روزنامه های اصلاح‌طلب 18 مرداد

روزنامه‌های مختلف اصلاح‌طلب امروز با تیترهای کنایه‌دار نسبت به ترکیب کابینه پیشنهادی روحانی برای دولت دوازدهم روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها رفتند.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان که سهم بسزایی برای خود در پیروزی حسن روحانی قائل هستند با معرفی وزرای پیشنهادی دولت جدید موضع انتقادی و اعتراضی به خود گرفتند. در این میان روزنامه‌های این جریان سیاسی با کنایه‌های مختلف ناراحتی خود از ترکیب کابینه جدید روحانی را نشان دادند. نمایندگان فراکسیون امید نیز نسبت به عدم اقبال این فراکسیون به برخی از وزراء پیشنهادی حرف‌های جالب توجهی زدند و برخی از وزراء را ضعیف خواندند.

در همین رابطه، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با تیتر «این هم کابینه روحانی» با زیر تیتر کنایه‌آمیزی نوشت: «دولت ۳ سال جوانتر شد.»

روزنامه آفتاب یزد نیز با تیتر قابل تامل «‌کابینه خنثی» روی پیشخوان رفت و به طور صریح اعلام کرد که نمایندگان فراکسیون امید از چیدمان کابینه پیشنهادی راضی نیستند.

در همین راستا، سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران درباره علت نارضایتی اصلاح‌طلبان گفت:‌«علی‌رغم آرزوهایی که همه ما اصلاح‌طلبان پیش از این به کابینه دولت دوازدهم داشته‌ایم باید بگویم که این کابینه، اصلاح‌طلب نیست.»

بر همین اساس پیش از این برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب از عدم اقبال فراکسیون امید به سه وزیر بخصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخن گفته و بدان تاکید کردند.

روزنامه اعتماد در صفحه اول خود از تغییرات ۵۰ درصدی کابینه دولت جدید خبر داده است اما بیان کرده که « حامیان رئیس‌جمهور از تغییرات راضی نیستند.»

این روزنامه با تیتر « غیبت زنان در لیست وزرای پیشنهادی»‌ از عدم عمل رئیس‌ جمهور به وعده‌اش که وعده اصلاح‌طلبان به طرفداران خود نیز بود، گلایه کرد.

روزنامه قانون نیز که این روزها معترض شدید کابینه روحانی است، با تیتر قابل توجه «‌کابینه افولی» منتشر شد و نوشت: «هیاهو،حاشیه و گمانه‌زنی‌ها درباره دولت با معرفی ناقص اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی تا حدودی به پایان رسید. کابینه‌ای که شاید ۵۰ درصد آن عوض شده باشد ولی بی‌شک به کارایی آن اضافه نخواهد شد. روحانی برخلاف وعده‌ها و اظهاراتی که کرد، در این کابینه جایگاهی برای زنان ایران زمین قایل نشد و نشان داد که نگاهی متفاوت با بدنه اجتماعی طرفدار او دارد. در این کابینه غیر از نعمت‌زاده، تمام وزرایی که انتقادهای فراوانی به آن‌ها وارد بود همچنان پابرجا هستند و این نیز نمایانگر آن است که لابی‌های قدرت بیشتر از خواسته‌های مردمی می‌توانند در این دولت تاثیرگذار باشند. اینک تمام امید ملت به مجلس شورای اسلامی‌است تا وزرایی را که از کارآمدی لازم برخوردار نیستند، از ورود به پاستور منع کنند و نگذارند برای چهار سال دیگر سکان اداره دولت به دست‌کسانی بیفتد که صلاحیت لازم را برای اداره ایران اسلامی ندارند.»

روزنامه بهار نیز با تیتر سئوالی «این کابینه چند میلیونی است؟» به نوعی نارضایتی خود را از ترکیب کابینه ابراز داشته است. پیش از این اصلاح‌طلبان بر این موضوع تاکید می‌کردند که حسن روحانی باید کابینه را بنابر نظر ۲۴ میلیون نفری که به وی رای داده‌اند بچیند. روحانی نیز در چند سخنرانی به همین موضوع تاکید کرده بود.

روزنامه همدلی نیز با تیتر «بیم»‌های پررنگ کابینه «امید» نوشت: « فیاض زاهد، تحلیل‌گر مسائل سیاسی کابینه پیشنهادی روحانی به مجلس را ترکیبی از دو واژه می‌داند؛ ناامیدی و درک شرایط روحانی. او به همدلی می‌گوید این فهرست ناامیدکننده اما قابل درک است.»

روزنامه شهروند نیز کابینه پیشنهادی حسن روحانی را کابینه « مردان میانه‌رو»‌ نامید و در گزارشی انتقادات و حواشی که حول کابینه می‌گردد را بررسی کرد. میانه‌روی و مردانه بودن دو ویژگی کابینه روحانی از سوی این روزنامه قلمداد شده است.

تقریبا همه روزنامه‌های اصلاح‌طلب با نارضایتی از ترکیب کابینه امروز ۱۸ مردادماه ۱۳۹۶ روی پیشخوان روزنامه‌ فروشی‌ها ظاهر شده‌اند. اینکه اصلاح‌طلبان از رئیسِ‌جمهوری که حامی وی هستند اینگونه در اولین و مهمترین گام در دولت دوازدهم ناراضی هستند بسیار معنادار است و باید دید که در ادامه آیا این انشقاق در ائتلاف روحانی و اصلاح‌طلبان به کجا خواهد انجامید؛ به‌ویژه اینکه این انشقاق در موضوع مهمی چون ترکیب کابینه دولت جدید پدیدار شده و در ادامه ممکن است در حوزه‌های مختلف انتشار یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    16 7
    نه بابا هیچکس نیامد همین ها ابقا شدند
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    10 26
    این کابینه قطعا می تواند مطالبات و مشکلات رای دهندگان را براورده کند.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      6 7
      به همین خیال باش
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    13 8
    عثلاه طل بان طحوع عا ور
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      13 1
      با این شیوه نوشتن و بیسوادی را به جبهه مخالف نسبت دان نوعی نفاق است .
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    11 8
    روزنامه آرمان هنوز فرق بین امیر و سردار رو نمیدونه،بعد میاد برای نظام نظر می ده‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس