کد خبر 792679
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
پروتیئن

متخصصان پروتئین را برای کاهش وزن توصیه می کنند و دلیل خوبی هم دارد، چون اشتها را تنظیم و گرسنگی را نیز رفع می کند.

به گزارش مشرق، متخصصان پروتئین را برای کاهش وزن توصیه می کنند و دلیل خوبی هم دارد، چون اشتها را تنظیم و گرسنگی را نیز رفع می کند. اما اگر برای اضافه کردن پروتئین به برنامه غذایی، بیشترین تمرکزتان روی وعده های اصلی است ممکن است بیش از آنچه نیاز دارید پروتئین دریافت کنید.

توصیه می شود در هر وعده، فراتر از 20 تا 30 گرم پروتئین نروید. خانم های 19 تا 70 ساله بهتر است روزانه 46 گرم پروتئین دریافت کنند. اما از آنجا که وزن و فعالیت هر شخص نیز اهمیت دارد، شاید بهتر باشد برای اینکه مشخص کنید روزانه چه مقدار پروتئین باید دریافت کنید، از این جدول استفاده کنید:

حالا چرا برای هر وعده تنها 20 تا 30 گرم پروتئین؟ درست است که افزایش مصرف پروتئین برای کاهش وزن مناسب است، اما بدن هر بار می تواند تنها 20 تا 30 گرم پروتئین دریافت کند. خوردن این مقدار پروتئین در هر وعده هدف خوبی است، چون این مقدار می تواند هم سیرتان کند و هم حداکثر مقداری است که بدن می تواند جذب کند. بنابراین برای دیگر مواد مغذی که بدن نیاز دارد جا باز می شود. برای یک وعده غذایی کامل جهت کاهش وزن، باید همیشه پروتئین را با کربوهیدرات ترکیب کنید تا انرژی پایداری به شما بدهد، همچنین فیبر و چربی های سالم کمک می کنند برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

بنابراین لازم نیست کنار اسموتی که صبح می خورید، یک تخم مرغ هم اضافه کنید. لازم هم نیست حتما تمام تمرکزتان روی پروتئین حیوانی باشد. پروتئین های گیاهی مانند حبوبات، سبزیجات برگ دار، غلات کامل، آجیل ها و محصولات سویا برای همه ضروری است و به کاهش بیماری قلبی، سرطان و کنترل وزن کمک می کند.

منبع: سایت دکتر کرمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس