جشنواره عمار

مستندهای «حاصل فصل من»، «پرواز از حلب»، «قصرقند»، «بهت میاد» و «روهینگیا زخم زمین» از جمله مهمترین فیلم‌های چهارمین روز هشتمین جشنواره فیلم عمار است.

به گزارش مشرق - نمایش فیلم‌های چهارمین روز از هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن‌های مختلف سینما فلسطین آغاز می‌شود  که «حاصل فصل من»، «پرواز از حلب»، «قصرقند»، «بهت میاد» و «روهینگیا زخم زمین» از جمله مهمترین این فیلم‌ها هستند.

آهوانه / سالن 3 – سانس 2

مستند «آهوانه» در زمان 10 دقیقه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی خالقی ساخته شده است. این مستند روایتی از یک فعالیت فرهنگی در حاشیه شهر مشهد را برای مردم و مخاطبان به تصویر می‌کشد.

«آهوانه» مستندی کوتاه از حرکتی جالب از سوی دو دختر نوجوان مشهدی است، دو خواهری که می‌خواهند طعم زیارت را با دست‌رنجشان برای دختران هم و سالشان شیرین‌تر کنند، آن‌ها با نمد و پارچه عروسک آهو درست می‌کنند و در خیابان امام رضا(ع) و روبروی حرم آن را به دختران نوجوانان هدیه می‌دهند.

حاصل فصل من / سالن 1 – سانس 4

مستند «حاصل فصل من» در زمان 24 دقیقه به کارگردانی امیر نصیری و به تهیه‌کنندگی روایت فتح ساخته شده است. این مستند روایتگر داستان زندگی خانمی به نام سلیمه نصیری است که مزارع گندم روستای محل زندگی او را آفت فرا گرفته است و او به جنگ آن می‌رود و این مبارزه مسیر زندگی او را عوض می‌کند.

مادرم لیلا / سالن 1 – سانس 4

فیلم داستانی «مادرم لیلا» در زمان 15 دقیقه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داود شیخ ساخته شده است. این فیلم داستانی روایتگر ماجرای پسر روستایی است که امتحان ریاضی دارد و هنگام رفتن به مدرسه کتاب خود را جا می گذارد. مادر وی که نگران اوست با مشقات فراوان کتاب را به مدرسه فرزندش که در روستایی دیگر است، می‌رساند اما . . .

صداها / سالن 1 – سانس 4

فیلم داستانی «صداها» در زمان 4 دقیقه به کارگردانی محمدحسین امانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین بزرگی ساخته شده است. این فیلم داستانی ماجرای یک مشتری را روایت می‌کند که برای خرید لوازم تحریر ایرانی وارد فروشگاهی می‌شود و . . .

پرواز از حلب / سالن 1 – سانس 5

مستند «پرواز از حلب» در زمان 40 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن عقیلی ساخته شده است. این مستند داستان زندگی حسین هریری جوان مشهدی رزمنده مدافع حرم  و تازه داماد دهه شصتی روایت می‌کند که در قالب گردانی از لشگر فاطمیون برای باز پس‌گیری شهر استراتژیک تدمر سوریه وارد عمل می‌شود.

قصرقند / سالن 1 – سانس 5

مستند «قصرقند» در زمان 55 دقیقه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام زاده ساخته شده است. این مستند به ماجرای دستگیری جلیل قنبرزهی از تروریستهای جنوب شرق کشور می‌پردازد که نیروهای امنیتی سالها به دنبال گرفتن او بودند.

تک خوان / سالن 1 – سانس 6

فیلم داستانی «تک خوان» در زمان 17 دقیقه به کارگردانی سیدمهدی حسینی و تهیه کنندگی حسین شیرعلی ساخته شده است. این فیلم داستانی روایتگر نوجوانی است که تک خوان گروه سرود بوده و در روز اجرا که روز راهپیمایی است، اتفاقاتی برای او پیش می‌آید.

بهت میاد / سالن 3 – سانس 6

مستند «بهت میاد» در زمان 50 دقیقه به کارگردانی محمدحسن یادگاری و تهیه کنندگی یوسف نادری‌منش ساخته شده است. این مستند به موضوع زیبایی و مد در طول تاریخ معاصر ایران می‌پردازد و عوامل اثر گذار فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی در شکل گیری مدها و ظاهرهای مختلف برای زنان مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

تجارت ابدی / سالن 1 – سانس 7

مستند «تجارت ابدی» در زمان 23 دقیقه به کارگردانی محسن نقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین ساخته شده است. این مستند به تاثیر صندوق قرض الحسنه‌ای که وام بدون بهره به مردم می‌دهد و زندگی آنها را رونق می‌دهد، می‌پردازد. 

روهینگیا زخم زمین / سالن 3 – سانس 7

مستند «روهینگیا زخم زمین» در زمان 20 دقیقه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی خالقی ساخته شده است. این مستند روایتی از آوارگی مسلمانان روهینگیایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس