کد خبر 797240
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
لاوروف و تیلرسون

برخی منابع آگاه از دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس «اپک» در ویتنام خبر دادند.

 به گزارش مشرق، برخی منابع آگاه از دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس «اپک» در ویتنام دیدار و گفت‌وگو کردند.

پیش از کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه (امروز) در حاشیه اجلاس اپک در ویتنام درباره یک بیانیه مشترک در خصوص سوریه به توافق رسیده‌اند و قرار است به تلاش‌های مشترک در مبارزه با داعش تا زمان شکست این گروه تروریستی ادامه دهند.

خبرگزاری رویترز در اینباره گزارش کرد که کاخ سفید به درخواست‌های خبرنگاران درباره اظهارنظر در خصوص بیانیه کرملین و یا گفت‌وگویی که بنا به گفته کرملین در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک) در شهر «دانانگ» ویتنام صورت گرفته است، پاسخ نداد.

کرملین اینگونه گفت که هماهنگی‌هایی در خصوص بیانیه سوریه در نشست لاوروف و تیلرسون در دانانگ ویتنام انجام می‌گیرد.

بنا بر این بیانیه، پوتین و ترامپ بر تعهدات خود به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تأکید می‌کنند و از تمامی طرفین درگیر در سوریه می‌خواهد تا نقش فعالی را در فرایند سیاسی ژنو ایفا کنند.

بنا بر متن بیانیه مشترک که در وب‌سایت کرملین منتشر شده است، مسکو و واشنگتن توافق کردند که هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری‌های سوریه وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس