کد خبر 796980
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵
کودک

سوالی که برای اکثر والدین مطرح است این است که فرزندشان چقدر باید بخوابد و پاسخ این سوال را تنها خود کودک می داند. درحالی که یک کودک نیاز به خواب زیادی دارد، کودک دیگر خیلی کم می خوابد.

به گزارش مشرق، تا زمانی که فرزندتان به خوبی شیر می خورد، راحت است، به اندازه کافی هوای آزاد می خورد و در جای خنک می خوابد، این که چقدر می خوابد را به خودش واگذار کنید. بسیاری از کودکان در ماه های اول تولد اگر کامل شیر بخورند و مشکل سوء هاضمه نداشته باشند در فاصله دو وعده شیر خوردن می خوابند. معدودی از کودکان از همان ابتدا بی آن که مشکلی داشته باشند اغلب اوقات بیدار هستند، اگر کودک شما جز این دسته است لازم نیست هیچ کار خاصی انجام دهید.

با بزرگ تر شدن کودکان، خواب آن ها کمتر می شود. کودکان به مرور زمان در سایر اوقات روز بیدار می مانند. هر کودکی الگوی خواب و بیداری خاصی دارد و دلش می خواهد هر روز از همان الگو پیروی کند. در اواخر سال اول تولد اغلب کودکان دو بار در روز می خوابند و در فاصله یک تا یک سال و نیم شاید یکی از این نوبت ها را کنار بگذارند.

مشکل دیگری که بسیاری از والدین با آن مواجه هستند این است که خیلی از کودکان بعد از خوردن شام، از رفتن به رختخواب اکراه دارند. در این جا تصمیم گیرنده شما هستید که باید انتخاب کنید چه برنامه ای مناسب خانواده تان است. اما اگر سعی کنید فرزندتان را عادت دهید که مدتی بعد از صرف شام بدون برنامه خاصی به رختخواب برود این رفتار برای دوران های زندگی بعدی او بهتر می باشد. کودکی که توقع دارد قبل از خوابیدن او را تاب بدهند یا در آغوش بگیرند تا بخوابد ممکن است این را در ماه های متمادی و حتی سال ها توقع داشته باشد. حتی زمانی که در نیمه های شب از خواب بیدار می شود نیز همین انتظار را دارد. اگر احساس می کنید که نمی توانید این کار را برای همیشه انجام دهید بهتر است از اول این کار را نکنید.

منبع: دانشنامه فرزند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس