نقشه

نیروهای ارتش، بسیج مردمی عراق از دوم آذرماه آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق از دوم آذرماه آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند.

نیروهای عراقی در این عملیات پاکسازی صحرای الجزیره را با مساحت ۳۰ هزار کیلومتر  مربع در بخش شمال غرب استان صلاح الدین،جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان الانبار در دستور کار قرار دادند.

در مرحله نخست عملیات که تا چهارم آذرماه ادامه پیدا کرد، نیروهای عراقی با پاکسازی ۲۵ منطقه و ۷ پایگاه نظامی موفق شدند در مجموع مساحتی حدود ۸ هزار کیلومتر مربع را از اشغال تروریست های داعش خارج کردند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

تامین امنیت جاده راهبردی «الحضر- راوه» و پایان دادن به ۳ سال اشغالگری تروریست های داعش در استان صلاح الدین مهم ترین دستاورد نیروهای عراقی در مرحله دوم عملیات آزادسازی صحرای الجزیره بود؛ در این مرحله حدود ۵۰ درصد از مناطق تحت اشغال داعش در صحرای الجزیره پاکسازی شد.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، تنها بخش هایی از  جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان الانبار در اشغال تروریست های داعش است؛ در مجموع حدود ۱۸۰ منطقه در ۵ روز گذشته به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

پاکسازی ۳ پل راهبردی، آزادسازی فرودگاه راهبردی « ژنو»، انهدام ۲۲ خودروی انتحاری بخش دیگری از نتایج عملیات نیروهای عراقی است؛ حدود هزار و ۱۶۰ تله انفجاری در مناطق تازه آزاد شده خنثی شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: از شروع آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق اشغالی عراق از وجود تروریست های داعش تاکنون حدود ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

به گزارش مشرق، حدود ۱۵ هزار و ۸۵۰ کیلومتر از مساحت آلوده در صحرای الجریزه در اشغال تروریست های داعش است؛ حدود ۲۱۸ تن از عناصر تروریستی در جریان عملیات نیروهای عراقی کشته و زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    25 3
    عالی
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    4 2
    ما که از بین رفتن داعش را تبریک میگیم.مثل ته مانده اصلاح طلبان
    • رحیم IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
      3 0
      ان شا الله بزودی...
  • عاشق سامرای امام زمان ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    10 1
    الحمدلله رب العالمین درود خداوند بر خامنه ای و سیستانی و سلیمانی و حشد الشعبی لعنت بر جبت و طاغوت
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    5 0
    15 هزار کیلومتر ؟ خیلی زیاده ، انشاء الله خداوند یاریتان دهد زود این محدوده هم پاک بشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس