پاکسازی الانبار

غروب امروز، نیروهای عراقی پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند با عقب راندن تروریست های داعش، محله های « الحریه، اندلس، السلام، الشام، ارشید و ۷ نیسان» را به کنترل خود در آورند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی شهر القائم در غرب استان الانبار حاکیست، عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال علیه تروریست های داعش در معدود مناطق اشغالی ادامه دارد.

غروب امروز، نیروهای عراقی پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند با عقب راندن تروریست های داعش، محله های « الحریه، اندلس، السلام، الشام، ارشید و ۷ نیسان» را به کنترل خود در آورند.

از سویی دیگر، پل « الرمانه» هم در شمال غرب منطقه « الکرابله» ( شرق شهر القائم) از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد؛ نیروهای عراقی همچنین توانستند کنترل بخش های وسیعی از روستاهای « السعده، قنیطره، جریجب و فیاضه» را در شرق شهر در دست گیرند.

جست وجوی خانه به خانه در محله های تازه آزاد شده برای خنثی سازی تله های انفجاری و کشف هسته های خاموش تروریست ها ادامه دارد؛ در جریان درگیری های عصر امروز حدود ۶۵ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

دقایقی قبل هم تروریست های داعش محله «الفرات»، آخرین پایگاه خود را در شهر القائم تخلیه کردند و نیروهای عراقی در حال وارد شدن به این محله هستند؛ خنثی سازی محله الفرات از تله های انفجاری در دستور کار قرار دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: شهر القائم از نظر نظامی آزاده شده محسوب می شود اما تخلیه محله « الفرات» توسط تروریست های داعش به معنای آزادی این محله نیست و  ورود نیروهای عراقی به این محله با دقت در حال انجام است.

وی با بیان این که احتمال ضد حملات توسط تروریست ها در این محله وجود دارد، گفت: بی احتیاطی و شتاب زدگی در ورود به این محله باعث خواهد شد با انفجار یک خودروی انتحاری و حملات هسته های خاموش تروریست ها همه چیز به عقب باز گردد.

به گزارش مشرق، بسیاری از عناصر تروریستی داعش در ساعت های گذشته از محور شمالی به سمت مرزهای مشترک با سوریه و جنوب استان نینوا متواری شده اند؛ با پاکسازی های صورت گرفته، حدود ۹۰ درصد شهر القائم از لوث وجود عناصر تروریستی داعش آزاده شده است.

در حال حاضر فقط ۳ درصد استان الانبار ( شهر راوه) در اشغال تروریست های داعش است. در جریان عملیات پاکسازی غرب استان الانبار هم تاکنون ۲۴ هزار و ۹۴۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده از اشغال تروریست های داعش خارج شده است.

شهر القائم، مهم ترین پایگاه داعش در خاک عراق به شمار می آید و با پاکسازی کامل این شهر ، راهبردی ترین منطقه مرزی به کنترل نیروهای عراقی در می آید و به مرز سوریه متصل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    0 1
    سلام چرا آرشیوتون ناقصه؟
  • دانشجوی تاریخ IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    5 1
    داعش ها به انتها رسید. جای آن در زباله دان تاریخ است. اما اندیشه های آن وجود دارند و از بین نمی روند. اگر فکر اساسی برای منطقه غرب آسیا و شمال افریقا صورت نگیرد.... چند سال بعد باز هم گروه دیگری با نام جدیدظهور می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس