برنج

قربانی با اشاره به این که 100هزار تن از 200هزار تن برنج وارداتی انبارشده در گمرک متعلق به اشخاص مرتبط با دولت است، گفت:‌ طبق آخرین اخبار مجوز ترخیص این برنج‌ها از گمرک صادر شده است.

به گزارش مشرق، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور مجدد وزیر جهاد کشاورزی در جلوگیری از واردات برنج به کشور با وجود پافشاری عده‌ای دیگر از مدیران دولتی گفت: همین دو هفته قبل وزارت صنعت طی بخشنامه‌ای واردات برنج را آزاد گذاشت. 

وی ادامه داد: خوشخبتانه با فشار مجمع نمایندگان استان گیلان وزیر جهاد کشاورزی نامه‌ای نوشت و دوباره واردات برنج را ممنوع کرد.

قربانی گفت که با وجود این، با فضای ایجاد شده، اجازه ترخیص 200 هزار تن برنج انبار شده در گمرک داده شده است.

وی با ذکر این که 100 هزار تن از این میزان متعلق به شرکت بازرگانی دولتی است،‌ گفت: هیچ نیازی به ورود این صد هزار تن برنج به بازار نیست و اگر هم جهت ذخایر استراتژیک نیاز به آن باشد می‌توانند در همان گمرک نگه دارند. 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: 100 هزار تن بقیه هم متعلق به اشخاصی است که ارتباطاتی در دولت دارند. 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به رکود حاکم بر بازار کشور اشاره کرد و گفت: اکنون و در این شرایط هیچ توجیهی برای مجوز ترخیص 200 هزار تن برنجی که در بازه ممنوعیت واردات در گمرک کشور انبار شد وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس