کد خبر 803098
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
حمید سوریان

قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: با توجه به سختی‌هایی که در ورزش قهرمانی متحمل شدم ترجیح می‌دهم مدت زمانی از این فضا دور باشم.

به گزارش مشرق، حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی المپیک و جهان گفت:‌ روز یکشنبه اولین جلسه کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و اعضای کمیسیون نقطه‌نظرات‌شان را گفتند و اتفاق اصلی که در این جلسه رخ داد بحث معارفه و آشنایی با دوستان بود و قرار شد آیین‌نامه داخلی تدوین شود و نهایتاً با استفاده از اتحاد و انسجامی که میان ورزشکاران وجود دارد بتوانیم تا حدودی مشکلات و دغدغه ورزشکاران را حل کنیم. امیدوارم این کمیسیونی که برای اولین بار از طریق انتخابات تشکیل شده بتواند مشکلات ورزشکاران را مرتفع کند و آینده خوبی را برای ورزش کشور ترسیم کنیم.

وی در خصوص وظیفه اصلی کمیسیون ورزشکاران عنوان کرد: یکسری شرح وظایف مشخصی را در داخل آیین‌نامه کلی مشخص شده یکی از اهداف اصلی کمیسیون این است که ورزشکارانی که با دغدغه‌های خیلی زیادی مواجه هستند مشکلات‌شان شنیده و رسیدگی شود و نهایتاً در انتخاب ریاست کمیته ملی المپیک تأثیرگذار باشد و در سیاست‌گذاری کلان ورزش کشور هم این کمیسیون می‌تواند تأثیرگذار باشد که همه این موارد فکر می‌کنم  از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

سوریان افزود: همیشه جای این کمیسیون در ورزش کشور خالی بوده است و ان‌شاءالله پرشورتر و با پشتوانه بیشتر و همدلی بچه‌ها این کمیسیون بتواند ورزش کشور را رو به جلو ببرد. با توجه به دغدغه‌هایی که امروز احساس می‌شود و اعتقادی که بین دوستان وجود دارد و همچنین تجاربی که در سال‌های اخیر به دست آورده‌اند بالاخره کمبودها و کاستی‌هایی احساس می‌شود و البته ورزشکاران مطالباتی داشته‌اند که من فکر می‌کنم این کمیسیون یک پیوندی بین مدیران و قهرمان ورزشی ایجاد کند و این ارتباط و تعامل دو سویه باعث می‌شود ان‌شاءالله ورزش کشورمان بیش از پیش موفق  باشد.

نابغه کشتی فرنگی جهان در خصوص وضعیت این روزهای کشتی اذعان داشت: مدت زمانی است که از کشتی فاصله گرفته‌ام و با توجه به سختی‌هایی که در زمان ورزش قهرمانی متحمل شدم ترجیح می‌دهم مدتی از این فضا دور باشم و اخبار کشتی را دورادور پیگیری می‌کنم و برای دوستان، عزیزان و نوجوانانی که در کشتی فعالیت می‌کنند آرزوی موفقیت دارم.

سوریان در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود شما در باشگاهی در جنوب تهران مشغول مربیگری هستید، عنوان کرد: مدت کوتاهی در منطقه شاپور تهران مشغول به تمرین دادن و فعالیت در کشتی در عرصه مربیگری داشتم ولی به دلیل دغدغه‌ها و مشکلات شخصی خودم مثل مشکلات تحصیلی و کارهای شخصی خودم متأسفانه نتوانستم مربیگری را در آنجا ادامه دهم. امیدوارم فضایی به وجود بیاید تا بتوانم پیوندی با کشتی داشته باشم و بتوانم به کشتی خدمت کنم چون احساس می‌کنم در فضای کشتی تجارب زیادی دارم که می‌توانم آنها را به جوانان انتقال دهم.

قهرمان اسبق کشتی المپیک و جهان در پاسخ به این سؤال که جوانگرایی در تیم ملی کشتی فرنگی را چطور می‌بینید، تصریح کرد: این طبیعی است همه فدراسیون‌ها و همه کشورها و همه اشخاصی که برای المپیک هدف دارند برنامه‌ریزی می‌کنند و طبیعتاً بعد از المپیک برزیل کشتی فرنگی پوست‌اندازی کرد چون قهرمانانی مثل قاسم رضایی و امید نوروزی  دو یا سه المپیک را تجربه کرده بودند و بقیه عزیزان هم که از عرصه قهرمانی فاصله گرفتند کسانی بودند که تجربه حضور در دو یا سه المپیک را داشتند و این پوست‌اندازی طبیعی محسوب می‌شود و جوانان باید بیایند برنامه‌ریزی چهارساله داشته باشند تا بتوانند در المپیک ۲۰۲۰ برای کشورمان افتخار کسب کنند چون مردم نسبت به کشتی همیشه انتظار دارند و امیدوارم انتظاراتی که مردم دارند در مسابقات مهم جهانی و المپیک برآورده شود.

وی در پایان در خصوص حضورش در بحث مدیریتی فدراسیون خاطرنشان کرد: من فعلاً درگیر داستان‌های دیگری هستم و قصد مدیریت در فدارسیون را ندارم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس