از گوشه و کنار ورزش

ضعف فدراسیون‌ها و حراست دستگاه ورزش در موضوع پناهندگی ورزشکاران و آشفتگی وضعیت رسانه‌ای تیم ملی فوتبال، بخشی از روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش است.

سرویس ورزش مشرق - در روزهایی که ماجرای کشتی گیر ایرانی و عدم رویارویی با حریف صهیونیست به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده، شاهد اتفاقاتی هستیم که کمتر بدان توجه می شود. در زیر مروری بر برخی از این اخبار و رویدادها داریم.

* چندی قبل بود که خبر پناهندگی یک جودوکار منتشر شد. البته، جودو ایران بارها شاهد این اتفاق بوده و تا کنون نیز برای آن تدبیری نشده است. سوال این است که چه کسی یا کسانی باید در این زمینه مورد سوال قرار گیرند؟ مروری بر برخی از موارد این چنینی که در سایر فدراسیون ها نیز دیده می شود، نشان از غفلت فدراسیون ها از شرایط ورزشکارانش دارد. فاصله زیاد مدیران با بدنه ورزشی موجب شده تا ناآگاهی مطلقی در این باره وجود داشته و شاهد وقوع چنین اتفاقاتی باشیم. بی توجهی به ورزشکاران، سفرهای برون مرزی متعدد و گاها بی دلیل مدیران و درهای بسته آنها نقش ویژه ای در این باره داشته و دارد. در این بین، حراست ورزش کشور نیز عملا تا کنون نقش چندانی در اعزام های برون مرزی به غیر از همراهی غیرضروری نداشته است. به نظر می رسد باید فدراسیون ها و حراست دستگاه ورزش مورد مواخذه قرار گیرند که در این زمینه چه کرده اند.

* اگرچه نام دو تیم استقلال و پرسپولیس در فهرست حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته؛ اما یک بررسی ساده نشان می دهد که این دو تیم با صف طولانی از طلبکاران مواجه اند که هیچ اتفاق جدید در این زمینه صورت نگرفته است. با وجود اعلام پرداخت بدهی این دو تیم توسط دولت که مورد انتقاد گسترده نیز قرار گرفت، تا کنون تدبیری ویژه صورت نگرفته است. براساس اطلاعات دریافتی، تا کنون بدهی‌های این دو باشگاه تسویه نشده و تنها شاهد بازی رسانه‌ای هستیم و مشکلات همچنان پابرجاست. متاسفانه باید اذعان داشت که پرداخت بدهی این دو تیم بیشتر یک کار تبلیغی و پوپولیسیتی بوده و نتیجه عملی و میدانی جدی نداشته است.

* اگرچه تا شروع رقابتهای جام جهانی فوتبال زمان چندانی باقی نمانده؛ اما شاهدیم که مدیر رسانه ای تیم ملی کشورمان یک پرتغالی است و تدبیری برای حل مشکل ارتباط تیم ملی با رسانه‌ها صورت نگرفته است. وی که به یک باره سر از تیم ملی درآورد و اساسا مشخص نیست چه ماموریتی در کشورمان دارد، کوچکترین ارتباطی با رسانه ها نداشته و شاهد تعطیلی این بخش هستیم. با این شرایط، عملا کار رسانه‌ای به صورت تعطیل درآمده و فدراسیون نیز نظاره گر این نابسامانی است. اینکه چرا فدراسیون باید برای حضور یک اجنبی به عنوان مدیر رسانه تیم ملی فوتبال سکوت کند، خود جای سوال دارد.

* انتخابات کمیته ملی المپیک برای تعیین کادر جدید مدیریتی اواخر دی ماه برگزار خواهد شد و از هم‌اکنون شاهد رایزنی گسترده چهره‌ها و گروه‌های ذی‌نفع هستیم. در این بین، حتی گزینه های سیاسی نیز مطرح شده اند تا بتوانند شانس خود را برای حضور امتحان کنند. تجربه چهار سال قبل و حضور کادر مدیریتی فعلی نشان از آن دارد که باید هوشمندانه وارد عرصه شد تا اشتباه قبلی تکرار نشود. مدیریت ضعیف و ناکارآمد، نابسامانی کمیته در بخشهای مختلف، نداشتن برنامه ای مدون و راهبردی برای ورزش و ...، مشکلاتی بود که انتخاب‌های غلط چهار سال قبل موجب شد. اکنون باید در این زمینه با دقت بیشتری وارد شد. مشرق در هفته های بعد در این باره مطالب ناشنیده ای را منتشر خواهد کرد.

* رای کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره برگزاری دیدارهای تیم های حاضر در لیگ قهرمانان در خاک کشورشان و منع بازی در کشور ثالث به مذاق برخی نفوذی ها در فوتبال و ورزش کشور خوش نیامده است. در این بین، آنها در سالهای اخیر در تلاش بودند تا نظر شیوخ عربی را جلب کنند که با این حکم، برنامه آنها به هم ریخته است. مشرق در روزهای آینده در این باره مطالب مفصلی را منتشر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اقایی US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    1 3
    تا حالا شده از خودتون سوآل کنید چرا فقط ورزشکاران شوری سابق/آلمان شرقی سابق/کره شمالی /کوبا پناهنده می شوند و کسی از کشور های آزاد پناهنده نمی شه؟
  • مجتبی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    0 1
    باید یک فکری به حال تیم ملی فوتبال ایران بکنیم... همه چیز تحت سلطه آقای کی روش است و بس...
  • کاظم غفاری IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    1 0
    اینکه هر روز می گویند بدهی ها را در باشگاه های پرسپولیس و استقلال به حداقل رساندیم بخش عمده ای از آن ها بازی رسانه ای است چون بعدها متوجه می شویم که هنوز بسیاری از بدهی ها مانده و فریب خورده ایم...
  • حسین2 IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    2 0
    به داد فوتبال ایران برسید که همه را دلالی و عوام فریبی فراگرفته...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس