کد خبر 809208
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
چاووش اوغلو نمایه

وزیر خارجه ترکیه از احتمال امضا شدن قرارداد خرید سامانه‌های دفاع موشکی S-۴۰۰ از روسیه، در هفته جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت هیچ مشکلی بر سر راه قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی موشکی S-۴۰۰ از روسیه نیست و احتمالا هفته جاری، این قرارداد امضا خواهد شد.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری با بیان اینکه فقط جزئیات کوچکی از متن قرارداد باقی مانده، گفت: «ما بر سر تامین هزینه آن نیز به توافق رسیده‌ایم. احتمالا همین هفته امضا می‌شود.»

به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق» وی اضافه کرد که نیروهای مسلح ترکیه برای استقرار و به کاری گیری سامانه‌های پیشرفته S-۴۰۰ به وسیله روسیه آموزش خواهند دید.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تصمیم آمریکا درباره قدس، با بیان اینکه قدس شرقی پایتخت فلسطین است، گفت: «ما اقداماتی را برای به رسمیت شناخته شدن این امر انجام خواهیم داد. کشورهایی در اروپا هستند که می‌خواهند دولت فلسطینی را به رسمیت بشناسند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز پنجشنبه ضمن دعوت به تظاهرات در سراسر فلسطین اشغالی، جمعه را آغاز انتفاضه چهارم و روز خشم اعلام کرد.

همچنین در اقدامی کم‌سابقه چهارده عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله انگلیس، فرانسه و روسیه، در جلسه که ساعات پایانی روز جمعه برگزار شد، ضمن انتقاد شدید از اعلام شدن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، گفتند سفارتخانه‌هایشان را از تل‌آویو منتقل نمی‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
    15 2
    تبریک تبریک اشک توی چشمام جم شد سوخوها 35 ها رو هم به امارات قطر و عربستان بفروشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس