کد خبر 794317
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
بشار اسد

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر وحدت و یکپارچگی ملتِ واحدِ سوریه گفت: جنگ تمام نشده است و دولت سوریه به فعالیت خود برای بازپس گیری همه خاک این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: افراد و شخصیت هایی که اخیرا از دمشق دیدن کردند، به نقل از بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفتند نبرد با تروریست ها پایان نیافته است و دولت سوریه به تلاش برای بازپس گیری خاک کامل سوریه ادامه می دهد.

این افراد افزودند: بشار اسد هرگونه تلاش یکجانبه از سوی هر کسی در جهان را برای طرح راهکارهای سیاسی که متکی به دست برداشتن قدرت مرکزی - هرچند به طور موقت - از بخشی از حاکمیت کامل و مطلق خود بر خاک سوریه باشد، رد کرد.

وی افراد تصریح کردند: بشار اسد به آگاهی هم پیمانان دمشق و دوستانش رسانده است که هرگونه طرحی - در چارچوب تلاش برای ایجاد راه حل سیاسی- که در بردارنده واگذاری مناطقی در سوریه تحت قیمومیت ترکیه یا آمریکا یا اردن باشد، قابل قبول نیست و دمشق با کردها درخصوص مدیریت مستقل مناطق، مذاکره ای نمی کند و کردستان دیگری در سوریه نخواهد بود.

این افراد به نقل از بشار اسد افزودند: مناطق استقرار کردها، جزو مناطق سوریه است و ویژگی خاصی ندارد که اجازه داد که به مناطق خود مختار تبدیل شود.

بشار اسد تصریح کرد: دولت سوریه به فعالیت برای کنترل دوباره بر خاک سوریه به طور کامل خواه از طریق مذاکره یا آشتی یا از طریق نبرد نظامی ادامه خواهد داد و دمشق هرگونه تلاش برای تغییر بافت جمعیتی یا سیاسی در هر منطقه سوریه را نخواهد پذیرفت.

این افراد که از شهر دمشق دیدار کردند، افزودند: بشار اسد که با کمال راحتی و آرامش اوضاع میدان نبرد و فروپاشی نهایی قریب الوقوع گروه داعش را تشریح می کند؛ اینگونه برخورد نمی کند که جنگ پایان یافته است بلکه معتقد است دشمنان سوریه با جدیت برای روشن نگه داشتن شعله آتش تلاش می کنند.

این افراد به نقل از بشار اسد گفتند که وی یا هر انسان عاقلی نمی تواند به دولت آمریکا اعتماد کند؛ حال هرچه می خواهند واشنگتن موضعگیری کرده یا فرستاده اعزام کند.

آنها افزودند: بشار اسد بر اساس تداوم نبرد برخورد می کند و در تلاش برای تقویت وضعیت امنیتی و نظامی و نیز تدابیری است که به مردم برای پایداری کمک می کند.

این افراد تصریح کردند: رئیس جمهور سوریه با قاطعیت هرگونه تلاش برای تحکیم خطوط تماس یا مناطق مورد مناقشه برای مذاکره را رد می کند و وقتی موضوع در این ارتباط است، اسد به کسی فکر نمی کند و اعتراض مستقیم خود به روسیه را درخصوص طرح مسکو برای برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملت های سوریه ابلاغ کرده است.

به گفته این افراد، بشار اسد به رهبران روسیه گفت که در سوریه، یک ملتِ واحدِ سوری وجود دارد؛ نه چند ملت. دمشق از گفت وگو استقبال می کند اما برگزاری آن در پایگاه روسیه در حمیمیم را نمی پذیرد.

این افراد فاش کردند که روسیه به خواست بشار اسد پاسخ مثبت داد و عبارت "ملت های سوریه" را از روی این کنفرانس برداشت و محل برگزاری آن را به شهر سوچی در روسیه برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    0 0
    ای کاش بشار با ریشه و منبع فتنه یعنی اسراییل می جنگید مثل پاکستان و هند نه با شاخ و برگ فتنه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    0 0
    آمریکا نیمی از سوریه را تو نقشه اشغال کرده جنگ می خواهید چه جور تمام شود جز با نابودی آمریکا خصوصا در قنیطره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس