کد خبر 794137
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
سعید جلیلی

سعید جلیلی با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام تلاش خود را در دشمنی به کار گرفته است، گفت: امروز عده‌ای می‌خواهند دشمن را بزک کنند و بگویند که آنقدرهایی که گفته می‌شود، دشمن، دشمن نیست.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی امروز در چهارمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با اشاره به نقش و اهمیت دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا توان و انرژی و استعداد خود را بر روی جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: اینکه نوجوانان ما در این دوران موردتکلیف قرار می‌گیرند و خداوند آنها را مسئول قرار می‌دهد و به سن تکلیف می‌رساند، نشانگر این است که آنها آمادگی پذیرش مسئولیت را دارند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی تصریح کرد: اوج اهمیت و قله آن را می‌توان در وجود حضرت قاسم(ع) مشاهده کرد، آن چنانکه بعد از 140 سال، ایشان الگو و نمونه هستند.

جلیلی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 خاطرنشان کرد: در این پیروزی و نیز 13 آبان دانش‌آموزان نقش مؤثری داشتند و همین نوجوانان انقلابی بودند که حتی مدارس و دبیرستان‌ها را تعطیل کرده و به خیابان‌ها ریختند و به حرکت انقلاب رشد و قوت دادند.

وی افزود: اینکه روز 13 آبان را روز دانش‌آموز اعلام می‌کنیم، یک واقعیت است؛ چراکه دانش آموزان آمده و نقش خود را ایفا کردند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انواع توطئه‌های دشمنان متذکر شد: حرکت سنگین سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی شده است و این تهاجمات را می‌توان از دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد؛ زمانی که گروهک‌ها به مدارس و دانشگاه‌ها ریخته بودند، اما همین حرکت‌های بزرگ بود که باطل‌السحر آنها شد که بخشی از همین افراد که به مقابله برخاستند، دانش‌آموزان بودند.

جلیلی تصریح کرد: همین دانش‌آموزان بصیر و آگاه بودند که لحظه لحظه وقایع انقلاب را دنبال می‌کردند و نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده و موضع می‌گرفتند.وی اضافه کرد: در محلات نیز دانش‌آموزان با یکدیگر جمع می‌شدند و محله را حفظ و صیانت می‌کردند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: اگر امروز می‌بینید انقلاب با قدرت پیش رفته است، بخش عمده آن را دانش‌آموزان برعهده داشتند، در نتیجه باید شما حضور و نقش دانش‌آموزان را در عرصه انقلاب اسلامی بازخوانی کنید.

جلیلی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دشمن قصد داشت چنین نسلی وجود نداشته باشد اما الحمدالله نسلی که در دفاع مقدس حماسه‌هایی را به وجود آوردند، ادامه پیدا کرده است و شهدایی مانند حججی‌ها ظهور می‌کنند و باید چنین افرادی در جامعه زیاد شوند.

وی بابیان اینکه برخی از همین شهدای مدافع حرم دانش‌آموز هستند، گفت: این نشان می‌دهد که این جریان پویا بوده و متوقف‌شدنی نیست ضمن اینکه دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف المپیادهای علمی شرکت کرده‌اند و آمریکا را پشت سر می‌گذارند، در نتیجه دشمن از این موضع بسیار نگران است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مصادیق حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف کشور، افزود: چنین دانش ‌آموزانی در 13 آبان و دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها حضور مؤثری دارند و نمی‌ترسند و امروز اگر دشمن رجزی می‌خواند،‌ این نسل هرگز از او ترسی ندارد؛ چراکه امثال شهدایی مثل شهید فهمیده،‌ عزیزاللهی و محمدی که با نوجوانی خود خرمشهر را آزاد می‌کنند، امروز از آنها الگو گرفته می‌شود و جنوب لبنان آزاد می‌شود.

جلیلی با اشاره به اهمیت نقش دانش آموزان در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: امروز شما دانش‌آموزان رسالت بزرگی دارید و هر کدام از شماها می‌توانید محیط و مدرسه خود را به عطر بسیجی معطر کنید و دشمن می‌داند اگر دانش‌آموز مومن، بابصیرت و همراه با عمل مجاهدانه وجود داشته باشد، هیچ کاری را نمی‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام تلاش خود را در دشمنی به کار گرفته است، گفت: امروز عده‌ای می‌خواهند دشمن را بزک کنند و بگویند که آنقدرهایی که گفته می‌شود، دشمن، دشمن نیست.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در اینکه نباید به آمریکا اعتماد کرد، افزود: در مقابل عده‌ای می‌گفتند نه این‌طور نیست، اما امروز ملت ما به درک مشترکی رسیده است که اگر گفته می‌شود آمریکا قابل اعتماد نیست، این بر اساس تجربه و منطق بوده است.

جلیلی بابیان اینکه امروز برخی این بحث را دارند که ترامپ فقط یک استثنا بوده و موضوع دشمنی به این شکل نیست، یادآور شد: همین مصوبه‌ای که علیه کشورمان تصویب شد، نشان داد سیاست‌های ترامپ عین سیاست‌های اوباما و در ادامه آن است.

وی بابیان اینکه در این دوران ترامپ چهره واقعی آمریکا را عیان‌تر نشان می‌دهد، تأکید کرد: دانش‌آموزان باید این چهره را بشناسانند و امروز صحنه مدارس و محیط دانش‌آموز صحنه بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی نسبت به رفتار دشمن باشد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه آزادی در آمریکا به معنای بی‌بندوباری است، گفت:‌ آمریکا با آزادی واقعی ملت‌ها مشکل دارد و از آن تودهنی خورده است.

جلیلی بابیان اینکه آمریکا بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای برای ایران راه‌اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: همین آمریکا می‌گوید باید تحریم فلج‌کننده برای ایران به کار بگیریم، در نتیجه دانش‌آموزان باید در وسط میدان بوده، دشمن را خوب فهمیده و به دیگران بفهمانند و این رسالت هر دانش‌آموز مؤمن و انقلابی است.

وی تأکید کرد: هر کس که دغدغه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داشته باشد و دنبال این باشد که با تمام توان خود از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کند و آن را به جلو ببرد، بسیجی است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: نسل امروز که از میان آنها شهیدان حججی‌ها بیرون می‌آید در المپیادها آمریکا را پشت سر می‌گذارند و در سوریه و عراق جانفشانی می‌کنند و این نسل یک آینده پر از امید را برای ملت ما به ارمغان می‌آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس