1.jpg

نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی، حملات گسترده ای را با هدف پاکسازی بخش های دیگری از غرب رود فرات انجام دادند و توانستند دو شهرک «غریبه و دبلان» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

به گزارش مشرق، رزمندگان جبهه مقاومت در جریان عملیات 10 روز گذشته علیه عناصر تروریستی داعش، تمرکز خود را به پاکسازی مناطق اشغالی در غرب رود فرات معطوف کردند و شهرک های مهمی از جمله  «صبیخان» و ارتفاع بسار مهم « الطفران» را به کنترل خود در آوردند.

در همین محور، نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی، حملات گسترده ای را با هدف پاکسازی بخش های دیگری از غرب رود فرات انجام دادند و توانستند دو شهرک «غریبه و دبلان» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند تا معادلات در این منطقه به طور کامل تغییر کند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

پاکسازی شهرک های « العشاره و قوریه» در غرب رود فرات، ضربه مهلکی دیگری بود که در آخرین ساعات روز گذشته به تروریست های داعش در شرق استان دیرالزور وارد آمد؛ با پاکسازی این دو شهرک تمامی مناطق در حد فاصل شهرهای المیادین و الصالحیه به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

در حال حاضر، نیمی از مناطق آلوده در غرب رود فرات از اشغال تروریست های داعش خارج شد و فاصله نیروهای جبهه مقاومت از شهر الصالحیه تا حومه شمالی شهر البوکمال به 33 کیلومتر کاهش پیدا کرد.

نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با آزادسازی مناطق اشغالی در این محور، تروریست های داعش را در بیابان های جنوب غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان حمص محاصره کنند؛ شمارش معکوس برای پاکسازی این مناطق به صدا درآمده است.

همزمان با پیشروی های رزمندگان جبهه مقاومت در غرب رود فرات، گروهی از تروریست های داعش، حملات گسترده ای را برای قطع ارتباط جاده « دیرالزور- السخنه » انجام دادند؛ با هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت، تاکنون حملات تروریست های داعش در این محور دفع شده است.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

تروریست های داعش در این عملیات با چند خودروی انتحاری و مجهز به دوشکا به ایستگاه های دفاعی نیروهای جبهه مقاومت در مسیر جاده «دیرالزور- السخنه» حمله کردند. تروریست ها درصدد بودند با قطع ارتباط نیروهای جبهه مقاومت در جاده دیرالزور- السخنه، مسیر  انتقال تجهیزات و نیرو را به سمت مرکز استان دیرالزور مسدود کنند.

اگرچه تروریست های داعش در سوریه پایگاه متمرکز شهری در اشغال خود ندارند و تا محاصره آنان در مناطق بیابانی شرق سوریه زمان زیادی باقی نمانده اما آنان با این گونه حملات تلاش می کنند در جنگ رسانه ای از شکست فرار کنند.

نیروهای  مقاومت در جریان عملیات 10 روز گذشته در شرق استان دیرالزور حدود 15 منطقه راهبردی را از اشغال تروریست های داعش خارج کردند؛ «العشارة، القوریه، الغریبه، دبلان، صبیخان، الکشمه، الدویر، سویدان، محکان، صبیخان، سکریه» شهرک های مهمی به شمار می آیند که در غرب رود فرات پاکسازی شده اند .

« ابویوسف العراقی، مسئول حملات با خودروهای انتحاری، ابراهیم رمضان الشیخ از فرمانده هان ارشد داعش در حومه رود فرات، ابوحذیفه العراقی از فرماندهان اصلی خط شکن، مصطفی عبدالجبار السعودی، از سرکرده های دادگاه های شرعی داعش در سوریه» در جریان درگیری های 10 روز گذشته به هلاکت رسیده اند.

 16 تانک و سکوی پرتاب خمپاره، 56 خودروی مجهز به دوشکا، حدود 20 خودروی نظامی و 10 خودروی انتحاری گروه تروریستی داعش در این عملیات توسط رزمندگان جبهه مقاومت و جنگنده های روسی منهدم شدند.

به گزارش مشرق در مجموع حدود 80 کیلومتر مربع از مساحت آلوده به تروریست های داعش در عملیات پاکسازی غرب رود فرات به کنترل نیروهای مقاومت درآمد؛ 80 تن از تروریست های داعش هم در جریان این درگیری ها به هلاکت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    6 1
    بااحترامی که برای سردار سلیمانی قائل هستم اما جبهه مقاومت مشغول آزاد سازی مناطق هست.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
      0 1
      آن چه اعلام شد ، آزادی آخرین شهر مهم در دست داعش بود نه پاک سازی کامل
  • کریم US ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    6 1
    به امید پاکسازی تمام خاک سوریه از تفاله های امریکا ورژیم صهیونیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس