کد خبر 795040
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا در توکیو مدعی شده است، مسئولیت موشک‌هایی که انصارالله به سمت عربستان شلیک می‌کند برعهده ایران است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اولین روز از سفر یازده روزه خود روز یکشنبه (امروز) وارد توکیو پایتخت ژاپن شد.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، ترامپ در سفر به شرق آسیا به 5 کشور خواهد رفت. برنامه اول ترامپ در این سفر، سخنرانی در جمع نیروهای نظامی آمریکا در یوکوتای ژاپن بود.

خبرگزاری روسی ریانووستی هم نوشت دونالد ترامپ در توکیو مدعی شده است، مسئولیت موشک‌هایی که انصارالله به سمت عربستان شلیک می‌کند برعهده ایران است. 

دونالد ترامپ در ژاپن طی اظهاراتی تند تلویحا علیه کره شمالی گفت آمریکا و متحدانش آماده دفاع از آزادی هستند و هیچ دیکتاتوری نباید عزم آمریکا را دست کم بگیرد. 

وی در جمع نظامیان آمریکایی گفت، ژاپن یک متحد با ارزش و حیاتی برای آمریکا است. وی به بررسی فرصت‌های بیشتر برای همکاری و  تجارت بیشتر با دوستان و متحدان آمریکا در منطقه اشاره کرد. 

پیش از ورود ترامپ، مسیرهای منتهی به مرکز توکیو مسدود شده است و 20 هزار نیروی پلیس برای امنیت مستقر شده‌اند. 

یکی از اهداف اصلی سفر ترامپ به جنوب شرق آسیا گفت‌وگو درباره مساله کره شمالی و خلع سلاح اتمی این کشور است. 

وی بعد از ژاپن به کره جنوبی و چین سفر می‌کند. سفر به فیلیپین و ویتنام نیز در برنامه‌های ترامپ است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهرداد IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    22 2
    مسئولیت بمباران دو و نیم ساله مردم مظلوم یمن نیز با آمریکاست. هرجا آمریکا و صهیونیستها باشند فاجعه و کشتار هست. برید گمشید.
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    10 0
    ترامپ غلط زیادی کرده است
  • آزربایجان IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    10 0
    به امید آن روزی که با یک موشک قاره پیما آمریکا رو پودر کنیم
  • US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    8 0
    مسئولیت انواع جنایات غیرانسانی که 2ساله برعلیه ملت یمن صورت گرفته بعهده کیست
  • ایرانی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    5 0
    مسئولیت جنایات و کشتار 70 سال اخیر در ژاپن ، ویتنام ، کره، آسیای جبوب شرقی، هند و پاکستان و افغانستان و ایران و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و کل افریقا و اروپا و آمریکای لاتین همه و همه بر عهده آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل خونخوار یعنی محور جنایت محور غارت محور نفرت و ....است که انشاء ا... به یاری حضرت حق طومارنکبت شان را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد .
  • GB ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    2 0
    مرگ بر آل سعود مرگ بر امریکا لعنت بر ترامپ یزید زمان
  • ا IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    0 0
    همه اتفاقات به سمت جنگ در حال حرکت هست و مخصوصا پس از جواب رد شنیدن ترامپ از روحانی با شخصیت خودشیفته کار برای اصولگراهای امریکا نومحافظه کاران بسیار راحت شده و کلید جنگ با ایران زده شده بزرگترین خطای ممکن این هست که بدنبال نشانه های معمول برای اغاز جنگ باشیم که این جنگ همانند باقی موارد حمله امریکا با اعلام حمله و با اگاهی نخواهد بود چند دلیل هم میگم یک در مانور ۲۵۰ میلیون دلاری که ۲۰۰۳ انجام شد امریکا دلیل اصلی ضربه هایی که خورده بود و کلی ناوشکن و ناو هواپیمابر و چند هزار کشته داده بود را اطلاع دادن از اغاز جنگ بود و راه حل را غافلگیری اعلام کردند که علت کمک نیروی دریایی امریکا به ماهیگیران ایرانی در یک ماهه گذشته که یکی با واکنش نیروی دریایی و دیگری با کمک امریکا همراه بود که خود میتواند اعلام کمک به پیشنهاد مشاورین ایرانی برای کم کردن تنشها باشد و شاید خود انها هم نیت سو نداشته باشند ولی طرف امریکایی با این حرکت میخواهد تا اماده باش و هوشیاری نیروهای ایرانی به دلیل توهم کم شدن تنشها کم کند تا به یکباره ضربه بزند البته باید مراقب افراد داخلی باشیم که به بهانه ان خود بوجود اورنده تنش نباشند چون همیشه یا از اینور دیوار میفتیم یا از انور چون بجای عقلانیت احساسات را جایگزین کرده ایم دو از سخنرانیها و تحرکات مهره های داخلی که بسیاری با ژست انقلابیگری و جهادی هست رسما بدنبال تحریک و دعوت به جنگ و کشاندن امریکا به ایران هست و فقط کم مونده بگن ترامپ اگر تخم پدرتی به ایران حمله کن تا برات بگیم و یک سری از وقایع ریز و درشت همگی در جهت زمینه سازی این قضیه هست حتی داستان عضو زرتشتی نیکنام هم میتواند بعنوان ظلم به اقلیت در مراحل بعد از حمله برای توجیه افکار عمومی امریکا و جهان و سیاه نمایی باشد و با اشتباهاتی که در سوریه شد و همه طرفها را گستاخ کرد و امیدوار میتوان استعفای حریری را هم امادگی و زمینه سازیه کشورهای دشمن منطقه با این پروسه و حمله به دیگر مناطق نفوذ ایران دانست حمله های پژاک و خیلی موارد دیگر،چاره کار هوشیاری و دوری از هر ماجراجویی و بازگرداندن قدرت به دولت تا دولت سخنگوی کشور باشد خط مشی هم که مشخص هست + - ۱و۲ را هم به بزرگیه خود ببخشید نه سخنرانهایی که در دوره احمدی نژاد به تریبون کشور تبدیل شده اند چون با ادامه این وضع دیگر چیزی نخواهدماند که نگران ان باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس