقی دمشق خبر داده است.

به گزارش مشرق، مرکز حقوق بشر سوریه از تلفات سنگین گروه های تروریستی تکفیری در نبردهای روزهای اخیر محور عملیاتی حرستا در حاشیه شرقی دمشق خبر داده است. بنابر این گزارش، در جریان این درگیری ها دستکم 77 تروریست از گروه های زیرمجموعه شبکه القاعده همچون فیلق الرحمن، جیش الاسلام، جبهه النصره و احرارالشام بدست نیروهای دولتی سوریه به هلاکت رسیده و صدها تن دیگر نیز بشدت زخمی شده اند.

نظامیان سوری از یک هفته پیش و در پی هجوم تروریستها به حرستا و محاصره یک پایگاه نظامی در آن عملیات وسیعی را برای پاکسازی و رفع محاصره صدها نظامی مستقر در آن آغاز کرده اند که با پیشروی هایی همراه بوده است.

همچنین گروه تروریستی فیلق الرحمن وابسته به القاعده در بیانیه ای اعلام کرد: 17 تن از اعضای این گروه در درگیری با ارتش سوریه در اطراف پادگان ادوات (اداره المرکبات) در حاشیه شرقی دمشق کشته شده اند.

در این بیانیه اعلام شده که «حسن البوشی» معروف به «ابوالفوز» فرمانده ارشد نظامی این گروه نیز در بین کشته شدگان است. .

دور جدید حمله تروریست ها به پادگان ادوات ارتش سوریه در شرق ریف دمشق از روز دوشنبه گذشته و با انفجار یک تونل بمبگذاری شده در محل استقرار نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی شهرک شهرک عربین آغاز شد.

پادگان ادوات یا مرکز «اداره المرکبات» بزرگترین پادگان نظامی ارتش سوریه در غوطه شرقی است که در منطقه ای از حرستا تا عربین و مدیرا قرار دارد.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس