فیلم عمار

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، با دو اثر مستند شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق _ انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، با دو اثر مستند شرکت می‌کند.

نخستین اثر این مرکز برای حضور در جشنواره عمار، «گذشته استمراری» نام دارد که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی توحیدپرست ساخته شده است، این فیلم به اتفاقات پس از جنگ تحمیلی اشاره می‌کند. در حقیقت مسئله «گذشته استمراری» صلح دو ملت ایران و عراق است.

بنابرین گزارش، در این فیلم با خانواده عراقی روبرو می‌شویم که برای مداوای فرزند بیمار خود به ایران سفر می‌کنند. اما در جریان این سفر با خانواده‌ای صمیمی آشنا می‌شوند که آسیب‌هایی را از دوران جنگ متحمل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دومین کار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای این دوره جشنواره عمار، «خاک» نام دارد. این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی شهره شافعی ساخته شده است. این فیلم به صورت جریان سیال ذهن، روایتگر ذهنیات و درونیات شهیدی است که پس از سال‌ها پلاک او به شهر و دیارش برگشته و خانواده و همسرش با او ملاقات می‌کنند و این شهید کماکان با نشاط و خرسند است.

هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی Ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «فیلم ما»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «فیلم ما»، و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی» تا 20 آبان، ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را به دبیرخانه تحویل دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس