کد خبر 817260
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
متهم

مرد جوان که هنگام هواخوری در یکی از پارک‌های تهران مرتکب قتل شده بود برای دومین بار محاکمه و به مرگ محکوم شد.

به گزارش مشرق، بیست و دوم آبان‌ماه سال۹۴‌، مأموران پلیس تهران از قتل مرد ۲۷‌ساله‌ای به نام افشین در یکی از پارک‌های حوالی بزرگراه حکیم باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول در جریان درگیری بر اثر ضربه چاقو به قتل رسیده است. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی در حالیکه تحقیقات در این زمینه آغاز شده‌بود، چند روز بعد از حادثه مرد ۳۱‌ساله‌ای به نام محمد به اداره پلیس رفت و به قتل اعتراف کرد.

 او گفت در دفاع از خودش و خواهرزاده‌اش دست به چاقو شده است.  محمد در شرح ماجرا گفت: «از خوزستان به خانه خواهرم آمده بودم و آن شب همراه خواهرزاده‌ام و یکی از دوستانش برای تفریح و هواخوری به پارک رفته بودیم و در آلاچیق نشسته‌بودیم. یک‌باره افشین در حالی‌که حال طبیعی نداشت به سمت ما آمد و معترض شد.

او خواست از روی صندلی‌های آلاچیق بلند شویم. اعتنایی نکردیم و او بیشتر عصبانی شد به همین دلیل با قلاب کمربندش ضربه‌ای به خواهرزاده‌ام زد.‌»

متهم در خصوص قتل گفت: «حین درگیری متوجه شدم خانواده افشین هم در حال نگاه کردن هستند به همین دلیل سعی کردم او را آرام کنم، اما بی‌فایده بود. در آن لحظه برای ترساندن مقتول چاقویی که همراه داشتم را کشیدم. او در حالیکه کمربند را در هوا می‌چرخاند ناخواسته چاقو وارد سینه‌اش شد.‌»

 متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و هیئت قضایی پس از تحقیق از شاهدان حادثه، او را به قصاص محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما از سوی قضات دیوان نقض و پرونده به همان شعبه ارجاع داده شد.  به این ترتیب متهم بار دیگر مقابل هیئت قضایی قرار گرفت و پس از آخرین دفاع و توضیحات خواهرزاده وی به عنوان شاهد ماجرا بنا به درخواست اولیای‌دم بار دیگر به قصاص محکوم شد. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    4 3
    مقتول اجلش رسیده بوده ه قاتل مجبور بوده از خودش دفاع کنه. نمیشه که طرف مست کنه و با کمربند به جون مردم بیفته و زور بگه. بالاخره هرکسی که باشه از خودش دفاع میکنه
    • علی AE ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      0 2
      از کجا معلوم قاتل راست بگه.خوبه تو قاضی بشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس