چهل روز پس از زلزله کرمانشاه

دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت وارثون حضور خانواده شهدای مدافع حرم در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را موجب تسکین دل‌های زلزله زدگان دانست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جوشقانیان دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت وارثون با اشاره به حضور و بازدید خود از مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم تسکین‌بخش زلزله‌زدگان بود.

وی در ادامه افزود: در سه هفته گذشته خانواده شهدای مدافع حرم در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور یافتند که برای داغ‌دیدگان و بازماندگان بسیار تسکین‌بخش بود و اندوه و غصه آنان با دیدن خانواده‌های شهدای مدافع حرم التیام پیدا می‌کرد.

«...مادر شهیدان خالقی پور مادر سه شهید، همسر شهید نیکپور، خانواده سردار شهید همدانی و خانواده شهید سیاح طاهری از جمله خانواده‌های شهدای مدافع حرم بودند که با هماهنگی، همکاری و تعامل شبکه ملی وارثون و جامعه ایمانی مشعر در این مناطق حضور پیدا کردند.»

وی با بیان مطلب بالا ادامه داد: حضور ارزشمند هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، مداحان، مبلغان و سایر اقشار در این مناطق قابل تقدیر است، شایسته است هیئات مذهبی با حضور در  منطقه و به عهده گرفتن بازسازی یک روستا با همکاری مدیران منطقه روند بازسازی این مناطق را تسریع کنند.

وی ادامه داد: در بازدیدی که با حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا از مناطق سرپل ذهاب، قصر شیرین و کرمانشاه انجام شد، با گذشت چهل روز از حادثه حضور نیروهای ارتش، سپاه، طلاب حوزه‌های علمیه، دانشجویان و نیروهای جهادی و مردمی بسیار چشم‌گیر بود.

دبیر شبکه فعالان جهاد و شهادت اظهار کرد: در بعضی کمپ‌ها صد خانواده حضور داشتند که نبود و کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی همچون سرویس بهداشتی و حمام با گذشت بیش از چهل روز از حادثه بسیار مشهود و ناراحت کننده بود.

وی با اشاره به درخواست‌های مردم در این مناطق بیان کرد: پرداخت وام بلاعوض، تقسیط بلندمدت و تأخیر زمان ابتدای وصول اقساط تا زمان اتمام بازسازی مناطق، اختصاص کانکس به افراد دارای خانه و مستأجران بخشی از درخواست‌های مردمی بود که در ملاقات حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با استاندار محترم کرمانشاه مطرح شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان تأکید کرد: مردم کرمانشاه از حضور رهبر معظم انقلاب، سپاه، ارتش، طلاب حوزه‌های علمیه، بنیاد کرامت و دیگر گروه‌های جهادی و مردمی بسیار سپاس‌گزار و نسبت به عدم حضور و بی‌توجهی برخی نسبت به خود گله‌مند بودند.

وی در پایان گفت: با وجود تلاش دشمنان داخلی و خارجی که می‌خواهند از این حوادث بهره‌برداری و سوءاستفاده و بین مردم و نظام اختلاف ایجاد کنند، این مردم با وجود گلایه‌هایی که نسبت به کوتاهی برخی از افراد دارند، قدردان ولایت، نظام و رهبری هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس