کد خبر 808151
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
هندوانه

برای تامین مصرف هندوانه نیز ذخیره‌سازی صورت گرفته و به نظر می‌رسد که مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

به گزارش مشرق، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: امسال بخشی از محصول انار ساوه آسیب دیده است و بیشتر انار از فارس تامین می‌شود بر این اساس ذخیره‌سازی صورت گرفته است.

همچنین برای تامین مصرف هندوانه نیز ذخیره‌سازی صورت گرفته و به نظر می‌رسد که مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.


عبدالحسین رحیمی در نشست خبری دهمین جشنواره و نمایشگاه ارگانیک در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: هر تولیدکننده محصول کشاورزی ارگانیک که شرایط لازم برای دریافت نشان این محصول را کسب کرده باشد می‌تواند در میادین میوه و تره‌بار به طور مستقیم محصول خود را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد و بر اساس تکلیفی که شورای اسلامی شهر برای میادین میوه و تره‌بار مشخص کرده است ما به متقاضیان عرضه ارگانیک غرفه‌ها را با قیمت کمتری ارائه می‌دهیم.

رحیمی افزود: مشوق‌هایی نیز برای عرضه محصولات ارگانیک در برنامه ششم دیده شده است که دستگاههای ذیربط باید کمک کنند تا هزینه تولید ارگانیک در کشورمان پایین بیاید و از این طریق بتوانیم مصرف آن را در کشورمان افزایش دهیم، زیرا مصرف غذای ارگانیک در راستای جلوگیری در ابتلا به سرطان است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار افزود: براساس نمونه‌برداری که از 20 هزار نمونه محصول ورودی به میادین میوه و تره‌بار صورت گرفته است نشان می‌دهد که برای استفاده از کود و سموم شیمیایی باید دقت بیشتری شود.

وی با بیان اینکه سموم شیمیایی وارداتی باید خلوص لازم را داشته باشند ادامه داد: اگر بیشتر از حد مجاز کود استفاده شود، مصرف آن برای سلامت افراد مضر است و باید به مدیریت مصرف سموم و کودهای شیمیایی بیشتر توجه شود.


رحیمی ادامه داد: در دو سال گذشته توانستیم عرضه سبزی با گل و ریشه را در میادین میوه و تره‌بار قطع کنیم که این امر باعث شد که 30 درصد از ضایعات این محصول کاسته شود.


مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: بر اساس آزمایشاتی که بر روی سبزی‌های عرضه شده با گل و ریشه انجام شد، 9 مورد انگل را نشان داد؛ ورود سبزی با ریشه و گل به منازل امکان ورود آن انگل ها را به سیستم گوارش افراد از طرق مختلف داشت اما امروزه شاهد عرضه این محصولات بدون ضایعات هستیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس 26 میلیارد تومان به اقتصاد خانوار با عرضه بدون ریشه و گل سبزی کمک شد که این عمل نیز بدون افزایش قیمت سبزی صورت گرفته است.

عرضه انار و هندوانه بدون افزایش قیمت در یلدا
رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم درباره دلایل عدم توزیع تخم مرغ در میادین که باعث افزایش قیمت این محصول در سطح شهر شده است گفت: ما بازار هستیم و تولیدکننده این محصول نیستیم تولید باید بشود تا در میادین میوه و تره‌بار عرضه شود.

وی افزود: در شب عید سال گذشته مشاهده شد که با آن شرایط ویژه برای مرکبات با کمک دستگاههای اجرایی توانستیم به خوبی نیاز مردم را در 244 نقطه در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران عرضه کنیم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار اضافه کرد: در حال اضافه کردن میادین و بازارچه‌های میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران هستیم تا بر این اساس، تمام محله‌های شهر تهران دارای مکانی برای عرضه مستقیم میوه و تره بار شوند.

رحیمی ادامه داد: مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی نامه‌ای خبر از اعلام آمادگی اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار برای توزیع تخم‌مرغ به طور مستقیم در میادین میوه و تره‌بار داده است و ما نیز اعلام کرده‌ایم که شرایط لازم برای تحقق این امر را فراهم می‌کنیم. از نظر سازمان میادین میوه و تره‌بار خیال تولیدکنندگان راحت باشد زیرا بدون هیچ محدودیتی می‌توانند محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.

وی اضافه کرد: زمان عرضه مستقیم و دوباره تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار مشخص نیست و تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها باید اقدام کنند اما نمی‌گذاریم که روی مردم فشار بیاید.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره وضعیت تامین میوه شب یلدا در میادین میوه و تره‌بار گفت: امسال بخشی از محصول انار ساوه آسیب دیده است و بیشتر انار از فارس تامین می‌شود بر این اساس ذخیره‌سازی صورت گرفته است. همچنین برای تامین مصرف هندوانه نیز ذخیره‌سازی صورت گرفته و به نظر می‌رسد که مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

رحیمی گفت: قیمت‌ها در میادین میوه و تره‌بار کنترل می‌شود تا افزایش قیمتی در مقایسه با قبل در شب یلدا وجود نداشته باشد و مردم به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی در نشست خبری دهمین جشنواره و نمایشگاه ارگانیک در محل اتاق بازرگانی ایران در واکنش به خبر عرضه هویج آمریکایی در فروشگاههای شهروند گفت: شرکت شهروند با وجود اینکه زیر نظر شهرداری است اما مجزا از سازمان میادین میوه و تره‌بار است؛ هویجی که در این فروشگاه به فروش رسیده دارای رقمی آمریکایی بوده اما تولید آن در ایران صورت گرفته است کما اینکه رقم بذرذرت نیز از آمریکا وارد شده و در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 700 هزار نوبت به صورت روزانه در فروشگاه شهروند خرید و فروش صورت می‌گیرد افزود: تا به امروز در میادین میوه و تره‌بار یک رقم میوه خارجی عرضه نشده است زیرا ما هرگز برای میوه‌های وارداتی که مجوز ورود به کشور ندارند نرخ‌نامه صادر نمی‌کنیم و تنها 4 رقم موز،‌ آناناس، انبه و نارگیل مجوز واردات دارند که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌گردند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این محصول (هویج آمریکایی) ثبت سفارشی برای ورود به کشور ندارد اجازه توزیع در فروشگاههای شهروند نیز به آن داده نمی‌شود.
بنابراین گزارش نمایشگاه ارگانیک از 22 آذر تا یکم دی ماه با ساعت کاری 9 صبح تا 21 شب در محل بوستان گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    0 0
    ملت جن پرست
  • محمود IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    1 0
    شما یا تو بازارنیستی یا یه حرفی واسه خودت داری میزنی انارکیلو9هزارتومن کجاش وضعیت سفیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس