دمشق سوریه

گروهی از هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در محله «التضامن» در روزهای گذشته جنوب پایتخت را به صحنه ای جدیدی از درگیری ها تبدیل کردند.

به گزارش مشرق، اگر چه تحولات میدانی غوطه شرقی و عملیات نیروهای جبهه مقاومت در جنوب غرب استان پایتخت در ماه های گذشته در صدر اخبار مهم قرار داشت اما با شعله ور شدن درگیری ها در محله «التضامن» همه نگاه به سمت جنوب شهر دمشق معطوف شد.

گروهی از هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در محله «التضامن» در روزهای گذشته جنوب پایتخت را به صحنه ای جدیدی از درگیری ها تبدیل کردند تا شکست ها را در سایر جبهه های نبرد تحت تاثیر قرار دهند و با مانور رسانه ای همچنان از حیات خود خبر دهند.

چهارشنبه هفته گذشته تروریست های داعش در جنوب شهر دمشق حملات خود را از مسجد الزبیر و خیابان دعبول علیه مواضع و ایستگاه های دفاعی نیروهای سوری در محله التضامن انجام دادند و موفق شدند 6 مجتمع مسکونی را به اشغال خود در بیاورند.

اما نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه به سرعت به منطقه اعزام شدند و با آتش سنگین موفق شدند پیشروی تروریست های داعش را در این محور متوقف و از نفوذ آنان به سایر مناطق در جنوب شهر دمشق جلوگیری کنند؛ پس از درگیری های سنگین عناصر تروریستی در این منطقه به محاصره درآمدند.

اگر چه چهارشنبه شب پس از درگیری های نفس گیر چند ساعته مناطق اشغالی شده در جنوب شهر دمشق بازپس گرفته شد اما در نهایت نیروهای ارتش سوریه شب گذشته توانستند امنیت را به طور کامل در این منطقه تامین کنند و وضعیت را به حالت عادی بازگردانند.

در جریان درگیری های دو  روز گذشته 20 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و البته عملیات نیروهای سوری در محله التضامن برای شناسایی هسته های خاموش تروریست ها ادامه دارد؛ خبرها حاکیست با برقرای آرامش شهروندان به خانه های خود باز گشتند.

به گزارش مشرق، محله التضامن در جنوب پایتخت از غرب با محله یرموک (تحت اشغال داعش)، از شرق با محله های ببیلا و سیدی مقداد و از جنوب با محله «الحجرالاسود و یلدا» و در محور شمالی در حومه محله های «الدف الشوک و الزهور» قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    32 12
    روح مدافعان حرم با سید و سالار شهیدان محشور
  • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    28 7
    شهدای مدافع حرم دمتان گرم
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    7 6
    قرار بود نیروهای ویژه ارتش آزادیبخش مردمی چین برای پاکسازی غوطه شرقی به دمشق بیایند. آیا آمده اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس