بنیاد شهید

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه نهمین دوره مسابقات نمایشنامه‌نویسی ایثار گفت: تعداد نمایش‌های ارسالی به این دوره از مسابقات نمایش‌نویسی ایثار ۳۲۶ اثر بوده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات نمایشنامه‌نویسی ایثار و رونمایی از مجموعه کتاب نمایشنامه‌های منتخب ایثار امروز شنبه 13 ابان ماه 96 با حضور سیدمرتضی حسینی، مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و ایثارگران و مهدی شفیعی، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

سیدمرتضی حسینی، مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تاکنون 22 عنوان کتاب نمایشنامه ایثار چاپ شده گفت: امروز از 7 عنوان کتاب نمایشنامه منتخب ایثار رونمایی می‌شود. از مجموع این نمایشنامه‌های منتخب، 16 اثر مربوط به بخش بزرگسالان و 6 اثر بخش کودک و نوجوان است. در میان نمایشنامه‌ها، نمایشنامه «آخرین نامه»‌ بیشترین اجرا را داشته است. این نمایش نوشته مهرداد کوروش‌نیا است. از نگاه موضوعی نمایشنامه‌ها، در موضوع زندگینامه شهدا شش اثر، نمایشنامه با موضوع ایثار و شهادت و مفاهیم دینی و عاشورایی 3 اثر، نمایشنامه با موضوعات اجتماعی ایثارگران شش اثر و نمایشنامه با موضوع وقایع دفاع مقدس و خاطرات شهدا و ایثارگران 7 اثر بوده است.

وی افزود: تعداد نمایش‌های ارسالی به این دوره از مسابقات نمایش‌نویسی ایثار 326 اثر بوده است که از این بین 120 اثر نمایش‌های کودک و 206 اثر نمایشنامه‌های بزرگسال بوده است. تعداد نمایشگاه‌های راه یافته به مرحله دوم در بخش صحنه‌ای 60 اثر، تعداد نمایش‌های راه‌یافته به مرحله نهایی 22 اثر و تعداد استان‌های شرکت کننده 18 استان بوده است که بیشترین تعداد آثار از استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، اصفهان و کرمانشاه بوده است.

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: نمایشنامه‌های منتخب در بخش بزرگسال عبارتند از «آن‌ها به اسب‌ها شلیک نمی‌کنند» نوشته وحید درویشی، «نامه‌های شرجی» نوشته شهرام کرمی و «خاطرات خانه‌ای که نیست» نوشته کامران شهلایی و در بخش کودک ونوجوان نمایشنامه «به دنبال رنگین‌کمان» نوشته منصور خلج انتخاب شدند.

در پایان این مراسم با حضور مسئولین فرهنگی هنری بنیاد شهید و وزارت ارشاد از هفت عنوان کتاب رونمایی شده و همچنین از منتخبین این دوره از مسابقات تجلیل شد.

فراخوان نهمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی ایثار در بهمن ماه سال 94 اعلام شد و مهلت ارسال اثار این دوره تا 31 فروردین ماه 95 بود. این دوره از مسابقات در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت و با اعتقاد به زیبایی و توانایی زبان والای هنر نمایش در ترویج، گسترش و مانایی این فضائل انسانی و تبیین جایگاه این فرهنگ در توسعه هنر نمایش به صورت دو مرحله ای برگزار شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس