سعید آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با انجام صحبت‌های قومیتی به دعوای باند اصفهانی‌ها که سال‌ها در فوتبال کشور وجود دارد، دامن زد.

به گزارش مشرق، هرکسی با فوتبال ایران سر و کار داشته باشد یا اخبار آن را دنبال کند، در چند سال گذشته حسابی با واژه «باند اصفهانی‌ها» آشنایی دارد. برخی بر این باور بودند و هستند که با حضور مدیران اصفهانی شرایط برای موفقیت تیم‌های اصفهانی رقم خورده است. با این حال و با وجود جنجال‌هایی که وجود دارد، همیشه سعی شده از این دعواهای جنجالی که موضوع را قومیتی می‌کند، با احتیاط گذشت تا مسئله حادتر نشود، اما گاهی اظهارنظرهای بدون فکر و شاید هم با فکر و «عامدانه»، حاشیه‌ها را بیشتر می‌کند.

سعید آذری که پیش از این از این گفته‌ها انتقاد می‌کرد و اعتقاد داشت حرف از اصفهانی بودن اعضای فدراسیون، به ضرر ذوب‌آهن شده است، امروز حرفی بر زبان آورد که از مدیری همچون او بعید بود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، امروز (چهارشنبه) گفت‌وگویی با برنامه «و اما ورزش» رادیو جوان انجام داد. او در بحث دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اعلام کرد می‌خواهد عامدانه به موضوعی اشاره کند و گفت: سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در لحظه آخر توانستند مجوز حرفه‌ای کسب کنند که اگر درایت اصفهانی‌ها آنها مجوز نمی‌گرفتند.

اینکه یک مدیر باسابقه در فوتبال ایران بخواهد اینچنین به «اصفهانی بودن» فدراسیون دامن بزند، چه فایده‌ای برای فوتبال دارد جز اینکه شایعات و حرف‌وحدیث‌ها بیشتر شود؟ آیا حرف آذری باعث افزایش بدبینی‌ها نمی‌شود؟ به فرض که اینگونه که آذری گفته هم باشد؛ گفتن این حرف چه سودی دارد؟

آذری در حالی از درایت مدیران اصفهانی در بحث کسب مجوز حرفه‌ای صحبت می‌کند که پس از حضور خودش در هیئت رئیسه سازمان لیگ به عنوان یک مدیر اصفهانی، قانون نقل‌وانتقال بازیکنان به یک باره عوض شد. تغییر قانون هم زمانی صورت گرفت که ذوب‌آهن نمی‌توانست از کی‌روش استنلی، بازیکن برزیلی خود استفاده کند و پس از تغییر قانون این بازیکن وارد ترکیب ذوب‌آهن شد. سعید آذری اکنون باید پاسخگو باشد که تغییر قانون به نفع یک تیم اصفهانی هم با «درایت اصفهانی‌ها» بوده است؟ اگر فوتبال ایران پس از این ناکامی کسب کند، آیا آذری از مدیران اصفهانی فوتبال انتقادی خواهد کرد یا نه؟ آیا این صحبت‌ها، بحث‌های قومیتی در فوتبال که خیلی خطرناک هم است، را تقویت نمی‌کند؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    0 0
    راحتش کنید بره. اعدام
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    0 1
    مگه دروغ گفته،والا من که اصفهاني نيستم،ولي اصفهانيا لايق ترين مديرانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس