زلزله کرمانشاه

چگونگی هزینه شدن این مبالغ، پرسش‌هایی را درباره کمک‌های مالی مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه که در اختیار سلبریتی‌ها قرار گرفته را نیز ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، عدم عمل به وعده‌های پنج سال قبل سلبریتی‌ها برای احداث خانه فرهنگ در مناطق زلزله‌زده شمال شرقی کشور با کمک‌های مردمی و مشخص نبودن چگونگی هزینه شدن این مبالغ، پرسش‌هایی را درباره کمک‌های مالی مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه که در اختیار سلبریتی‌ها قرار گرفته را نیز ایجاد کرده است.


۲۱ مرداد سال ۹۱ زلزله‌ای حدودا شش ریشتری مناطق شمال شرقی کشور را لرزاند که خسارات مالی و جانی هم در پی داشت. در همان زمان هم جمعی از چهره‌های مشهور، ازجمله برخی از کارگردان‌ها و بازیگران سینما نیز کمپینی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان راه‌اندازی کردند.

تابناک در گزارشی از نامعلوم بودن مقصد کمک‌های جمع‌آوری شده توسط سلبریتی‌ها در آن زمان خبر داده و نوشته است: ماجرا از این قرار بود که آن زمان، شماری از سینماگران مشهور کشورمان، چند روز را به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص داده و در نهایت اعلام کردند به دلیل رسیدگی دولتمردان و نهادهای موظف به زلزله‌زدگان و وعده‌ها و اقدامات ایشان برای تأمین نیازهای اولیه مردم زلزله‌زده، وجوه گردآوری شده را صرف تأسیس خانه فرهنگ در منطقه زلزله‌زده خواهند کرد. آرزویی که متأسفانه و در کمال ناباوری جامه عمل نپوشید.


غائله‌ای که هنوز با گذشت پنج سال از ماجرا، پایان نیافته است؛ هرچند دیگر ظاهرا بحث و مناقشه‌ای میان هنرمندان و نماینده مجلس در این خصوص جریان ندارد.

سکوتی که با توجه به ساخته نشدن خانه فرهنگِ وعده داده شده، عجیب می‌نماید و به جهاتی ترسناک است.ترسناک از این رو که به تازگی بار دیگر زلزله در کشورمان خسارات فراوانی رقم زده، بار دیگر عده‌ای پیش‌قدم شده و کمک‌های مردمی را دریافت کرده‌اند و اکنون خبرهایی از شفاف‌ نبودن نحوه اختصاص این کمک‌ها به هموطنان کرمانشاهی به گوش می‌رسد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمود ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    1 4
    حالا مشرق با این حرفات کاری میکنی که دیگه کسی جرات نکنه وسط بیاد
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    5 0
    مرسی از بابت نگرانیتون!!! نه اینکه مصرف و هزینه ی درامدهای دیگه تو دولت و مملکت معلوم و شفافه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس