کد خبر 810162
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
سجادی

معاون سابق حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: سوال من این است چرا آیین‌نامه‌ای که 4 سال قبل وجاهت قانونی نداشت را به تصویب رساندند و حالا دوباره همین مسائل در حال تکرار است.

به گزارش مشرق، نصرالله سجادی در خصوص اعلام کارشناسان خبره ورزشی و حضور ۲ بازنشسته در بین کارشناسان اظهار داشت: بازنشستگی مانعی ندارد چرا که الزاماً قرار نیست این افراد سمتی بگیرند پس حضور افراد بازنشسته که با جنبش المپیک آشنایی دارند و معرفی آنها به عنوان کارشناس خبره اشکالی ندارد. اینکه آیا اسامی درست معرفی شده‌اند یا خیر، فکر می‌کنم دقیق انتخاب نشده‌اند. افراد دیگری هم در بیرون هستند که هم سوابق المپیک و هم تجربه کاری بیشتری دارند که می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند. این انتخابات جهت‌دار است و افراد به ترتیبی انتخاب شده‌اند که برای مقاصد خاصی است.

* چرا کمیته فرصت 4 ساله را از دست داد؟

وی افزود: حرف اساسی من درباره آئین‌نامه است. ۴ سال پیش آئین‌نامه‌ای نوشته شد که هیچ وجاهت قانونی نداشت حالا چرا ۲ ماه قبل از انتخابات دوباره اقدام به نوشتن آئین‌نامه کردند و در هفتاد و پنجمین جلسه هیأت اجرایی، اعضاء اعلام کردند آئین‌نامه تصویب شده است. اگر قرار است آئین‌نامه‌ای تصویب شود، چرا فرصت ۴ ساله‌ای را از دست دادند؟ اگر این موضوع عمدی هم نباشد نشان از بی‌دقتی است. آخرین لحظه هیأت اجرایی آئین‌نامه‌ای را تصویب کرده که باید نظرات بیشتری در مورد آن داده می‌شد و در مجمع مورد تصویب قرار می‌گرفت.

* اساسنامه را تغییر دادند اما مجمع ندید

سجادی همچنین در خصوص تغییراتی که در اساسنامه کمیته ملی المپیک داده شده خاطرنشان کرد: در اساسنامه تغییراتی دادند که مجمع ندید. این اساسنامه را به IOC فرستادند و بعد به وزارت ورزش دادند که در دولت تصویب کند حالا اگر این اساسنامه در دولت تغییر کند آیا کمیته دوباره آن را برای IOC ارسال می‌کند؟

معاون سابق قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه کمیته اعلام کرده IOC با ارسال نامه‌ای روند خاص اصلاح اساسنامه را اعلام کرده است، عنوان کرد: اگر نامه می‌گویند، یک نامه نیست. در طول این چند سال مکاتبات زیادی بین کمیته و IOC درخصوص آئین‌نامه و اساسنامه صورت گرفته است اما آقایان آنچه دلشان می‌خواهد حرف می‌زنند. نامه محرمانه نبود، پس چرا آن را منتشر نمی‌کنند؟! نمی‌دانم چه اصراری در دوره قبل و الان وجود دارد که در کمیته شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد، اگر می‌گویند IOC گفته پس نامه آنها را منتشر کنند. دفعه قبل هم چنین صحبت‌هایی را مطرح کردند.

* کمیته بگوید با کدام اساسنامه انتخابات برگزار می‌کند؟

وی در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: فضای خیلی خوبی نیست، چه اشکالی دارد به سوالات مختلفی که وجود دارد پاسخ داده شود؟ الان کمیته بگوید با کدام اساسنامه انتخابات را برگزار می‌کند؟ مسیر درست این است، اساسنامه در داخل و در نهادهایی که باید تصویب می‌شد به تأیید برسد، به دولت برود و بعد برای IOC ارسال شود. کمیته بین‌المللی المپیک هم اعتقاد دارد باید هماهنگی با دولت وجود داشته باشد. اصلاً آنها بحث دولت و ورزش را دارند.

* کمیته‌ها بحث دخالت دولت را پیش می‌کشند نه IOC

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه IOC دخالت دولت را به میان نمی‌کشد، تصریح کرد: معمولاً در این خصوص کمیته‌ها بحث را پیش می‌کشند چرا که احتمالاً مقاصد خودشان را می‌خواهند، در همه کشورها اگر کمیته ملی المپیک این موضوع را مدیریت کند، IOC کاری ندارد. در حالیکه در کشور ما کمیته این جریانات را مدیریت نکرده است. بعد از انقلاب هیچ ‌وقت این مسئله بجز دوره قبل و الان مطرح نشده است. کمیته ملی المپیک ۴ سال وقت داشت اما حالا در آخرین روزهایی که به انتخابات نزدیک می‌شود همه کارها را با هم جلو می‌برد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس