محمدبن سلمان نمایه

یک رسانه آمریکایی از پیشنهاد ولیعهد عربستان به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای چشم پوشی از بیت المقدس خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که مقامات مختلف فلسطینی در مورد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس هشدار داده و تلاش می کنند تا به یک اجماع جهانی برای جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم برسند روزنامه نیویورک تایمز از پیشنهاد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای چشم پوشی از قدس خبر داد.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: ابومازن یک ماه پیش به عربستان سفر کرد تا با مقامات ریاض درباره تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، رایزنی کند. وی در این سفر با محمد بن سلمان پشت درهای بسته دیدار کرد.

بر اساس گفته های دیپلمات های فلسطینی و اروپایی، بن سلمان در این دیدار پیشنهادی را به ابومازن داده که بیشتر خواسته های اسرائیل را برآورده می کند و بعید است که فلسطینیان این طرح و یا پیشنهاد را قبول کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، بن سلمان به ابومازن گفته است کشور مستقل فلسطین می تواند تشکیل شود به شرطی که از بخشی هایی از کرانه باختری چشم بپوشد، شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری که به اعتقاد همه غیرقانونی هستند پا برجا بمانند، فلسطینی ها دیگر بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت خود ندانند و آوارگان فلسطینی نیز حق بازگشت نداشته باشند.

در ادامه این مطلب آمده است: کاخ سفید در پاسخ به پرسش نیویورک تایمز در خصوص این پیشنهاد اعلام کرده که این طرح آمریکا نیست و هنوز چند ماهی تا نهایی شدن طرح صلح زمان باقی مانده و دولت عربستان نیز مدعی شده که از این طرح حمایت نمی کند.

روابط عربستان با رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته و احتمال همسو شدن ریاض با تل آویو در مورد وضعیت فلسطینیان بسیار زیاد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس