علیرضا زاکانی نمایه

محصول پایبندی به امور فوق محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی است که نتیجه ی آن رشد منزلت و کرامت انسانی، پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی و تسریع در رسیدن به نقطه پر افتخار تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در کانال تلگرامی خود نوشت: شعار مردم ایران استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. اگر به این شعار و شالوده مکتب امام (ره) دقت کنیم، می توان دریافت که در بعد داخلی چهار اصل استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت معنوی و مادی  و در عرصه خارجی آزادی انسان ها از بردگی طاغوت ها و تلاش برای سعادت بشریت مدنظر بوده است.

این مهم محقق نخواهد شد مگر در سایه لطف الهی و توجهات خاص اهل بیت علیهم السلام که با تمسک به اسلام ناب محمدی (ص) و  مجاهدت برای اهداف عالی آن در پرتو انقلابی بودن و ماندن با مولفه هایی همچون ولایتمداری،  آزاداندیشی، قانون گرایی، توجه به عقلانیت و اقدامات عالمانه در برنامه ریزی و اجرای امور، شایسته سالاری، پاک دستی، ساده زیستی و فسادستیزی مسئولان، اخلاق مداری بویژه امانت داری ، وفای به عهد، صداقت و راستگویی، اعتقاد به لوازم مردم سالاری دینی و واگذاری امور به مردم، مستضعف نوازی، کار و تلاش مضاعف برای استقلال و خودکفایی کشور، ارتقاء فرهنگی و اهتمام به تعلیم و تربیت، رشد علمی و فهم ارزش بالای علم و عالم، مظلوم نوازی، استکبار ستیزی و مواردی از این دست خواهد بود.

محصول پایبندی به امور فوق محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی است که نتیجه ی آن رشد منزلت و کرامت انسانی، پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی و تسریع در رسیدن به نقطه پر افتخار تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

اکنون باید نگریست در کدامین وضعیت و مختصات بسر می بریم، چه ارزیابی از حاصل کار خویش داریم، علت توفیقات و یا مشکلات فعلی چیست، برای آینده چه پیش بینی کرده و چه تمهیداتی می نمائیم؟

با ملاک قرار دادن قانون اساسی می توان ارزیابی نسبتاً درستی از عملکرد رهبری جامعه(گر چه به فرموده حضرت امام ره بخشی از شئون رهبری در قانون اساسی ذکر شده است)، مردم، مسئولان، جناح ها و نخبگان کشور داشت.


 
به اعتقاد بنده رهبری انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون مثل خورشید درخشیده است و مردم عزیزمان نیز فداکارانه هستی خود را تقدیم انقلاب و این مرز و بوم کرده اند، پس باید عمده اشکالات موجود را در باور، رفتار و عملکرد مسئولان، جریانات سیاسی و نخبگان جستجو کرد که بعضاً گرفتاری آنها جامعه و مردم را نیز درگیر اشکالات جدی کرده است.


 
ان شاء الله سعی خواهم کرد در نوشتارهای بعدی با پرداختن به مسایل اساسی جامعه،  پاسخ سئوالاتی از قبیل دستگاه #قضایی مطلوب چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ #مجلس در راس امور چه ویژگی هایی دارد و اصلاح قوه مقننه نیازمند چیست؟ دولت کارآمد و خدمتگزار دارای چه مولفه هایی است و ایرادات دولت فعلی و گذشتگان آن چیست و چه راه حلی برای برون رفت از وضعیت فعلی باید داشت؟

تلاش خواهم نمود با بهره مندی از نظرات کارشناسان، این قبیل سئوالات را در راستای درک مناسب از وضعیت فعلی و چگونگی دستیابی به وضعیت مطلوب مطرح نمایم تا ان شاءالله در صورت داشتن اعتبار مبنایی و عقلانی مسایل و پاسخ ها، بتوان آنها را پایه ای برای گفتگوی درست و عبور از دعواهای بی حاصل فعلی قرار داد.

پیشاپیش سپاس گذار و پذیرای انتقادات و پیشنهادات عزیزان هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • RU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    5 4
    شعار کافیه. آستین بالا بزن در حیطه وظایف و قرارداد، کارت را به خوبی و درستی انجام بده. الان هر کی دنبال یه پستی باشه، یا میخواد زیر پای کسی را خالی بکنه، شعار میده.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    دوست داریم بدونیم نظرات شما چیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس