کد خبر 815807
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
عماریون

سومین شب طنز انقلاب اسلامی (نطنز) در حاشیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در محل برگزاری این جشنواره در سالن 1 سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش مشرق - این روزها سینما فلسطین باز هم میزبان عماریون و مخاطبانشان است که سالن یک آن امشب برای بر و بچه‌های نطنز غرق شده بود و با تاخیر مختصر ، روزشمار ٩ دی و سرود ملی آغازگر مراسم شد. علی ذکریایی مجری پر انرژی و خوش اجرای این مراسم بود و با دعوت از چند شاعر، بخش اول شب طنز انقلاب اسلامی سپری گشت.

ابتدا نام مینا گودرزی برده شد که البته با غیبت خود تریبون را به شاعر دوم مراسم، یعنی یاسر پناهی فکور سپرد. پناهی فکور با شعر طنزی در وصف گرانی حضار را مهمان کرد و سپس از محمد صفایی خواسته شد تا سروده خود با موضوع سینما را اجرا کند.

بعد از دو اجرای شعر طنز، از محمد اسدی برای قرائت نثر خود از زبان ربع پهلوی در واکنش به تجمعات اخیر، دعوت شد. ناهید رفیعی و رضا احسان‌پور بخش دوم نطنز شاعرانه را به عهده داشتند، که خانم رفیعی غزلی با موضوع بیکاری و احسان پور دو غزل با موضوع اعتراض خواندند.

سپس محمدحسین مهدویان اثر منظوم خود را به فتنه و فتنه گران تقدیم کرد. بخش کاور خوانی که در حیطه تخصصی آقای مجری بود! روی ترانه'تو ماهی و من ماهی این برکه کاشی....' با صدای وی اجرا شد.

سپس محمدرضا شکیبایی شعری در رابطه با فتنه ٨٨ خواند و محمدحسین علیان در نثری طنز، مناجاتی از زبان محمدبن سلمان، از خاندان آل سعود، برای حاضران ایراد کرد که البته جزء بخش‌های محبوب نیز بود. ملیحه رجایی شاعر بعدی بود که پشت تریبون قرار گرفت و شعری با عنوان «مقاومت کردیم» قرائت کرد، که بخشی از آن را در ذیل می‌خوانیم:

با نداری مقاومت کردیم

زارو خواری مقاومت کردیم

محمدجواد موحد خواننده سومین شب طنز انقلاب "سفره رنگین" با شعری از محمدمهدی سیار را اجرا کرد تا بعد از آن تریبون را به سه شاعر خوش ذوق بدهد. امین شفیعی و امین معظمی با شعرهای اجتماعی خود، دوستان مشتاق را همراهِ ذوقِ منظومِ خود کردند. معظمی شعر خود را که شعری انتقادی به صدا و سیما و ترجیع بندش «حیاتی مثل سابق از در و دیوار می‌گوید»،  پخش فیلم "گیت ویژه" به کارگردانی محمد حسین امانی، از شگفتانه‌های نطنز امشب بود، فیلمی که مسئولانی که حرف و عملشان در مسیر اقتصاد مقاومتی نیست را به سخره گرفت و با زبان طنز گوشزدی به مسئولان کرد.

سپس علی سلیمانی، بازیگر تئاتر و تلویزیون که همراه با خانواده‌اش در سالن بود، نیز به اجرای استندآپی با نام "مکعب" پرداخت و در پایان انتقادی هم از جای خالی تئاتر در جشنواره عمار کرد.

مینا نوروزی به عنوان اخرین شاعر  با شعر "طرز تهیه آش فتنه" ، قافیه بازی امشب را به اتمام رساند.

در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم: آهنگ نظم جامعه آهنگ بیخودی ست/یک ریتم فالش سکسکه آور اضافه کن/در راه آرمانی آشوب فرت و فرت/کمپین سد کوچه و معبر اضافه کن

در آخر ، حمید علیزاده استندآپ مشهدی خود را تقدیم حضار کرد و بالاخره سومین شب طنز انقلاب اسلامی با لحظات خاص همیشگی‌اش به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس