جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و علوم

یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب با انتقاد از رویه رسانه‌ای دولت و جراید حامی‌اش در مقصر جلوه دادن دولت گذشته در تمامی ناکامی‌ها و ضعف‌ها نوشت:‌« روزنامه‌های اصلاح‌طلب باید با عبور از کلیشه خسته کننده «دو

سرویس سیاست مشرق - کابینه دولت روحانی بسته شده است و حال جامعه از دولت و کابینه‌اش انتظارتحقق وعده‌های انتخاباتی‌ را دارد. مسئولان دولت یازدهم همواره در ابتدای کار خود بیان می‌کردند که در دولت گذشته یک ویرانه تحویل گرفته‌اند و در حال آوار برداری هستند و دو سال اول با همین موضوع گذشت و دو سال بعد نیز با انتقاد ازدولت گذشته ادامه یافت. در همین راستا بود که یکی از دانشجویان در سخنرانی که در برابر حسن روحانی در روز دانشجو ارائه داد مطرح کرد که رئیس‌جمهور هنوز فکر می‌کند که نامزد انتخاباتی است.

حال که دولت دوازدهم چند ماهی را از سر گذرانده رسانه‌های حامی دولت نیز مطرح می‌کنند که دیگر بهانه‌های گذشته و مقصر جلوه دادن دولت های نهم و دهم پذیرفته نیست.

روزنامه اصلاح‌طلب بهار در این زمینه می‌نویسد:‌ «یکی از کلیدواژه‌های مورد استفاده دولتمردان در این چند سال «دولت قبل» بوده است. مسئولان دولتی هنگام مواجهه با بسیاری از نقدها و اعتراضات در حوزه‌های مختلف با یادآوری عملکرد فاجعه بار دولت قبل منتقدان را به مسئولان گذشته حواله می‌دادند و به نوعی «دولت قبل» بهانه‌ای شده بود برای توجیه ناکامی‌ها و ضعف ها.»

این روزنامه می افزاید:‌ «پرسش اساسی آن است که امروز و با گذشت قریب به پنج سال از انتخاب حسن روحانی هنوز هم باید از «دولت قبل» گفت؟ این نکته درستی است که برخی از خشت‌های کج گذاشته شده در آن دولت همچون رشد قارچ گونه موسسات مالی تا سال‌ها همه را درگیر خودش می‌کند اما آیا به واقع می‌توان پذیرفت که همچنان در پاسخ به هر نقدی از عملکرد منفی گذشتگان بگوییم؟»  

این روزنامه خطاب به جراید هم جناحی خود می‌نویسید:‌ «همین پرسش را خطاب به رسانه‌های جریان اصلاحات نیز می‌توان مطرح کرد که آیا وقت آن نرسیده است که اندکی هم به دولت مستقر بپردازیم؟ تا کِی می‌خواهیم فهرست تخلفات رنگارنگ سران دولت گذشته را به مردم عرضه کنیم؟ آیا به خط پایان این مواجهه رسانه‌ای با دولت گذشته نرسیده ایم؟ محمود احمدی‌نژاد و یاران نزدیک به او با تمام اشتباهات و تخلفات و مفاسد ریز ودرشتی که داشته‌اند بیش از چهار سال است که دیگر در قوای سه گانه  حضور ندارند و چند سال است که ظاهرا دیگر آن نگاه جایی در قوه مجریه ندارد. در چنین وضعیتی گزارش‌ها و گفتگوهای تکراری درباره مفاسد و تخلفات آن هشت سال که در صفحات نشریات و فضای مجازی به شکل روزانه نقش می‌بندد چه دردی از مردم و متن جامعه را دوا می‌کند؟»

گلایه این روزنامه از رویکرد روانی دولت در حالی است که این انتقاد از روحانی مطرح می‌شود که هنوز از فضای انتخابات در نیامده و مانند یک نامزد انتخاباتی وعده داده و رقیب‌سازی می‌کند. موضوعی که در کلام بقیه اعضای هیئت دولت نیز موج می‌زند.

به عنوان مثال وزیر بهداشت در هفته اخیر به سخنان یکی از کارشناسانی که در طول این سال‌ها نظریات عجیب پزشکی ارائه می‌کند واکنش نشان داد و گفت اینها حتی مسواک زدن را صهیونیستی می‌نامند. این درحالی است که موضوعات مختلفی در حوزه بهداشت و درمان در کشور وجود دارد که وزیر باید در برابر آنان پاسخگو باشد.

«مدیریت انتخاباتی» و «رقیب‌سازی کاذب» دولت دوازدهم درحالی است که حالا داد رسانه‌های اصلاح‌طلب هم در آمده و از دولت و جراید هم‌جریانی خود می‌خواهند که به افکارعمومی احترام بگذارند و از حرف‌درمانی و ارجاع مشکلات به دولت‌های قبل دست بردارند؛ چه اینکه همه این مباحث با وعده‌هایی که قول تحقق آن مردم داده شده و جامعه بر همین اساس در انتخابات شرکت کرده‌اند منافات جدی دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پسر IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    6 0
    این دولت هم نمیتونه کاری درست انجام بده میگه کار دولت قبل
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    2 0
    تا سال 1492 همچنان تقصیر دولت قبل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس