کد خبر 795420
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
قلیان

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در حالی حکم به محرومیت دو ماهه یک بازیکن فوتسال داده که چندی پیش دقیقاً در وضعیت مشابه دو بازیکن سرخابی را تبرئه کرده بود.

به گزارش مشرق، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حدود دو هفته پیش و دقیقاً چهار روز قبل از برگزاری دربی 85، دو بازیکن سرخابی را به دلیل مصرف قلیان محروم کرد و اعلام شد این دو بازیکن حق بازی در دربی را نخواهند داشت. بلافاصله پس از منتشر شدن این خبر، اظهار نظرهای مختلفی از سوی پیشکسوتان و اهالی فوتبال مطرح شد که در نهایت حکم این دو بازیکن به حالت تعلیق درآمد. اکنون اما تقریبا شرایط مشابهی برای افشین کاظمی ملی‌پوش فوتسال کشورمان پیش آمده و این بازیکن که سال گذشته به دلیل استفاده از مواد نیروزا یک سال محروم شده بود، حالا به دلیل مصرف قلیان نیز دو ماه بر محرومیتش اضافه شده است.

کاظمی سال گذشته و پس از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش، در دفاع از خود اعلام کرد این ماده ممنوعه از طریق قلیان وارد بدن او شده و حالا کمیته اخلاق پس از یک سال و در فاصله یک ماه مانده تا پایان محرومیت این بازیکن، دوباره کاظمی را به دلیل همین صحبت‌ها و اقرار به استفاده از قلیان، دو ماه محروم کرده است.

حال سوالی که از کمیته اخلاق می‌شود پرسید این است که چطور در وضعیت مشابه برای بازیکنان تیم‌های پُر طرفدار سرخابی هیچ حکمی داده نشد و فقط با یک تذکر همه چیز حل شد اما برای ملی‌پوش فوتسال کشورمان دو ماه محرومیت صادر شده است؟ به طور حتم یکی از دلایل به وجود آمدن این شائبه‌ها، عدم شفافیت کمیته اخلاق در مورد حکم‌های صادره است.

اینکه مصرف قلیان یک کار ناپسند است، شکی نیست، اما هم‌اکنون قلیان در سراسر کشور به صورت کاملاً علنی و در ملأعام استفاده می‌شود و باید کمیته اخلاق به صراحت در این باره شفاف‌سازی کند. همین حکم‌های ضد و نقیض و برخوردهای دو گانه باعث شده تا این بحث پیش بیاید که کمیته اخلاق با آبروی افراد بازی می‌کند. با فرض بر اینکه دلیل محرومیت این بازیکن الگو بودن ورزشکاران است، قطعاً بازیکنان تیم‌های سرخابی معروف‌تر و شناخت‌ شده‌تر از یک بازیکن فوتسال هستند ضمن اینکه هیچ عکس یا فیلمی نیز از افشین کاظمی منتشر نشده است.

نکته دیگر اینکه کمیته اخلاق رویه‌ای در پیش گرفته و این باور در ذهن بسیاری از افراد به وجود آمده که این کمیته به مسائل جزیی‌تر بیش از مسائلی مانند فساد اهمیت می‌دهد. این موضوع نیز نشات گرفته از عدم اطلاع‌رسانی مناسب و شفاف نبودن کارهاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    1 0
    بازیکن استقلال قلیون نکشیده بود و فتوشاپ بود اون رو فقط خواستند که بازیکن قلیونی پرسپولیس رو تبرئه کنند با تیم مافیایی فوتبال نمیشه درگیر شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس