اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: در ضدیت با تصمیم ترامپ اول به شورای امنیت روی می آوریم.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در تازه‎ترین موضع‎گیری خود درباره قدس گفت: من افتخار می کنم که به امت اسلامی وابسته هستم که در هر مکانی برای یاری قدس برخاسته اند. ما طرح هایی در سطح سازمان ملل برای لغو تصمیم آمریکا درباره قدس شروع خواهیم کرد. هنگامی که شاهد توجه مسلمانان به موضوع فلسطین هستم به خود می بالم که به این امت بزرگ تعلق دارم.

وی ادامه داد: برای مقابله با این تصمیم ظالمانه در درجه اول به شورای امنیت رجوع کرده و چنانچه با وتو مواجه شویم، خواست خود را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهیم کرد.

اردوغان تاکید کرد: ما طرح هایی برای به رسمیت شناختن فلسطین از سوی کشورهای بیشتری تلاش خواهیم کرد و در حال حاضر ۱۳۷ کشور در دنیا فلسطین را به رسمیت می شناسند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز پیشتر با تاکید بر لزوم لغو تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به بیت المقدس، گفته بود: کشورهای اسلامی آماده تاسیس سفارتخانه در قدس شرقی هستند.

وی تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی را تلاشی شکست خورده نامید و تاکید کرد که آنکارا در حال همکاری و گفتگو با واشنگتن برای عقب نشینی از این اقدام است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس