دیرالزور

قطع ارتباط نیروهای جبهه مقاومت در مسیر ارتباطی «المیادین - البوکمال» هدف نخست عناصر تروریستی در این عملیات بود اما با هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت این حملات پس از درگیری های سنگین به طور کامل دفع شد.

به گزارش مشرق، در 48 ساعت گذشته، دهها تن از عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات و حومه شهرک «هجین» حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت برای اشغال شهرک های «الصالحیه و الرمادی» انجام دادند.

قطع ارتباط نیروهای جبهه مقاومت در مسیر ارتباطی «المیادین - البوکمال» هدف نخست عناصر تروریستی در این عملیات بود اما با هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت این حملات پس از درگیری های سنگین به طور کامل دفع شد.

تروریست های داعش پس از متحمل شدن خسارت های سنگین و ناکامی در مرحله نخست عملیات، حملات گسترده تری را با تجهیزات بیشتر علیه نیروهای جبهه مقاومت ترتیب دادند و توانستند ارتفاعات شرقی مشرف بر شهرک های «الصالحیه و الرمادی» را به اشغال خود در بیاورند.

با اشغال این ارتفاعات، امنیت مسیر ارتباطی «المیادین - البوکمال» در ساحل غربی رود فرات تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفت و انتقال نیرو و تجهیزات را به سمت محور جنوبی با مشکل روبه رو کرد اما نیروهای جبهه مقاومت به سرعت برای پاکسازی مناطق وارد عمل شدند.

نیروهای اعزامی از شهرهای المیادین و البوکمال پس از درگیری های سنگین در نهایت توانستند تروریست ها را عقب برانند و آنان را به سمت شرق رود فرات متواری کنند و ساعتی قبل مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبیت کردند. در جریان درگیری ها حدود 60 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر مجروح شدند.

یک منبع میدانی در شرق دیرالزور در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عناصر تروریستی در گام نخست درصدد بودند با اشغال شهرک های «الصالحیه و الرمادی» مسیر ارتباطی شهرهای المیادین و البوکمال را قطع کنند و در ادامه راه را برای ورود به مناطق بیابانی جنوب غرب دیرالزور باز کنند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست های محاصره شده در بیابان های جنوب غرب دیرالزور مساحت وسیعی را در اشغال خود دارند، گفت: هدف نهایی تروریست ها در این عملیات باز کردن مسیر برای ورود به بیابان های جنوب غرب دیرالزور و نجات فرمانده هان گرفتار شده داعش در این محور بود.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، تعداد قابل توجهی از فرمانده هان ارشد گروه تروریستی داعش در صحرای جنوب غرب دیرالزور در محاصره نیروهای جبهه مقاومت هستند و در این عملیات هم تلاش ها برای نجات و انتقال آنان به شرق رود فرات با شکست مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    45 1
    قبل از اینکه داعش قدرت بگیرد باید باقیمانده این مناطق را از لوث وجود آنها پاکسازی کرد تا امنیت پایدار برقرار شود و بسرعت ادلب و حماه را پاکسازی کرد
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
      5 10
      امر دیگه ای اگه هست بفرمایید.
  • مهندس م ش US ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    15 1
    نمیدونم چرا مقاومت به سمت شرق تا مرز عراق پیش نمیره. هم خطر داعش تمام میشه و نیروها آزاد میشوند هم راه بیشتری با عراق باز میشه. ظاهراً کرد‌ها دیگه جلوتر نمی‌روند، پس مقاومت باید کاملا باقیمانده را آزاد کنه.
  • مهدی IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    16 1
    چرا سپاه از پهپادها یا نیروی هوایی برای نابودی داعش که تو بیابونا هستند استفاده نمیکنه؟!!!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    18 2
    شرق فرات در سوریه می بایست توسط عراق و سوریه پاکسازی می شد ، الآن حد اقل دو بار سوریه و یک بار عراق از این بخش ضربه خورده اند ، کمک عراق و حشد الشعبیش می توانست خیال هر دو کشور را راحت کند .
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    9 4
    چرا پهبادهای مقاومت ساکت نشسته اندومواضع تکفیرها رامنهدم نمیکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس