کد خبر 808807
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
مشحون

این‌روزها اهالی بسکتبال با یک جنبه جدیدی از ویرانه باقی‌مانده از فدراسیون محمود مشحون روبه رو شده‌اند و آن نبود مدیرانی توانمند برای سکانداری فدراسیون بسکتبال است.

به گزارش مشرق،‌ از دوازدهم آذر ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون بسکتبال آغاز شده و تا امروز کمتر کسی که بتواند شور و هیجان را به عرصه رقابت برای کرسی ریاست بسکتبال ایجاد کند وارد میدان شده‌ است. با گذشت ۱۰ روز هنوز جامعه بسکتبال نتوانسته مدیری توانمند از هر نظر را به انتخابات معرفی کند و در میان ثبت‌نام شده‌ها نیز فردی وجود ندارد که بتواند نظر همه اهالی بسکتبال را به خود جلب کند.

تا امروز ۹ نفر برای انتخابات فدراسیون بسکتبال ثبت نام‌ کرده‌اند. اولین کسی که برای حضور در انتخابات وارد میدان رقابت شد مازیار ناظمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش بود که سابقه مدیریتی کلان در ورزش ندارد. پس از او کرم‌الله علیمرادی و محمدحسین انصاری جعفری وارد عرصه شدند و برای حضور در انتخابات فدراسیون بسکتبال نامزد شدند. علیمرادی رئیس سابق فدراسیون های پزشکی ورزشی، ناشنوایان و دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ است و محمدحسین انصاری نیز دیگر نامزد انتخاباتی است. حضور این سه مدیر هم نتوانست شور و هیجانی را به انتخابات فدراسیون بسکتبال وارد کند.

نفر چهارم رامین طباطبایی مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش بود که از اهالی این رشته است. طباطبایی نامی است که همیشه در انتخابات بسکتبال مطرح بوده یا گفته شده که به عنوان سرپرست در فدراسیون کار می‌کند. او هیچ‌وقت مدیریت در سطح کلان نداشته است.

پنجمین نفری که برای انتخابات ثبت‌نام کرد کمی متفاوت‌تر بود. حسن میرزا آقابیک که از منتقدان اصلی فدراسیون مشحون بود و در ادوار گذشته بارها تلاش کرد قدرت را از او بگیرد و ناکام شد. او در انتخابات قبلی هم وارد میدان شد اما به نفع ایلیاوی کنار کشید و تیم آنها نیز با فاصله شکست خورد. آقابیک که رییس انجمن پرحاشیه راگبی است در انجمن خود مشکلات زیادی دارد. بازنشسته‌ای که کارت ایثارگری دارد و باید دید می‌تواند وارد مجمع شود یا نه. حضور آقابیک نیز همانند طباطبایی در بین اهالی بسکتبال صحبت‌هایی ایجاد کرد اما این دو بسکتبالی هم نتوانستند شور و هیجان را به رقابت تزریق کنند.

در روزهای گذشته نامزدهای بعدی هم وارد فدراسیون شدند و ثبت‌نام کردند. یک نفر تنها سابقه فرهنگی دارد و دیگری رییس هیات منتقد مشحون است و سومی رییس کمیته اقتصادی فدراسیون بسکتبال بود که در جذب اسپانسرها ناکام بود. حمید گرامیان، محمد رضاعلی و مهدی یوسفی‌ صادقلو این سه نفر هستند. در آخرین ساعت‌های اداری دیروز نیز نعیمه ظفر که مربی بسکتبال است به عنوان اولین نامزد زن ثبت‌نام کرد.

تاکنون ۹ نفر وارد رقابت شده‌اند اما بدون تعارف می‌توان گفت بسیاری از نامزدهای انتخاباتی فدراسیون‌ها همیشه با چند دلیل مشخص وارد کار می‌شوند. یک دلیل مطرح کردن خود است و دیگری گرفتن امتیاز از مدیرانی که شانس بیشتر برای ریاست دارند. قطعا بسکتبال نیز همین شرایط را دارد اما ثبت‌نام این افراد برای گرفتن کرسی ریاست فدراسیون بسکتبال یک پیام مهم دارد.

باید گفت که در این ۱۰ روز مدیری که بتواند رقابت انتخاباتی بسکتبال را به شور و هیجان بیاورد وارد میدان نشده و از همه مهم‌تر اینکه خانواده بسکتبال هم نتوانسته مدیری همه چیز تمام معرفی کند. اگر حسن میرزا آقابیک را کنار بگذاریم که به عنوان بازنشسته از مدیران قدیمی است بسکتبال ایران فعلا هیچ مدیر توانمندی نداشته که وارد عرصه رقابت شود. شاید در روزهای آینده مدیری وارد رقابت شود که اگر بشود می‌تواند شرایط را تغییر دهد اما در این ده روز افرادی ثبت‌نام کرده‌اند که نشان می‌دهد بسکتبال مشحون در این بخش که همان پرورش مدیرانی توانمند است نیز ضعیف و ناتوان بوده است.

مدیریت ۱۴ سال مستمر محمود مشحون انقدر حذفی بوده که اکنون بسکتبال کشور به اندازه انگشت‌های یک دست مدیر توانمند و همه چیز تمام ندارد که امروز با پایان دوران مدیریتی مرد پیر بسکتبال سکان هدایت این کشی به گل نشسته را در اختیار بگیرد و همه چیز را مرتب کند.

اگر منتقدان مشحون از همه زاویه‌های کاری او ناراضی بودند امروز می‌توانند از این منظر که نتوانسته از جامعه باهوش و فرهیخته بسکتبال مدیری پرورش دهد نیز او را سرزنش کنند. 

ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی همچنان ادامه دارد و باید دید طی چند روز آینده چه افرادی وارد کار می‌شوند و این امید می‌رود که خانواده بسکتبال بتواند به سرعت مدیری توانمند و همه چیز تمام را وارد عرصه کند. این نکته نیز نباید فراموش شود که به نظر می‌رسد بسکتبال ایران به هیچ‌وجه تمایل ندارد بین بد و بدتر انتخابی داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس