کد خبر 787029
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
پوتین

پادشاه عربستان در جریان سفر اخیر خود به روسیه، به پوتین گفته است که مشکلی با ماندن بشار اسد در سوریه ندارد و تنها مشکلش روابط میان تهران و دمشق است.

به گزارش مشرق، پس از گذشت ده روز از سفر ملک سلمان به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، منابع نزدیک به سفارت روسیه در دمشق بخشی از رایزنی وی با رئیس‌جمهور روسیه را فاش کردند.

روزنامه القدس العربی، به نقل از این منابع می‌نویسد: ملک سلمان به پوتین گفته است که  مشکلی در ماندن بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور سوریه در دوره انتقالی و حتی پس از آن ندارد؛ اما تنها مشکلش روابط نزدیک میان دمشق و ایران است.

منابع داخل سفارت روسیه در دمشق افزودند: ملک سلمان همچنین اعلام آمادگی کرده است که برای بقای بشار اسد در سوریه کمک سیاسی کند و در مقابل نیز مسکو برای کاهش سطح روابط میان تهران و دمشق تا جایی که از نفوذ ایران در سوریه و لبنان کاسته شود، تلاش کند.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه اما در مقابل، در خصوص روابط تهران و دمشق موضعی کاملا بیطرف اتخاذ کرده و گفته است که  هرگز نمی‌توانم بشار اسد را از ایران دور کنم. این مسئله از اولویت‌های مسکو نیست منتهی می‌تواند روابط دمشق و تهران را در خدمت مصالح منطقه سوق دهد وگرنه هرگز روسیه خود را وارد این مسئله نخواهد کرد.

پوتین همچنین گفته است: روسیه نمی‌تواند اسد را برای دوری از ایران مجبور سازد و همچنین امکان این را هم ندارد که برای کاهش روابط با دمشق به تهران فشار بیاورد.

این منابع در ادامه گفته‌اند که گروهی در ریاض به رهبری «محمد بن سلمان» در فکر تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه هستند که شخصیت‌های نزدیک به عربستان نیز در آن حضور داشته باشند تا شاید از این طریق بتوان بر روابط دمشق و تهران تأثیر گذاشت و آن را کاهش داد اما مشاوران ولی عهد سعودی اعتقاد دارند که حتی اگر بتوان فردی نزدیک به عربستان را به ریاست دولت مد نظر رساند، باز هم نتیجه بخش نیست چرا که برای دور کردن سوریه از ایران باید تمامی شاکله مؤسسات امنیتی و نظامی و حزبی را در سوریه تغییر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    15 0
    این بزبز قندی هنوز نفهمیده که نمیتونه حریف ایران بشه؟از یمن تا سوریه عراق لبنان پوزه ت به خاک مالیده شد بس کن دیگه از رو برو پررو
  • قاسم IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    13 1
    مگر ایران برای روسیه میجنگه یا به دستور اون رفته که با دستورش برگرده ؟ روسیه شاید قدرت نظامی داشته باشه اما قدرت واقعی رو زمین دست عقیده مقاومت هست و اونم از ایران سرچشمه میگیره
  • مهرداد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    12 0
    پیشنهاد ایران به عربستان: ما می مانیم تو برو گمشو.
  • وحيد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    13 1
    تا ديروز با موندن اسد و روابط تهران و دمشق و خلاصه همه چي مشكل داشت. وقتي چندتا سيلي پشت سر هم از بر و بچ خورد از مواضع كوتاه اومد. نگران نباشيد دو سه تا موشك ديگه هم بر و بچ يمن براش پست كنند، با روابط ايران دمشق كه هيچ، حتي موافقت مي‌كند شهردار رياض هم سردار سليماني بشه.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    11 0
    تو کی باشی که برای کشورهای دیگر تصمیم می گیری وهابی احمق
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 0
    عمق استراتژیک امنیتی ایران تا دریای مدیترانه هم گسترش یافته، این وهابیون دنبال چی هستند؟ به فکر این باشند که ممکنه یه روزی هم صلاحیت خدمت به خونه خدا را هم ازشون بگیرند.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 0
    ای بیچارگان چرا انقدر احمق هستین آخر مگرگفتن این حرفها سوریه مشگلتان حل میشود ایران دردل مردم سوریه است مگربازور
  • جابر IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 2
    ملک سلمان ، سوریه را ان شاءالله بعد از نابودی اسراییل دو دستی تقدیم شما می کنیم .
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 3
    بسیار عالی. ما که نمی خواهیم در سوریه بمانیم می خواهیم یک آدم در سوریه حکومت کند که به فکر مردم کشورش باشد مزاحمتی هم برای دیگران نداشته باشد. حالا وحوش تکفیری پرور به جایی رسیده اند که آرزویشان شده خواسته ما و حاضرند به روسیه باج هم بدهند. خیلی هم عالی روسیه گرامی هر چه باج خواستی بگیر، سیاست ما را اجرا بکن.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 0
    کور خوندی سگ سعودی
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    7 0
    به این میگن قدرت. اعراب مرتجع زیر پای ایران بزرگ استخوان هایشان له می شود. محکوم به رعب و وحشت از اربابتون ایرانید.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 11
    هر روز ضعیف تر و منفورتر میشیم، انگار همه چی گل و بلبله تو ایران
    • US ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      8 0
      نه گلو بلبل بلکه گلو خار توایرانه-الوطن فروش
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 0
    یه چیز دیگه این روباه کثیف میخواد سر روسیه هم کلاه بگذارد اون موقع تا حالا که مرتب از رفتن اسد حرف می زد حالا می بینه اسد پیروز شده میخواد رابطه ایران و روسیه را از بین ببره و به آمریکا خدمت بکنه البته این ملعون فرستاده آمریکا و اسرائیل است نه عربستان چرچیل گفت اگر عربستان از بین برود خیانت از بین میرود
  • US ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 0
    عیاش زنباز خصلت مردانگیشو دراثر زنبارگی ازدست داده واستحاله شده -گاومیش شیطان بزرگ
  • تلنگر AU ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    این گاو دخمه فراموش کرده که عکسهای ویرانه های سوریه را با دقت تماشا کند. این کشتارها و ویرانه ها با پولها و تفکرات کثیف و نجس وهابیت, آمریکا, اسرائیل و انگلیس آتش به جان مردم سوریه انداخت و مطمئنا مثل خالکوبی در روح و جان ملت سوریه هک شده. این ملت بدنبال روز انتقام هستند تا سلسله نجس و کثیف آل سقوط را در آتش ببینند.
  • فرید IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    پوتین خوب آب پاکی رو ریخت رو دست این نوه آل ابوسفیان کافر صهیونیست
  • آریا IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    وهابی باشی ، سعودی باشی ، عبدالعزیز زاده هم باشی آنوقت خائن نباشی ، ابله نباشی ، پررو و وقیح نباشی ... مگه میشه ؟ مگه داریم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس