کد خبر 810830
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
 نوبرانه‌های شب یلدا

مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار گفت: انار، هندوانه و دیگر نوبرانه‌های شب یلدا با قیمت مصوب و به اندازه کافی در ۲۴۴ نقطه پایتخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رحیمی در مورد آخرین کارهای انجام شده سازمان میادین برای عرضه میوه‌های مصرفی مورد نیاز شب یلدا از جمله انار و هندوانه گفت: سازمان میادین، میوه و تره‌بار در ۲۴۴ نقطه از تهران آماده خدمت‌رسانی به مردم است و برای شب یلدا، کارهای مختلفی را مدنظر قرار داده‌ایم که یکی از آنها افزایش ساعت کار میادین از ساعت ۱۹ به ۲۱ است.

وی افزود: همچنین تعداد ترازوهای وزن‌کشی میوه و کارگران میادین را هم افزایش داده‌ایم، تا مردم به دلیل ازدحام و خرید، وقت کمتری را در صف بگذرانند.

 وی از هماهنگی با بهره‌برداران سازمان میادین برای ذخیره‌سازی مناسب میوه‌های شب یلدا خبر داد و گفت: انار، هندوانه، خرمالو و ازگیل از جمله میوه‌هایی است که به اندازه کافی در ذخیره انبار سازمان میادین فراهم شده است. 

مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار در پاسخ به اینکه چه قیمتی برای میوه‌های مورد نیاز شب یلدا در نظر گرفته‌اید، خاطرنشان کرد: امروز کمیته قیمت گذاری با حضور نماینده وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن، تجارت برگزار می‌شود که قیمت قطعی برای روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد، اما در حال حاضر هر کیلوگرم انار درجه یک در سازمان میادین و تره‌بار ۴ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد. 

وی همچنین از بروز سرمازدگی و از بین رفتن محصول در باغات ساوه طی سال گذشته خبر داد و گفت: همین مسئله سبب شده تا انار تولید ساوه که بخش عمده انار استان تهران را تأمین می‌کند، آسیب دیده و از بین برود و امسال انار مورد نیاز را از استان فارس تأمین می‌کنیم. 

رحیمی همچنین در مورد کیفیت میوه عرضه شده در سازمان میادین که برخی ادعا می‌کنند نسبت به مغازه‌های سطح شهر پایین‌تر است، گفت: از آنجا که طرح میوه دست‌چین را اجرا کرده‌ایم، مردم می‌توانند میوه درجه یک را با قیمت خوب و مناسب و بدون داشتن هیچ‌گونه دغدغه‌ تهیه کنند، چرا که ما به شدت بر قیمت میوه عرضه شده و کیفیت آن نظارت می‌کنیم، اجازه لجام‌گسیختگی قیمت را نمی‌دهیم. 

وی در مورد کیفیت هندوانه‌های عرضه شده در سازمان میادین گفت: هندوانه تازه از میناب استان هرمزگان و بندر عباس به عنوان تازه‌رس تأمین و وارد بازار می‌شود، اما برخی هندوانه‌های انباری هم وجود دارد که کیفیت پایین‌تری نسبت به هندوانه‌های تازه‌رس دارند. 

این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم انار در میوه فروشی‌های سطح شهر از ۶۵۰۰ تومان ،‌تا ۸۵۰۰ ،‌۱۰ هزار و ۱۲۵۰۰ تومان متغیر بوده و در غرفه‌های سازمان میادین ۴۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس