صادق زیباکلام نمایه

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که در خصوص کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاهی بسیار تحت فشار است با غلط‌های فاحش املایی سعی کرد به منتقدان پاسخ دهد.

سرویس سیاست مشرق - زلزله کرمانشاه با نوع دوستی مردم ایران نسبت به مردم زلزله زده این استان همراه شد. برخی از چهره‌های سرشناس یا همان سلبریتی‌ها با ارائه شماره حساب از مردم درخواست کمک کردند و با واکنش مثبت آنان روبرو شدند.

«صادق زیباکلام»، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز یکی از این افراد بود. وی به ادعای خودش توانست که سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان جمع آوری کند.

اما با وجود اینکه مردم شهرهای زلزله زده مثل سرپل ذهاب در شرایط بحرانی به سر می برند، زیباکلام پول ها را هنوز در حساب شخصی‌اش نگاه داشته است. او در مصاحبه‌ای که در این زمینه با روزنامه شرق داشت بیان کرد که می خواهد با این پول یک روستای نمونه فرهنگی به نام «دهکده امید» با کتابخانه و خانه فرهنگ بسازد. در این زمینه سیل انتقادات به سمت وی روانه شد که چرا یک استاد دانشگاه شرایط حاد و بحرانی مناطق زلزله زده را درک نمی کند و به فکر آرزوهای طول و دراز فرهنگی است. مردمی که خانه ندارد چگونه کتابخانه می‌خواهند! متاسفانه این انتقادات با مرگ دو کودکی که از سرما جان سپردند که یکی از کودکان «سارینا ذهابی» بود، همراه شد.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

زیباکلام پول مردم زلزله‌زده را کجا خرج کرد؟

فرار رو به جلوی «زیباکلام» برای عدم پاسخگویی درباره مرگ «سارینا»+عکس

مردم زلزله‌زده کرمانشاه از سرما می‌لرزند؛ زیباکلام پول را در حساب خودش نگه داشته است!

زیبا کلام اما در صدد پاسخ‌گویی برآمد و با تهمت‌پراکنی خود را سلبریتی نامید و عنوان کرد این موج برای تخریب سلبریتی‌های چون او به راه افتاده است. این درحالی بود که انتقاداتی نسبت به سلبریتی‌ها صورت نگرفته است و حتی کار آنان نیز در این حیطه تحسین شده است. «نرگس کلباسی» یکی از نیکوکاران است که مانند یک مهندس ناظر بر سر پروژه‌های خیرخواهانه خود حضور داشته و به داد مردم زلزله زده رسیده است.

نرگس کلباسی که مانند زیباکلام کمک‌های مردم دریافت کرد به مناطق زلزله زده رفت

این استاد دانشگاه در توئیتی که غلط‎های املایی-نگارشی فاحشی در آن موجود است مطرح کرد:

در سونامی سارینا علیه سلبرتی‌ها (سلبریتی) چندین جریان به هم پیوسته بودند. از جمله جریانی که اعتراضات مشهد را علیه دولت براه انداخت. دوم انتقام گیری از سلبرتی‌ها ( سلبریتی) به واسطه اقبال مردم بود بآنها و در مقابل بی اعتنایی به نهادهای رسمی. میخواهند با بی اعتبار ساختن سلبرتی‌ها به مردم الغا (القاء) کنند اشتباه کردید بانها اعتماد کردید.

پاسخ جالب زیباکلام به منتقدان و تلاش برای انحراف افکار عمومی با تهمت‌پراکنی

در این نوشتار مشخص نیست که چگونه یک استاد دانشگاه خود را سلبریتی می‌نامد. موضوعی که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم تعجب‌آور عنوان شد. البته هر چند که زیباکلام خواسته این انتقادات را با دوقطبی مطلوب خود حمله جناح مقابل قلمداد کند اما بعد از این ماجرا اصلاح‌طلبان هم به وی انتقاد کردند و با گرفتن غلط های املایی وی استدلالش را تلاش برای توجیه بیهوده افتضاحی که به بار آورده عنوان کردند.

پاسخ «نادر فتوره‌چی» روزنامه‌نگار اصلاح طلب به صادق زیباکلام

به هر جهت این ماجرا ابعاد متفاوتی دارد که به نظر می رسد بایستی نهادهای ناظر به آن ورود کنند و لااقل برای مردمی که پول خود را در اختیار زیباکلام گذاشته‌اند در مورد نتیجه کار توضیحی بدهند. از سوی دیگر باید مشخص شود که آیا به طور شرعی و قانونی درست است که مردم پولی با هدف کمک به مردم زلزله زده در اختیار این استاد سلبریتی قرار دهند و وی به جای کمک به مردم بحران زده آنرا برای پروژه های دیگر نگهداری کند؟

پاسخ «لیلا لیاقت» همسر «علیرضا رجایی» از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به زیباکلام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    عیب از این منورالفکر غربزده اصلاح طلبا نیس عیب از اوناییه که پولشونو میدن دست امثال این آقا . درست عین رای دادنهای این جماعت . شیوه رای دادن جماعت پیرو اصلاح طلبان ( پیرو آزادیهای بیحد و حصر ) در انتخابات بیشتر مبارزه منفیه تا انتخاب یک کاندید معین و محبوب . یعنی این جماعت به فردی رای میدن فقط و فقط برای اینکه رقیب مذهبی و مومنش رای نیاره و نیاد سر کار نمونش انتخابات اردیبهشت ماه . هدفشونم فقط دو چیزه یکی اینکه تا میتونن مانع از بقدرت رسیدن نیروهای مومن و انقلابی که اسمشونو تندرو و دلواپس گذاشتن بشن دوم اینکه با روی کار آوردن نیروهای نفوذی و غربگرا روزبروز اهداف متعالی انقلاب کمرنگ شده و بجاش جامعه از نظر آزادی های خاص و فرهنگ غربی و... را در ایران هم نهادینه کنند
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      34 12
      دقیقا
  • مهرزاد IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    58 13
    دادستان عمومی تهران باید ورود کنه و پولهارو از حساب این آقا بلوکه کنه و به حساب استانداری و نهادهای ذیربط حاضر در بازسازی شهرستان سرپل ذهاب واریز کنه همراه با سود پولها
  • کاظمی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    25 13
    اخه میخواد توبهشت دست خالی نباشند . نیگر میداردبرا قیومت / خیلی روئیا ئیه مگه نه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    64 22
    آیا این کار زیبا کلام مجرمانه نیست؟ آیا فریب عموم نیست؟
    • US ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      33 40
      نه نیست. اگه تو پول دادی، میتونی ازش پس بگیری. نه بیت المال این پول و نه تو مدعی العموم هستی. چیزی که بهت مربوط نمیشه یا دخالت نکن یا از خود طرف محترمانه سوال کن.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    22 3
    نمی تونه یا وقت نمیکنه یا این کار نیست خب بگه مردم تکلیفشون بدونن
  • DE ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    41 15
    60 در صد زلزله زدگان هنوز کانکس ندارند و در چادر زندگی میکنند . زیبا کلام از اینکه هیچ نظارت قانونی بر دخل و خرج این کمکها نمیشود ، نهایت سؤ استفاده را دارد از شرایط میکند. زیبا کلام ( حیف آقا که بتو بگویم ) ، ضدبشری ، سنگدلی ، پول پرست و بی مسؤلیتی ، غاصب حق مظلومی ، روشنفکر نمای قلابی بی احساسی ، در دایره انسانیت ، یک هیچی و پوچ ....
  • اربابی، IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    36 13
    اگرمیشدبررسی کردچه کسانی وچه مبلغی به حساب این فردپول واریزکردند،خیلی مسائل پشت پرده روشن میسد
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    44 15
    در قضیه ی هسته ای تمام و کمال در كنار اسراییل و امریکا ایستاد یعنی ایرانی نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس